1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitvallende pc na upgrade naar Creator's Edition

Discussie in 'Windows 10' gestart door vocusfire, 16 jun 2017.

Discussie Uitvallende pc na upgrade naar Creator's Edition in het Windows 10 forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Abraham54

Abraham54 Administrator

Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier [​IMG] en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.

2. vocusfire

vocusfire Gevestigd lid

Hierbij het logbestand van WhoCrashed. Helaas herkent WhoCrashed de betreffende crashes niet. De event viewer van Windows herkent de crashes wel, maar deze geeft slechts de beperkte informatie die ik eerder heb gepost.

System Information (local)

Computer name: DESKTOP-ROEP62Q
    Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 15063
    Windows dir: C:\Windows
    Hardware: Z68X-UD3P-B3, Gigabyte Technology Co., Ltd.
    CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Intel586, level: 6
    4 logical processors, active mask: 15
    RAM: 17156681728 bytes total

Crash Dump Analysis
    Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\Minidump\061117-4218-01.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x97A074)
    Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
    Error: VIDEO_TDR_ERROR
    file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
    product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    company: NVIDIA Corporation
    description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
    Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR

crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (0xFFFFF802AC93A074)
    Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
    file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
    Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).

Conclusion
    2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.

Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

3. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

4. vocusfire

vocusfire Gevestigd lid

@Lange Pier: Ik heb nu de automatische driver-installatie uitgezet, daarna via DDU de standaarddrivers van Windows verwijderd. Hierna heb ik de nieuwste drivers van Nvidia gedownload.

Ik maakte voor de herinstallatie van Windows gebruik van GeForce Experience, maar op dit moment heb ik dit programma niet geïnstalleerd staan. Ik heb van Nvidia nu uitsluitend het grafisch stuurprogramma. De overige software (3D Vision, GeForce Experience en Nvidia HD Audio) staan nu niet geïnstalleerd.

5. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

HD audio heb je wel nodig als je gebruik maakt van de HDMI uitgang op die kaart als er ook audio erdoor moet.

Mocht je weer een hickup hebben met de video, een log van die Whocrashed weer plaatsen.

6. vocusfire

vocusfire Gevestigd lid

Vanmorgen is mijn pc weer uitgevallen. In de WhoCrashed log is hier helaas niks over te zien (zie onderaan de post).

Wat raden jullie aan om nu te proberen? McAfee verwijderen? Of een BIOS update?

System Information (local)
    Computer name: DESKTOP-ROEP62Q
    Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 15063
    Windows dir: C:\Windows
    Hardware: Z68X-UD3P-B3, Gigabyte Technology Co., Ltd.
    CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Intel586, level: 6
    4 logical processors, active mask: 15
    RAM: 17156681728 bytes total

Crash Dump Analysis
    Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

crash dump file: C:\Windows\Minidump\061117-4218-01.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x97A074)

crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (0xFFFFF802AC93A074)

Conclusion
    2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.

Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

7. Rubensky

Rubensky Moderator

8. vocusfire

vocusfire Gevestigd lid

Ik vermoed dat deze fix voor mijn pc niet relevant is. Volgens de omschrijving is de hotfix namelijk bedoeld voor laptops die bij opstarten een zwart scherm geven. Mijn pc is daarentegen een desktop, die uitvalt gedurende gebruik, in plaats van tijdens het opstarten.

Afgelopen zondag heb ik mijn pc nog eens van binnen schoongemaakt en heb ik de McAfee WebAdvisor van mijn pc verwijderd. Sindsdien is de pc niet meer gecrasht, dus ik wacht nog even met het testen van aanvullende fixes tot het eventueel opnieuw uitvallen van mijn pc.

9. vocusfire

vocusfire Gevestigd lid

Helaas is zojuist mijn pc weer gecrasht. Tot dan toe heb ik 2,5 week geen problemen gehad met crashes.
    WhoCrashed laat helaas opnieuw niets zien over deze crash.

Heeft iemand tips wat ik verder nog kan proberen? Zou een update van het BIOS bijvoorbeeld kunnen helpen?

10. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

Je hebt het over een crash maar wat gebeurt er precies?

11. vocusfire

vocusfire Gevestigd lid

De crash/het uitvallen van de pc vindt iedere keer op identieke wijze plaats. Eerst bevriest het beeld voor pakweg 2 seconden, daarna start de pc uit zichzelf opnieuw op. Bij het opnieuw opstarten hoor ik een klein 'krakje' uit de pc komen. Of dit relevant is weet ik niet: Het lijkt een regulier geluid van de HDD te zijn.
    Er is geen foutmelding of BSOD zichtbaar, ook WhoCrashed herkent geen foutmelding.

Ik heb helaas geen handeling/programma kunnen vinden welke consequent tot een crash leidt, het lijkt 'random' te zijn.

12. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

Welk merk en type voeding zit erin?

Aan gezien je het alleen bij W10 hebt zou je die bios upgrade kunnen uitvoeren, lees wel eerst hoe, het is niet gevaarloos.

Kijk ook eens of deze wat vind die je kunt installeren.
    Drivers & Software

Deel Deze Pagina