• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Uitvoeren vanaf de server is mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.492
Waarderingsscore
154
Als ik een muziekbestand wil afspelen met de Windows Media Player komt het volgende bericht: „Uitvoeren vanaf de server is mislukt“.

Op het internet zijn heel erg veel oplossingen te vinden (het schijnt nogal veel voor te komen), maar geen enkele werkt bij mij. „Server execution failed“ heet het in het Engels.

De Windows Media Player werkt op zich wel als ik hem open vanaf een snelkoppeling die ik tijdelijk op het bureaublad heb geplaatst. Maar gewoon een bestand openen doet hij dus niet.

Ik heb hem ook al als Windows onderdeel verwijderd en opnieuw ingeschakeld. Niets helpt. De systeembestanden zijn "integer" bevonden.

Is er iemand die mij een goede tip kan geven?

Ik zal zeer dankbaar zijn!
 
Ik heb er ook al eens achter gezocht een hele tijd geleden maar bij mij heeft dit probleem zich toen zelf opgelost. Ik kan als ik een muziekbestand aanklik kiezen tussen groove en media player, beide werken zonder problemen. Ook als ik media player als standaard instel geen foutmeldingen.
 
Typ Services.msc in het zoekvenster en druk op enter.
Rechtermuisknop op: “Windows Media Player Network Sharing”
Klik dan op “Restart” (check ook of deze op automatisch staat)
Start nu je computer opnieuw op.
*zelf staat deze services hier op handmatig ..
 
Hallo Emi,

Helaas.

Ook met deze service was ik al bezig geweest. Alleen had ik hem eerder op Automatisch (vertraagd) gezet.

Maar ook nu werkt het niet.

Steeds dezelfde foutmelding.
 
Methode 1: een Windows 7 installatie DVD heb ik niet, alleen een uitvoerbare USB-stick met Windows 7.

Methode 2: al gedaan.

Methode 3: geeft geen oplossing.

Methode 4: al gedaan

Methode 5: al gedaan

Methode 6: hoe maak ik een back-up van het register?

Ik heb een bestand geëxporteerd naar het bureaublad, maar dat is slechts 3,69 Kb groot. Dus, dat zal het wel niet zijn.
 
Ga naar Uitvoeren en als opdracht services.msc en klik op OK.

In venster Services naar beneden scrollen tot Windows Media Player Network Sharing Service en dubbelkik erop en zet dan bij Opstarttype de boel op uitgeschakeld.
Klik op de knop Stoppen, klik op de knoppen OK en Toepassen.

Herstart de PC en probeer dan of Windows Media Player weer normaal wil werken.

Het is mij niet onbekend dat de Windows Media Player Network Sharing Service op hol geslagen is.
 
om een register back-up aan te maken doe ik het volgende ..
type regedit in het zoekvenster ..en klik op ok
in het register vouw je alles samen tot je enkel "computer " vermeld heb staan ..
deze klik je effe aan zodat deze in het blauw staat en je klikt dan op "bestand "
kies hier dan "importeren " geef vervolgens een herkenbare naam bv : register back-up en klik op openen
*vervolgens begint het importeren van je register naar de map "documenten " en deze krijgt de naam " register back-up.reg "
**wil jij ooit deze terug zetten dien je maar dubbel te klikken op deze reg file en akkoord te gaan ..

Ashampoo_Snap_zaterdag 24 november 2018_20h44m12s_018_.png
 
Hallo Abraham,

Jouw advies had ik volgens mij al uitgeprobeerd vóór deze probleemposting, maar ook nu werkt het niet.

Hallo Emi,

Klopt het dat jouw woord "importeren" vervangen moet worden door "exporteren"?
 
je heb gelijk ...zware vergissing van me … doch veel verschil is er niet ...
bij bericht 8 heb ik importeren gebruikt en in dit bericht koos ik exporteren beiden reg file's zijn bijna gelijk .
Ashampoo_Snap_zaterdag 24 november 2018_21h53m36s_019_.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo Emi,

Bij mij lukte het via "Importeren" niet.

Ik ben nu bij Methode 6, Punt 3.

Er staat: "As an administrator, run the following commands from a command prompt (switch to the install directory for SubinACL first, default is “C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools\” for 32-bit and “C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools\” for 64 bit)".

Opdrachten gewoon via 'cmd'?

Ik begrijp niet waarom er eerst genavigeerd moet worden naar C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools\” for 64 bit). Daar staat alleen een map met de naam SDI.
 
Hoi @Leono - ik heb een vraag aan jou.

Gebruik jij WMP enkel om video en muziek af te spelen in jouw computer?
Of moet WMP ook streamen in jouw thuisnetwerk?
 
In feite gebruik ik de Windows Media Player alleen om de muziek in één map met losse liederen af te spelen.

De Windows Media Player staat namelijk standaard op 'willekeurige volgorde'.

Zo hoef ik niet steeds te veranderen van instelling.
 
Als ik jou goed begrijp gaat het dus om één muzieknummer per keer?
 
Neen, ik heb een map met (op dit moment) 479 gouden ouden en die hoor ik het liefst in willekeurige volgorde, om mijzelf te verrassen.

Natuurlijk hoor ik dan wel één muzieknummer per keer (dus geen twee nummers tegelijk).
 
Om mijn eigen muziek af te spelen ben ik weer teruggegaan naar een oude versie van MsicBee (2.3)
Aan de moderne versie met al die extra internet media toestanden heb ik geen behoefte aan.

http://www.filedropper.com/musicbee2-3

Je kan instellen dat er willekeurig wordt afgespeeld.
Twee losse scins zitten er bij.
 
Ja, zonder Windows Media Player gaat het leven gewoon door, maar evenals een der respondenten in de draad van Emi vind ik dat de Windows Media Player onder Windows gewoon behoort te werken.

Ik wil hem daarom toch aan de praat krijgen.

Overigens staat er in de draad van Emi ook een Fixit.

Met Fixit's heb ik tot op heden altijd goede ervaringen gehad, dus misschien ligt daar wel de redding.
 
Om wat voor bestandstype gaat het precies?
 
Dit is MusicBee in mijn Windows 10, de skin is Blue>Aerobee
Zie hoe in de linkerkolom alle muziekmappen makkelijk bereikbaar zijn!

5bfa93bd628a0-MusicBee_2-3.png
 
Hallo Abraham,

De muziekmappen die links in jouw MusicBee staan (de Beatles lijken gelukkig goed vertegenwoordigd te zijn), vind ik op soortgelijke wijze in de Windows Verkenner.

Ik open ze dan met de VLC Media Player (meestal) of met de Windows Media Player (soms).

Hallo hekje47,

Bij de Windows Media Player gaat het in dit geval om .mp3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan