• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrade internet en office computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijkie69

Vaak hier
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
572
Waarderingsscore
0
Ik wil mijn computer een upgrade geven, omdat ik hem nu ruim 6 jaar in gebruik hebt. En wil er ongeveer 200 euro aan uitgeven, en wil het kopen bij Azerty.

Ik wil het volgende blijven gebruiken:

Behuizing: SilverStone Temjin TJ08-E
DVD: Sony optiarc AD 5260S
SSD: Crucial BX 100 120 gb


Ik heb hier onder een AMD en INTEL upgrade staan welke kan ik het beste kopen:

Processor: AMD A6 9500 - 3.5 GHz
Moederbord: ASRock A320M-HDV
werkgeheugen: Crucial 8GB DDR4-2133 CL15 kit


processor: Intel Pentium G4400 - 3.3 GHz
Moederbord: ASRock H110M-HDV R3.0
Werkgeheugen: Crucial 8GB DDR4-2133 CL15 kit

Ik hoor graag van jullie.

Dijkie
 
En wat zit er nu in?
Weblink Speccy splaatsen, zie m'n sig.
En wat doe je er allemaal mee?

De boel is de laatste jaren wel wat sneller geworden maar als je die dingen die je ermee doet nog steeds kan doen dan heb je gewoon geld teveel en zal ik mijn rekening nummer wel even doorgeven.:cool:
 
Dit zijn de gegevens van wat ik nu heb, maar hij loopt de laatste tijd nog wel eens vast. Op de muis doet het niet als ik op gestart hebt. En voor windows 10 zijn er geen drivers, als ik hem opnieuw installeer. Ik gebruik hem voor office en veel internet.


Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD A8-3850 4 °C
Llano 32nm Technology
RAM
8,00GB DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. F1A75-M LE (FM1 ) 28 °C
Graphics
VX229 (1440x900@60Hz)
512MB ATI AMD Radeon HD 6550D (ASUStek Computer Inc) 7 °C
Storage
111GB Crucial CT120BX100SSD1 ATA Device (SSD) 26 °C
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-5260S ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De drivers van Windows 8.1 zijn allemaal compatibel met jouw Windows 10 configuratie.
F1A75-M LE | Moederbord | ASUS België

Het installeren verloopt mogelijk wel even anders.
- Download de gewenste driver en pak ze uit.
- Vervolgens klik je met de rechtermuisknop in de linkeronderhoek van Windows 10 en open je 'apparaatbeheer'.
- Daar klik je met de rechtermuisknop op de missende driver en kies je voor Stuurprogramma Bijwerken.
- Vervolgens ga je 'Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware' en klik je de uitgepakte software aan.

Eerlijk? Je configuratie is nog te recent om niet mee te kunnen voor jou doeleinde. Upgraden lijkt me dan ook zinloos. Mits wat zoekwerk moet dit systeem compatibel blijken met de meest recente versies van Windows.
 
PassMark - CPU Performance Comparison
Dingen ontlopen elkaar niet veel en de nieuwere zijn low-budget, de oude was mid-budget.

Zou doorsparen voor een echte upgrade, door het huidige te vervangen schiet je niets op, DDR4 is echt niet veel sneller dan DDR3 en die gekozen CPU's ook niet dan de oudere.

Maar ja, tis jouw feestje.
 
Oke. Dan eerst eens even kijken hou ik de favorieten uit edge ga krijgen, en dan opnieuw gaan installeren.
 
Favorieten uit Edge gaat poepsimpel:
open Edge en klik rechtbovenaan op de 3 puntjes, kies voor "instellingen".
Daar zie je "Favorieten en andere gegevens importeren", klik hier op "importeren uit een andere browser".
Vervolgens zie je een knop "naar bestand exporteren". Nu kan je kiezen waar dat (backup)bestand moet komen en hoe dit moet heten (voorbeeld: een mapje "favorieten Edge" aanmaken onder mijn documenten). De benaming zal vanzelf de datum van vandaag genereren zodat je op regelmatige basis hiervan een backup kan maken.
Wil je later je favorieten terug zetten, dan dien je in Edge (of in eender welke andere webbrowser) alles om te draaien en importeren uit een bestand. Je favorieten zullen in een mapje komen "geïmporteerde favorieten" onder de gewone favorieten. De rest is kwestie van je zaakjes terug te organiseren.
Het bestand dat je maakt (een HTML-document) bevat zowel je gewone favorieten als je mappen (onderverdelingen).
Doe maar eens de test ...
 
Volledig akkoord met Lange Pier, ik zou ook doorsparen voor een volledig nieuwe pc.
Moest ik nu toch moeten kiezen, gaat nog steeds mijn voorkeer naar de intel-configuratie. De CPU is een klassieke dual-core en het moederbord is upgradable met een nieuwe processor. Is wel een klein moederbord, je hebt plek voor de klassieke ATX-moederborden. Let op: je dient ook nog een cpu-koeler te voorzien.
 
Ik heb deze computer in 2011 gekocht, heb er toen windows 7 en office 2010 op gezet. Na die tijd is nog van alles opgezet en weer verwijderd. Toen windows 10 kwam, heb ik die update gadaan. Vorig jaar heb ik er office 2016 opgezet. En nu zit er ongeveer 90GB op de SSD, daar van is ongeveer 15 GB van wat ik opgeslagen heb. Dus de rest moet dan allemaal met software te maken hebben, en ik ga er vanuit dat daar veel bij zit wat er niet op hoeft te zitten. Of zie ik dit helemaal verkeerd, en daarom denk ik aan opnieuw installeren of opschonen. En ik begreep uit de reacties dat nieuw kopen niet nodig is, voor veel internet en office gebruik. Dus wat kan ik dan het beste doen.

Dijkie
 
Een schone installatie van windows 10 en dan office 2016 er terug opzetten (je hebt toch een licentie). Normaal mag er dan niet meer 40Gb op de SSD gebruikt zijn (inclusief de wisselbestanden). Je data (Mijn documenten, afbeeldingen enz) kan je best op een externe schijf backuppen (ook je favorieten, zie post #8).
Voor jouw gebruik lijkt mij de huidige configuratie ruim voldoende om nog enkele jaartjes mee door te gaan.
Hoe een cleane windows 10 installeren vind je wel elders op dit forum.
 
Alleen moet ik nog even kijken hoe het precies werkt, zoals Dave schrijft dat ik de driver van Windows 8.1 moet gebruiken. Ik heb zoiets nog nooit gedaan.

Dijkie
 
Windows 10 gaat zijn eigen bijgewerkte drivers gebruiken, je zal na installatie (eventueel) nog enkele updates moeten installeren via de update van windows zelf (via instellingen). Maar ik ben quasi zeker dat alles gaat werken na een cleane install. Succes en niet vergeten je persoonlijke bestanden en favorieten te backuppen naar een externe schijf (of steek er gewoon een klassieke HDD bij in die je als data schijf kan gebruiken).
 
Als windows 10 zelf de drivers zoekt, dan is dat zeker een stuk makeljjker. En updaten van windows is niet moeilijk.

Dijkie
 
Laat maar weten als je zover bent. Dan helpen we je verder!
 
Mag ik op deze manier iedereen bedanken voor de info en hulp.

Dijkie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag nog even jullie a.u.b.

Op een of andere manier is er een bestand beschadigd wat te maken heeft met outlook 2016, dus werkt mijn email niet. Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen wat er kapot is, iets met x86 bestand of zo.

Ik hoor graag van jullie,

Dijkie
 
Wat is de exacte foutmelding?

Rechtermuisknop in linkeronderhoek van het scherm > Apps en onderdelen
In de lijst ga je op zoek naar Office 2016 waar je 1x op klikt met de linkermuisknop.
Vervolgens kies je voor Wijzigen
Plaats een bolletje/vinkje bij Herstellen en kies Doorgaan.

Kijk of het probleem is verholpen na het herstel.

Succes!
 
alles werkt weer, bedankt

Dijkie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan