• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Upgrade naar Windows 10 Pro versie 1809

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo vreemd is het niet, aangezien hij is terug getrokken.
Dat klopt. Versie 1809 van Windows 10 kwam beschikbaar op 2 oktober. Vanwege gemelde problemen trok Microsoft het aanbieden van die versie in op 6 oktober.
Wie kreeg die nieuwe versie tussen 2 en 6 oktober? Volgens mij alleen mensen die zelf Windows Update openden en klikten op "Zoeken naar updates". Als je dat niet deed, dan kreeg je versie 1809 nog niet.
Het automatisch uitrollen van versie 1809 zou volgens mij pas beginnen vanaf 9 oktober. En met automatisch bedoel ik dat je er helemaal niets voor zou hoeven te doen. Op een gegeven moment zou je de computer af willen sluiten en dan zou er niet staan 'Afsluiten', maar 'Bijwerken en afsluiten'.

Nieuwe versies van Windows 10 worden altijd gefaseerd uitgerold. Eerst komen de computers aan de beurt waarmee geen problemen te verwachten zijn. Microsoft weet immers welke hardware jij gebruikt, dankzij het hardware-id van jouw computer dat op de servers van Microsoft is opgeslagen.
Computers die eerder al problemen hadden bij het upgraden naar een nieuwere versie van Windows 10 zullen pas later (lees: weken of zelfs maanden later) aan de beurt komen. Tegen die tijd is versie 1809 zodanig aangepast dat die ook voor hun pc's geschikt is gemaakt.
Door zelf te klikken op 'Zoeken naar updates' kom je vooraan in de rij te staan. Daarmee zeg je eigenlijk: "Ik wil die nieuwe versie nu! Kan me niet schelen of er nog fouten in zitten."

Het wordt allemaal wat uitvoeriger verteld in dit Engelstalige artikel: https://www.howtogeek.com/369656/do...-unless-you-want-unstable-windows-10-updates/
 
@aarie25 Zo vreemd is het niet, aangezien hij is terug getrokken.
Hij is teruggetrokken omdat er bestanden verdwenen.
Deze verdwenen omdat ze verplaatst waren en de folder op C: leeg was.
 
Dat was mij bekend.
 
Mijn oude trouwe Dell heeft door een fout die ik met de installatie van Linux had gemaakt, waardoor het volkomen onmogelijk werd in Windows terug te keren, een volledig schone installatie van Windows 10 Pro 1809 gekregen.
De machine draait weer fantastisch en ik ben er blij mee.

Maar vanochtend ontdekt ik iets wat ik niet eerder heb meegemaakt in Windows!

Ondanks dat in opties bij tijd het automatisch instellen van zomer- en wintertijd is geactiveerd, bleek dit dus niet te zijn gebeurd.

Ergo - dit heb ik handmatig moeten doen.

Dat doe je via Opties > Tijd en Taal > Datum en tijd > Klokken voor verschillende tijdzones toevoegen > dan krijg jet venster eindelijk zoals in vroegere Windows versies meteen te verkrijgen is - dit venster staat ingesteld op de tab Extra klokken > klik op de tab Datum en tijd >
klik op Datum en tijd wijzigen > nu kan je dan eindelijk de computer kloktijd wijzigen; na wijziging op de knop OK klikken.

Je kan daarna op de tab Internettijd klikken - ik heb zelf de atoomklok op een Duitse atoomklok gezet: ptbtime1.ptb.de
Klik
na wel of niet veranderd te hebben op de knop Nu bijwerken.
Als de tijdsynchronisatie een fout aangeeft - probeer dan een andere atoomtijdserver of ga alsnog voor ptbtime1.ptb.de
 
ik kan deze niet installeren via de link met de tool van microsoft.
hij zegt na een tijdje en zoeken 3this version is not current. for more info go to KB4464619
 
OM de teruggetrokken versie 1809 te kunnen installeren heb je de Windows ISO Downloader nodig om 1809 alsnog te kunnen downloaden via de servers van MS.
 
OM de teruggetrokken versie 1809 te kunnen installeren heb je de Windows ISO Downloader nodig om 1809 alsnog te kunnen downloaden via de servers van MS.
ja het was met die tool dat ik het gedaan heb, maar toen kreeg ik die melding, daarvoor had hij al de pc enzo gecontroleerd, enkel toen hij moest dosnloaden, kreeg ik die melding
 
5bda12e45f5eb-WINISODOWNL.png
 
Hoi Fred - ik zal later vandaag, wanneer ik weer achter mijn internet zit, kijken hoe het bij mij gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan