• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Upgrade naar Windows 10 Pro versie 1809

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Ik heb vanmiddag mijn oude trouwe Dell Precision M6400 vanuit Windows 8.1 Pro upgradet naar Windows 10 Pro versie 1809.

De upgrade heeft een goede drie kwartier geduurd en ik kan ook melden, dat er helemaal niks verloren is gegaan bij die upgrade.

5bc4b54456888-Winver_Dell.png
 
Dat is mooi snel gegaan :)
 
Zeker - wanneer je bedenkt, dat de SSD, waar Windows op draait, alweer 6 jaar oud is in deze bijna tien jaar oude klapkoffer.
En ondanks dat de leeftijden al behoorlijk zijn, is dit notebook nog steeds heerlijk snel.
 
Ik gebruik nog altijd versie 1803 en wanneer ik met de tool kijk of er een nieuwe versie is (1809) dan zegt hij dat ik ben bijgewerkt. Ik gebruik de tool op deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

En handmatig naar updates zoeken vind ook niets. Vreemd is het wel.
 
Zeker - wanneer je bedenkt, dat de SSD, waar Windows op draait, alweer 6 jaar oud is in deze bijna tien jaar oude klapkoffer.
En ondanks dat de leeftijden al behoorlijk zijn, is dit notebook nog steeds heerlijk snel.

Altijd fijn dat een laptop op leeftijd snel blijft. Ik denk dat ik vanavond mijn laptop ga upgraden naar de herst update.
 
Hier ook 2 laptops die nog steeds op 1803 staan, geen updates!
 
Via de Windows ISO Downloader kan je nog steeds de eerste versie van 1809 downloaden.

Staan jou documenten gewoon in C of heb jouw documenten gooed verplaatst naar een andere locatie, zodat er op C niets meer aanwezig is, dan gebeurt er ook niks mee.
Maar voor de zekerheid kan je natuurlijk besluiten je documenten sectie eerst naar een andere lokatie te kopiëren.

In ieder geval is mijn Dell inmiddels aan derde jeugd begonnen.
Het beeldscherm laat alles perfect uitzien en ook heb ik via de opties ingesteld dat Windows video weergave verbeterd en ook dat kan ik melden - ze doen het echt prachtig op dit bejaarde scherm.

5bc5b56575af1-Winver_Dell_2.png
 
Bedankt voor de aanvulling!
Dan heb ik op Piep niet goed gelezen ;)
Toen ik jou bericht las op Piep ->
En de update van afgelopen week naar versie 1809 build 17763.55 (de originele is de 17763.1) kan je hier gelijk ook downloaden,

Dacht ik dat het de aangepaste goede versie was, maar met een grote van nog geen 85 mb wordt dat lastig.
 
Mijn Windows 10 is volledig bijgewerkt, dat is het leuke als je de 1809 versie installeert, dan volgen er maar weinig updates, behalve wanneer Windows Defender als hoofdantivirus wordt gebruikt.
Het is prettig dat die updates vrijwel automatisch gaan.
Overigens heb ik de darkmode geactiveerd - is fraai.
 
Van welke site heb jij die iso opgehaald?
 
das wellicht de build 17765.1 die daarna geupdated werd naar build 17765.55 want via het media creation tool is de 1809 nog steeds niet te verkrijgen ...
 
De download via Rufus dan laten installeren op een USB-stick van minimaal 8 GB.

Daarna - terwijl Windows is gewoon draaiend is de USB-stick open en setup.exe met Adminrechten opstarten.
 
Ik heb de download opgehaald en via de verkenner de setup gestart. Na 1.5 uur na updates laten zoeken en hij is nu bijgewerkt.
 
Vreemd allemaal hoor, bij mij is hij op 4 oktober via de normale kanalen binnengekomen en geinstalleerd en helemaal geen probleem. Wel is later de correctie ook nog geinstalleerd.
 
@jvantoren wil je eens een screenshot plaatsen van je versie gegevens.

Die vind je als volgt: Druk Windows toets +R typ in het verschenen venster winver en druk op Enter.
 
Vreemd allemaal hoor, bij mij is hij op 4 oktober via de normale kanalen binnengekomen.

Zo vreemd is het niet, aangezien hij is terug getrokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan