• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

upgrade pc voor euro truck simulator 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willie008

Pc-freak
Lid geworden
13 jan 2013
Berichten
537
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Ik heb hier een pc staan die waarschijnlijk aan een upgrade toe is.
Ik wil graag euro truck simulator op high/ultra settings spelen. Op mijn huidige pc loopt het spel heel traag en ik kan het alleen op lage graphics spelen.
De volgende onderdelen heb ik er nu in zitten:
Corsair Vengeance - DDR3 4GB ram
MSI N610-2GD3H/LP - Grafische kaart
Intel Celeron G1840 - 2.8 GHz
ASRock H81M-DG4 - Moederbord
Een hele oude harde schijf (ca. 10 jaar oud)

Nu leek het mij een goed idee om de grafische kaart te upgraden en er een ssd van 120GB in te zetten, aangezien ik er toch alleen maar euro truck simulator op speel.
Een windows 10 licentie heb ik nog liggen.
Ik zou graag advies willen voor deze upgrade.
Ik wil er ongeveer 180-200 euro aan uitgeven.
Als er nog meer informatie nodig is hoor ik het graag.
Mvg,
Wilco
 
Hallo Wilco :)

Niet onbelangrijk in deze is de vraag welke voeding er in je computer aanwezig is. Graag daarvoor even het merk + typenummer en evtl. maximaal vermogen aangeven.
Hou er rekening mee dat 120Gb in theorie betekend dat je in de praktijk ongeveer 110Gb ter beschikking hebt en daarvan Windows 10 met een zuivere installatie al 20 - 25Gb inneemt. Het prijsverschil tussen een gemiddelde 120Gb SSD vs. bijvoorbeeld de Crucial MX300 275Gb is verwaarloosbaar en de extra investering zeker waard.

Als de voeding het toelaat zou dit mijn advies zijn en oog op een processorupgrade in de (nabije) toekomst:
https://azerty.nl/basket/?code=YToyOntpOjUzMDQ5MjtpOjE7aTo3NDUyNDY7aToxO30=

Groetjes,

Dave
 
Hallo Wilco :)

Helaas, de voeding is niet sterk genoeg voor eender welke upgrade. Die zal je dus ook nog moeten vervangen door een deftig model. Het is duidelijk dat daarop stevig bespaard is bij de aanbouw van de computer, iets wat we hier, jammer genoeg, vaker zien.

De videokaart die je aanhaalt is geschikt. Doet verder niet onder voor de door mij geadviseerde kaart, behalve dat MSi wat sneller de benchmarks behaalt en daardoor wat bekender is.
 
Bedankt voor je advies! De pc is een paar jaar geleden in de winkel gekocht waardoor ik helaas geen invloed had op de voeding...
Welke voeding raadt jij aan?
Mvg,
Wilco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan