• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrade win 7 naar 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

epacta

Junior lid
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Beste leden,

Ik probeer met de media creation tool up te graden. Alles gaat goed tot aan het eerste venster in de win 10 omgeving, selecteren van taal. Muis en toetsenbord werken niet meer. Leds branden wel.

Volgende heb ik al geprobeerd:
-Legacy aan/uit
-Optionele updates installeren
-Drivers updaten
-Verschillende usb poorten proberen

Win7 sp1
Aus m2n-e

Hoop dat iemand nog een idee heeft.
Alvast bedankt!
 
Hallo,

Heb jij een zelf gebouwde computer?
Ik zie dat jij sp1 van Windows 7 hebt, ik heb zelf enkele computers geüpgraded van Lenovo en daar moest voor de tijd bepaalde drivers en sp3 geïnstalleerd worden, dit om problemen te voorkomen.
Het zou kunnen dat jij ook het 1 en ander voor de tijd had moeten doen.

Heb jij ook gekeken of er usb drivers zijn geïnstalleerd?
 
Kun je wel vergeten op dat veroudere AMD systeem, er zijn geen W10 chipset drivers ervoor.
Op hele oude Intel systemen werkt het wel maar niet op oude AMD systemen.

Overweeg een Linux distributie.
 
Hoop dat iemand nog een idee heeft.
Gebruik eens een ps/2 toetsenbord en muis en draai alle updates van W10 als je dan verder komt.
Dan nog eens usb toetsenbord en muis inprikken, soms helpt het, soms ook niet maar is het proberen waard, is mij zo ook al eens gelukt. Da's echter geen garantie. :)
 
🙄
Waarom altijd zolang wachten met een Upgrade naar Windows 10
 
Ben al ver gekomen. Installeren is al gelukt maar dan eerste venster in w10 omgeving, taal selecteren. Leds van muis en toetsenbord branden maar geen cursor. Kan niets doen.

Ps2 muis en toetsenbord heb ik niet liggen maar wel een optie.

Heb via media creation tool w10 gebrand. Maakt dat uit tov een usb stick?

Graag ontvang ik nog wat opties. Ook al is het maar om te proberen.

Lijkt dat ik dichtbij w10 ben maar ook veraf.
 
Waarom altijd zolang wachten met een Upgrade naar Windows 10
Omdat W10 in het begin nogal wat bugs had en 7 gewoon lekker werkt. Ong. 25% is nog niet over. ;)
En ik tegenstelling tot wat sommige "allesweters" beweren werkt het echt niet op alle pc's en laptops i.v.m. o.a. missende chipset drivers, apparatuur te oud.
Zelf een nog iets modernere gezien, W10 erop, update er op, werkte de ingebouwde netwerkkaart niet meer, geen driver voor te krijgen. Uiteindelijk opgelost door een externe wifi usb module te kopen voor betreffende. Maar wifi is niet hetzelfde als LAN. En dit was nog het lichtste geval.
Niet iedereen heeft geld voor nieuw... dus heb je al enkele redenen om niet te upgraden.

@epacta Media creation tool is tool, maakt niet of je dat op de pc download en gebruikt of cd of usb stick.
Mischien kun je even bij iemand een ps/2 toetsenbord lenen. Zorg er wel voor dat je die -niet- in steekt als je pc aan staat.
Belangrijk is om eens naar het apparaatbeheer te kijken wat er mist, of het nog doenbaar is.
 
Als het vast staat, en je reboot Stekker uittrekken waarschijnlijk), kom je dan in hetzelfde scherm ?
Druk met de stekker er uit ook even een paar keer op de aan/uit schakelaar.

Heb je al eens met de W10 installatieschijf opgestart, en in de herstelomgeving een startup repair gedaan ?
 
Als ik reboot wordt win7 weer geladen.
 
Ik blijf het raar vinden. Downloaden - installeren lukt. Maar bij taal selecteren kan ik niets terwijl leds op toetsenbord en muis branden??
 
dat Asus moederbord M2N-e is zeker wel te gebruiken met Windows 10 had hier zelf nog een Asus M2N-cm-dvi in gebruik met de Windows 10 build 1903 maar aangezien deze sata conectors los gekomen waren diende ik dit moederbord te vervangen ..
heb jij een probleemloze W7 sp1 er op staan kun je desgewenst deze upgraden naar de W10 via update now je hoeft in feite dus géén gebruik te maken van het media creation tool ..
de enige vereiste is dat er geen systeem fouten aanwezig zijn op deze W7 sp1> klik op update now en je systeem word alsnog bijgewerkt .. Download Windows 10
 
UpdateNow doet ook een upgrade tool downloaden naar je pc, misschien iets anders maar het zal niet zoveel verschil maken met de Media Creation tool waarmee je ook meteen kunt upgraden vanaf de pc zelf.

Maar bij taal selecteren kan ik niets terwijl leds op toetsenbord en muis branden??
Het is vrij logisch dat Windows 7 weer geladen wordt als heel in het begin al de installatie afgebroken wordt.
Het kan best dat er leds branden maar ergens doet ie moeilijk en dat kan zijn omdat Windows 10 de chipset drivers nog niet geladen heeft en die van W7 niet wenst te gebruiken.
Zoals gezegd ben ik zoiets ook al eens tegen gekomen en werkte het nadien wel, maar je zult daar even doorheen moeten en ik ben bang dat je dan toch een ps/2 keyboard even nodig hebt en liefst ook even een ps/2 muis.
Er zal toch vast wel een kennis zijn of zo die zoiets nog ergens heeft liggen?
 
Kijk anders eens bij de eerste de beste kringloopwinkel....
Daar liggen er vaak bosjes.

Zou zelf een Linux versie installeren.
 
ik heb zelf een athlon 64 3200+ op windows 10 draaien, werkt perfect.
 
Gaat ook helemaal niet om de CPU, W10 draait zelfs met een P4....


Zijn meerdere met dat probleem, wel installeren maar niet starten.
 
Ik probeer de bijgevoegde update te installeren. Ik krijg een lijst met opties. Welke kiezen? Heb een 64 bit systeem.
 

Bijlagen

  • win7.PNG
    win7.PNG
    17,1 KB · Weergaven: 19
Aan die foto heb weinig, want er staat maar 1 update vermeld. Ook kun je eens in de update geschiedenis kijken, want als het goed is staat er al SP1 op.
 
Sorry Hierbij.
 

Bijlagen

  • win7.1.PNG
    win7.1.PNG
    25,1 KB · Weergaven: 10
  • win 7.2.PNG
    win 7.2.PNG
    9,2 KB · Weergaven: 9
@epacta in je openings bericht vermeld je Win7 sp1 bijgevolg snap ik nu niet waarom dat jij nogmaals het service pack wilt downloaden ... aangezien sp1 staat voor het service pack 1 m.a.w. deze is dus al aanwezig .. jij dient vooral na te gaan of je huidige W7 sp1 systeemfouten bevat ...
indien deze aanwezig zijn dan dien je eerst deze te herstellen ..
 
Eerst naar je Instellingen - Windows update - en checken voor gewone updates. Afwerken, herstarten als dat gevraagd wordt, en dan nogmaals hetzelfde doen, laten checken voor updates.

Uitvoeren:
* schijfcontrole doen (rechtsklik partitie, en 'Eigenschappen - Extra - dit station op fouten controleren'. Herstart nodig, en je bent hem een uurtje of twee kwijt)
* Schijfopruiming doen.
* SFC /scannow in een als Administrator gestarte opdrachtprompt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan