• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrading game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ward1991

Bekend gezicht
Lid geworden
7 aug 2012
Berichten
142
Waarderingsscore
0
Hallo NCF!

Ik wil graag een update voor mijn PC. Daarbij wil ik mijn hele PC ook nog eens helemaal opnieuw installeren. Nou wil ik niet per se de high end game pc hebben, maar ik wil graag wel eentje die de nieuwere games op goede frames kan mee draaien! Ik zat er over na te denken om ook een tweede scherm er bij te hebben.

1. Huidige computerconfiguratie

http://speccy.piriform.com/results/N5thBpOnAepWwgDI52vjutz
  • Operating System:
Windows 8.1 64-bit​
  • CPU:
Intel Core i5 4670 @ 3.40 GHz​
  • RAM:
8GB dual-channel DDR3​
  • Motherboard:
H87-PRO (Socket 1150)​
  • Graphics:
ATI AMD Radeon R9 280X Sapphire​
  • Storage:
111 GB SSD 840 EVO
1863 GB Seagate ST2000DM001-1CH164​
  • Power Supply:
Seasonic SS-620GM active PFC F3 (M12II-620 Bronze)
AC input 100-240 V 9A 50/60 Hz
DC output 130W (5V) | 576W (12V1 12V2)| 9.6W (-12V)| 12.5W (+5Vsb)| 620W​


2. De upgrade zelf

Budget:
Maximale budget is ong. 500 euro, maar liever lager, het hoeft niet op.​
Doeleinde:
Ik wil graag gamen, maar ook muziek een films erop kunnen draaien. evt ook programmeren maar dat heeft geen prioriteit. Ik heb daarvoor ook een laptop.​
De games:
Total War: Warhammer 2, Wolfenstein, LoL, WoW.
Software:
Matlab, Labview, CodeBlocks.
Overklokken:
Dit moederbord kan niet overklokken dus geen overklokken, ik wil het moederbord ook niet vervangen, anders kan ik net zo goed een nieuw systeem in elkaar zetten.​
Wensen:
Ik wil zeker een grotere SSD erin (extra SSD dus, is dat mogelijk?), en misschien een betere videokaart, maar ik weet niet zeker of de vk de bottleneck is.​

3. De Aankoop
Webshop maakt niet uit, zolang het allemaal bij dezelfde webshop is :)


Bedankt! Ik kijk uit naar de suggesties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt meer aan een snellere videokaart dan aan een grotere SSD, games en andere software kunnen makkelijk op de HHD worden gezet.
En 8GB ram erbij, zijn al games die dat willen en sommige software is er ook niet vies van.
 
Dat snap ik, maar de laad tijden gaan er wel stuk sneller mee worden. Ik hoef geen gigantische SSD, maar wel fijn als er meer dan alleen een OS op kan :). Het grootste punt waar ik mee zit is of mijn voeding wel een upgrade aan kan, of er uberhaupt mogelijkheden zijn voor een upgrade met dit moederbord.

Misschien is het budget te laag voor een upgrade? Ik weet niet of het zin heeft om mn graphics card te upgraden, ik heb de sprongen in de hardware niet echt gevolgd.

Heb zelf iets in elkaar gefrutseld, maar ik weet niet of dit op mn huidige pc past:
Winkelwagen - Azerty (Gaat toch wel stiekem over mn budget heen, oeps :p)

Stel, als ik voor de GTX 1070 ga, kan mijn voeding dat aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laad tijden zijn vooral voor Total war waarbij je veel loading screens hebt.
Zo kom ik uit op :
wat enigzins over budget is, ik zou dan de RAM of SSD weg kunnen laten.

of
in hoeverre is de 6GB voor de videokaart noodzakelijk?

Zelf heb ik een beetje een probleem met de juiste RAM kiezen, geen idee waar ik op moet letten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Budgetwijs zou ik kiezen voor de tweede configuratie met de GTX 1060 - 6Gb want dat is toch ook al een vrij goeie gamecard. Moederbord ondersteunt DDR3 geheugen tot 1600 MHz, daar moet je op letten. Hetgeen je gekozen hebt is al best OK.
 
wat zit er nu precies in?
Schijf de info wat wat op de huidige RAM staat eens hier neer.
Je hebt al 8GB en dan is 8GB erbij, liefst hetzelfde voldoende.

En je gebruikt meer VRAM bij hogere resoluties en/of meerdere monitoren.
 
Een corsair Ballistix Sport 1600 Mhz 9-9-9-24 1.5V 2x 4gb

En je gebruikt meer VRAM bij hogere resoluties en/of meerdere monitoren.

Ok, dan ga ik voor 6GB want ik wil mogelijk een 2e monitor erbij hebben.

Dan kom ik hier op uit :)
Winkelwagen - Azerty
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed plan.
Monitor heeft een HDMI of DVI ingang?
Graka's hebben tegenwoordig alleen nog digitale uitgangen.
 
Yep, mijn huidige heeft een DVI
Moet ik hiernaast ook nog iets anders aanschaffen?
Bv extra bekabeling en mount voor de ssd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een SATA-kabeltje voor de SSD en kijken of je genoeg voedingsaansluitingen hebt voor de extra SSD. Een mount heb ik zelf nog nooit gebruikt, met enkele spanstrips of dubbelzijdige tape kom je ook al een eind.
Mijn idee: de huidige SSD vervangen door de nieuwe (clonen) ipv bijvoegen.
Voor de videokaart heb je een 6-pins PCI Express stroomconnector nodig (die zou aan je pc voeding moeten zitten). Heb je dat niet dan moet je daar ook een verloopstukje voor gaan zoeken (vb molex naar 6-pin).
 
Bedankt voor de input! Ik heb de bestelling geplaatst, daarnaast nog gewoon een USBtje erbij om windows erop te zetten. Als ik tegen een probleem tegen kom weet ik waar ik naartoe kan gaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan