• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB 3.0: snelheid varieert extreem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen1987

Nieuw lid
Lid geworden
5 mrt 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Beste helper(s),

Sinds kort heb ik een nieuwe USB-stick, de Verbatim Store n Go Pinstripe USB 3.0 zw. Het leek mij wel fijn om zo'n stick te hebben met een mooie opslagcapaciteit. Echter is de bestandsoverdracht extreem labiel, het begint vaak lekker snel (rond de 50 MB/s) en schommelt binnen 5 seconden terug naar 0 MB/s. Na 5 seconden weer omhoog, enzovoort.
verbatim.PNG

De bestanden worden uiteindelijk wel overgezet, maar deze schommeling hoort natuurlijk niet zo. Mijn PC heeft 3.0-poorten waarvan de meest recente stuurprogramma's erop staan. Ook heb ik de optie om de schrijfcache in te schakelen geprobeerd:
1583942309162.png

Helaas helpt niets tot nu toe. Heeft iemand de gouden tip om stabiele snelheden te krijgen? Hier mijn systeemspecificaties:
1583942431591.png

Alvast veel dank voor mogelijke suggesties.
 
Wat voor bestanden ben jij aan het kopiëren.
Als dat bestanden zijn met gevarieerde inhoud - dan zal je altijd schommelingen hebben.
Want kleine bestanden kopiëren nu eenmaal sneller dan de grotere bestanden.

Bovendien is de schrijfsnelheid met 25 mbps niet echt snel.
 
Gewoon één groot bestand van rond de 2 GIG.
Voor de goede orde: een schommeling snap ik, maar dit gaat van 50 MB/s naar 0.
 
Komt bij mij ook voor, heb usb sticks van 64 Gb die perfect werken, boven de 100 Mb/s en heb er hier eentje van 128 Gb van Philips en die gaat voor geen kant vooruit, heb er ook eentje gehad zoals topic starter ook van 128 Gb, die werkte zelfs helemaal niet, terug ingewisseld voor deze van Philips, werkt wel, maar ontzettend traag, inderdaad op en neer zoals topic starter vermeldt.
 
probeer de stick eens in een anders systeem of in een andere usb port meestal zijn de porten aan de achterzijde van de computer die rechtstreeks op de mobo zijn aangesloten beter
 
Ja, al gedaan. Dat hielp niet.
Andere stick, 2.0, heeft geen dips.
 
Ik heb altijd zonder snelheidsproblemen gewerkt met Verbatim USB-sticks, totdat ik eens besloot
om van Verbatim de 3.0 Usb Pinstripes USB-sticks van 128 GB aan te schaffen.
Daarbij ondervond ik ook heel veel snelheids-problemen en schommelingen, die ik eerst niet had
Sindsdien ben ik overgestapt op andere merken USB 3.0 Sticks (Lexor, Kingston). Deze hebben die problemen totaal niet en werken behoorlijk snel allemaal.
Ik zou dus zeggen: Stop met Verbatim 3.0 Usb-sticks
 
Kijk maar eens naar de Corsair Voyagers.
Misschien iets duurder, maar pure kwaliteit en hoge schrijf- en leessnelheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan