• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost USB op Android en Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Hallo,
Ik heb tablet (Galaxy Tab A) met Android 8.1.0 en een desktop met Windows 10.
Ik probeerde via de desktop enkele filmpjes op een USB (8GB, geformatteerd als FAT32) te zetten om die via de tablet af te spelen.
Als ik de USB aan de tablet koppel, krijg ik achtereenvolgens deze opmerkingen: "USB drive beschadigd" en daarna "Niet ondersteunde USB-drive", met het voorstel de USB te formatteren.
Bestaat er geen mogelijkheid om dat op te lossen?
Bedankt,
Guy
 
Dat komt omdat de indeling van je tablet geen FAT32 is maar een specifiek Linux formaat. Als je een video op je tablet wilt zetten moet je deze gewoon aan de computer hangen en de video er dan opzetten.
 
Ok.
Als ik eerst de USB formatteer via de tablet, kan ik dan kiezen op welke drager ik de filmpjes ed dan zet (gekoppelde usb / interne opslag / sd kaartje/ ...)?
Alvast bedankt voor de reactie!
 
Ja, dat kan.
 
Hartelijk dank!
 
Ik hoor graag of het gelukt is.
 
Ik sloot zonet de tablet aan op de PC.
Dan staat de tablet wel vermeld (in de verkenner staat Galaxy (enz)) maar ik kan geen bestanden kopiëren.
Als ik dingen van de desktop wil kopiëren naar de tablet, krijg ik (zowel bij "kopiëren naar" als bij "Kopiëren en plakken") de mededeling:
Het apparaat antwoordt niet meer of de verbinding is verbroken.
Hoewel de tablet zichtbaar blijft op de desktop.
 
Zo gedaan?
Fat32 zou gewoon moeten werken maar voor grotere files dan 4GB is Exfat handiger.
 
Ja, het overzetten gewoon geprobeerd via een USB kabel.
Dat er een verbinding was, blijkt uit het feit dat de tablet 'zichtbaar' was in de verkenner.
En de bestanden die ik probeerde over te zetten waren avi videofiles van ong. 60MB
 
Als ik m'n Android tablet aansluit dan kan ik hem ook in verkenner benaderen, vraag mij af wat er dan bij jou fout gaat.
 
Dat weet ik dus ook niet... Zal het overmorgen verder proberen (tot dan weinig tijd...).
Ik houd dit nog even open ...
 
Opgelost... En nog eenvoudig ook..
Bij het aansluiten van de tablet aan de PC wordt gevraagd (tablet) of ik toegang wil verlenen tot bestanden enz. De vorige keer had ik die vraag niet opgemerkt (tablet in een hoes...); allicht daardoor dat ik geen toegang kreeg om een bestand op de SD kaart te zetten.
Bedankt!
 
Fijn dat het is opgelost, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Kijk dat is mooi, veel plezier met je tablet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan