• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies USB poort printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits45

Gewaardeerd
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
1.595
Waarderingsscore
2
Ik heb een printer HP Desk-Jet 1115
Die heeft altijd gewerkt met windows 10
Nu krijg ik de mededeling. Ik moet hem aansluiten op een USB-poort 2,0
Hij werkt nu niet, want ik zit aangesloten op een USB-poort 3,0
Hoe kan ik hem aansluiten op een USB-poort 2,0?
Naam laptop staat hieronder
Ik heb reeds een programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Maar dat werkt niet
 
Ik heb reeds alle vier de USB-poorten geprobeerd
 
Als probleemoplossing krijg ik de mededeling: Mijn samengesteld USB-apparaat is verouderd
 
Jouw notebook heeft 3 verschillende USB aansluitingen:

2x USB 2.0, 2x USB 3.0, USB 3.1 (Gen1, type-c, 5Gb/s)

De USb 2.0 aansluiting zijn zwart intern en USB 3.0 is blauw intern.

Ga naar HP en download de nieuwste printerdrivers voor Windows 10 en installeer die (met admin rechten doen).
 
Ik heb een cartridge die een paar keer is bijgevuld en dat heeft HP niet graag.
Ik zal morgens eens een originele kopen
 
Ik vermoed dat HP online ziet wanneer de cartridge bijna leeg is
 
HP cartridges bevatten een chip . Als je een HP cartridge koopt zul je zien dat daar een vervaldatum op vermeld word op de verpakking . Die zit in de chip geprogrammeerd .
Moest het niet lukken met de nieuwste drivers te installeren ga dan eens in apparaatbeheer kijken onder
Universal Serial Bus-controllers .
Klik op het + tekentje om open te vouwen .
Bij samengesteld USB apparaat zie je daar een geel vraagtekentje ?
Controleer ook eens of het USB apparaat niet tijdelijk uitgeschakeld is om energie te besparen .
 
in windows 10 zie ik geen apparaatbeheer
 
ja toch
 
de eenvoudigste manier is rechtsklik op start en apparaatbeheer aanklikken .

5af2b425ec65a-Ashampoo_Snap_woensdag_9_mei_2018_10h40m27s_001_.png
 
Ja heeft niet geholpen. Ik ga staks een origineel cartridge kopen en kijk naar de vervaldatum en laat hem niet meer bijvullen vlak voor de vervaldatum
 
HP cartridges bevatten een chip . Als je een HP cartridge koopt zul je zien dat daar een vervaldatum op vermeld word op de verpakking . Die zit in de chip geprogrammeerd .
Moest het niet lukken met de nieuwste drivers te installeren ga dan eens in apparaatbeheer kijken onder
Universal Serial Bus-controllers .
Klik op het + tekentje om open te vouwen .
Bij samengesteld USB apparaat zie je daar een geel vraagtekentje ?
Controleer ook eens of het USB apparaat niet tijdelijk uitgeschakeld is om energie te besparen .
De vervaldatum is 19-4-19.
 
Je probleem heeft niets met de cartridge te maken !

Ga naar apparaatbeheer > Universal Serial Bus Controllers > en selecteer Samengesteld USB apparaat
Rechtsklikken en Kies voor stuurprogramma's bijwerken
Heeft dit niet geholpen kies dan voor Installatie ongedaan maken en herstart de laptop .
Windows zal na herstarten een melding geven dat er nieuwe hardware gevonden werd en stuurprogramma's geïnstalleerd worden .
Laat eens weten of dit een oplossing geboden heeft .
 
Ja heeft niet geholpen. Ik ga staks een origineel cartridge kopen en kijk naar de vervaldatum en laat hem niet meer bijvullen vlak voor de vervaldatum

Moest het aan de cartridge liggen zal de printer herkend worden en de printopdracht aanvaarden . De printer zelf zal niet afdrukken . Alhoewel de printer niet afgedrukt heeft zul je zien in afdruktaken dat de printopdracht voltooid werd .
 
Je probleem heeft niets met de cartridge te maken !

Ga naar apparaatbeheer > Universal Serial Bus Controllers > en selecteer Samengesteld USB apparaat
Rechtsklikken en Kies voor stuurprogramma's bijwerken
Heeft dit niet geholpen kies dan voor Installatie ongedaan maken en herstart de laptop .
Windows zal na herstarten een melding geven dat er nieuwe hardware gevonden werd en stuurprogramma's geïnstalleerd worden .
Laat eens weten of dit een oplossing geboden heeft .
 
Na herstarten ziet de laptop de printer niet
het lampje op de printer gaat na drie seconden knipperen
 
De vervaldatum is 19-4-19.
Inderdaad. Dat klopt van die chip.
De kleurencartouche was al jaren leeg. Die heb ik nooit vervangen omdat ik alleen zwart druk.
Maar hij was over de vervaldatum heen. Nieuwe kleurencartouche gekocht en het probleem is opgelost.
Met dank aan Swaken die voor de oplossing heeft gezorgd
 
Laatst bewerkt:
Dus Hewlett Packard dwingt je gewoon om een kleurencartouche te kopen, ondanks dat ik dat niet wil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan