• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky usb poorten werken niet meer op Toshiba laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingenkay

Bekend gezicht
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
104
Waarderingsscore
2
Beste forumleden,

Voor mijn stichting heb ik begin dit jaar een 2dehands laptop van Toshiba gekocht. Tot een paar weken terug werkte alles prima, maar ineens herkent geen van de usb-aansluitingen nog enige usb-stick of ander apparaat dat met usb werkt.

Sinds een aantal weken doen alle 3 de usb-poorten van de laptop het ineens niet meer. We hebben al van alles geprobeerd incl. updaten, maar het lukt niet deze weer operationeel te krijgen. Het lijkt wel of de software gewoon verdwenen is, alsof ze voor de laptop niet bestaan.
Eerder functioneerde het prima en niemand heeft er iets vreemds mee gedaan.

Heeft iemand a.u.b. een tip hoe dit weer werkend te krijgen???
 
Beste forumleden,

Ik had dit probleem al bij vraag gezet, maar ik denk dat het bij dit kopje beter op zijn plaats is????

Voor mijn stichting heb ik begin dit jaar een 2dehands laptop van Toshiba gekocht. Tot een paar weken terug werkte alles prima, maar ineens herkent geen van de usb-aansluitingen nog enige usb-stick of ander apparaat dat met usb werkt.

Sinds een aantal weken doen alle 3 de usb-poorten van de laptop het ineens niet meer. We hebben al van alles geprobeerd incl. updaten, maar het lukt niet deze weer operationeel te krijgen. Het lijkt wel of de software gewoon verdwenen is, alsof ze voor de laptop niet bestaan.
Eerder functioneerde het prima en niemand heeft er iets vreemds mee gedaan.

Heeft iemand a.u.b. een tip hoe dit weer werkend te krijgen??? Of is dit te simpel gevraagd bij dit probleem?
 
Ik heb jou topic verplaatst naar het juiste forum, want waar jij het oorspronkelijk gepost had, daar horen geen vragen van leden!

Ga naar Apparaatbeheer en klap dan daar de USB open.

Verwijder daar elke USB-controller door rechtsklik en kiezen voor "Installatie ongedaan maken".
Heb jij allle USB-controllers op die wijze verwijderd - dan is het tijd om het notebook opnieuw op te starten; na het opstarten zal Windows nieuwe hardware vinden en deze installeren.
Heel goed mogelijk dat daarna de USB weer werkt.
 
Ik heb jou topic verplaatst naar het juiste forum, want waar jij het oorspronkelijk gepost had, daar horen geen vragen van leden!

Ga naar Apparaatbeheer en klap dan daar de USB open.

Verwijder daar elke USB-controller door rechtsklik en kiezen voor "Installatie ongedaan maken".
Heb jij allle USB-controllers op die wijze verwijderd - dan is het tijd om het notebook opnieuw op te starten; na het opstarten zal Windows nieuwe hardware vinden en deze installeren.
Heel goed mogelijk dat daarna de USB weer werkt.

Dank u wel Abraham.
We zijn het direct aan het proberen. Wordt met enkele minuten vervolgt.
 
Als je de USB controller in apparaatbeheer niet terugvind , controleer dan eens in het BIOS of USB op active of no active ingesteld staat .
 
Als je de USB controller in apparaatbeheer niet terugvind , controleer dan eens in het BIOS of USB op active of no active ingesteld staat .

We lopen vast op de instelling UEFI-firmware. Deze optie is nergens te vinden.
Is er misschien nog een andere optie die we kunnen gebruiken?
1532799433123.png
 
Je dient naar apparaatbeheer te gaan en daar je usb contoler te verwijderen zoals Abraham54.
Heb je die gevonden.
 
Bios veranderd zichzelf toch niet, indien gebruiker niks gewijzigd heeft zou ik toch eerst voor de optie gaan van Abraham54.
 
We hebben alles van usb verwijderd en weer opnieuw opgestart, maar dit maakt geen verschil. We gaan de tip van Abraham nog eenmaal proberen. misschien is er toch nog iets over het hoofd gezien
 
Helaas beide opties werken in dit geval niet:confused:. We hebben alles 3 x geprobeerd, maar de usb blijft onzichtbaar.
Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
Dat laat ik aan Abraham over !
Als je een USB stick hebt ingeplugd met een USB virus kan dat ook je USB poorten uitgeschakeld hebben .
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:

  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Goedemorgen Abraham54,
Ten eerste ontzettend bedankt dat u nog verder wilt helpen.

Hieronder het log:

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (07/28/2018 05:20:01 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 219532

Error: (07/28/2018 05:20:01 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 219532

Error: (07/28/2018 05:20:01 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (07/28/2018 05:16:26 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 4766

Error: (07/28/2018 05:16:26 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 4766

Error: (07/28/2018 05:16:26 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (07/28/2018 05:16:25 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 3297

Error: (07/28/2018 05:16:25 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 3297

Error: (07/28/2018 05:16:25 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (07/28/2018 05:16:23 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 1875


System errors:
=============
Error: (07/29/2018 11:07:51 AM) (Source: DCOM) (User: SBOA)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}SBOATOSHIBAS-1-5-21-2365887213-1136437767-4157412825-1001LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/29/2018 11:07:08 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}NT AUTHORITYLOCAL SERVICES-1-5-19LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/29/2018 11:07:08 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}NT AUTHORITYLOCAL SERVICES-1-5-19LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/29/2018 11:07:07 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYLOCAL SERVICES-1-5-19LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/28/2018 09:12:05 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalStartenWindows.SecurityCenter.WscBrokerManagerNiet beschikbaarNT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/28/2018 09:10:11 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}NT AUTHORITYLOCAL SERVICES-1-5-19LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/28/2018 09:10:10 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}NT AUTHORITYLOCAL SERVICES-1-5-19LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/28/2018 09:09:53 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De RtkAudioService-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%2 = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.


Error: (07/28/2018 08:59:04 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalStartenWindows.SecurityCenter.WscDataProtectionNiet beschikbaarNT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (07/28/2018 08:59:04 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalStartenWindows.SecurityCenter.WscBrokerManagerNiet beschikbaarNT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar


Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (07/28/2018 05:20:01 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 219532

Error: (07/28/2018 05:20:01 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 219532

Error: (07/28/2018 05:20:01 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (07/28/2018 05:16:26 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 4766

Error: (07/28/2018 05:16:26 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 4766

Error: (07/28/2018 05:16:26 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (07/28/2018 05:16:25 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 3297

Error: (07/28/2018 05:16:25 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 3297

Error: (07/28/2018 05:16:25 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (07/28/2018 05:16:23 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 1875


CodeIntegrity Errors:
===================================
Date: 2018-07-28 12:47:41.982
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\browser_broker.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll that did not meet the Microsoft signing level requirements.


=========================== Installed Programs ============================

Bonjour (HKLM\...\{B91110FB-33B4-468B-90C2-4D5E8AE3FAE1}) (Version: 2.0.2.0 - Apple Inc.)
Canon Easy-WebPrint EX (HKLM-x32\...\Easy-WebPrint EX) (Version: 1.7.0.0 - Canon Inc.)
Canon Hulpprogramma Snelkiezen (HKLM-x32\...\Speed Dial Utility) (Version: 1.3.0 - Canon Inc.)
Canon IJ Scan Utility (HKLM-x32\...\Canon_IJ_Scan_Utility) (Version: - Canon Inc.)
Canon MX920 series MP Drivers (HKLM\...\{1199FAD5-9546-44f3-81CF-FFDB8040B7BF}_Canon_MX920_series) (Version: 1.01 - Canon Inc.)
Canon MX920 series On-screen Manual (HKLM-x32\...\Canon MX920 series On-screen Manual) (Version: 7.6.0 - Canon Inc.)
Canon My Image Garden (HKLM-x32\...\Canon My Image Garden) (Version: 1.1.2 - Canon Inc.)
Canon My Image Garden Design Files (HKLM-x32\...\Canon My Image Garden Design Files) (Version: 1.0.1 - Canon Inc.)
Canon My Printer (HKLM-x32\...\CanonMyPrinter) (Version: 3.1.0 - Canon Inc.)
Canon Quick Menu (HKLM-x32\...\CanonQuickMenu) (Version: 2.1.0 - Canon Inc.)
Classic Shell (HKLM\...\{CABCE573-0A86-42FA-A52A-C7EA61D5BE08}) (Version: 4.3.1 - IvoSoft)
DYMO Label v.8 (HKLM-x32\...\DYMO Label v.8) (Version: 8.5.1.1814 - Sanford, L.P.)
Gebruikersregistratie voor Canon MX920 series (HKLM-x32\...\Gebruikersregistratie voor Canon MX920 series) (Version: - ‭Canon Inc.)
Google Chrome (HKLM-x32\...\Google Chrome) (Version: 67.0.3396.99 - Google Inc.)
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{60EC980A-BDA2-4CB6-A427-B07A5498B4CA}) (Version: 1.3.33.17 - Google Inc.) Hidden
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}) (Version: 1.3.21.169 - Google Inc.) Hidden
Microsoft Office Professional Plus 2013 (HKLM\...\Office15.PROPLUS) (Version: 15.0.4569.1506 - Microsoft Corporation)
Microsoft OneDrive (HKCU\...\OneDriveSetup.exe) (Version: 18.111.0603.0006 - Microsoft Corporation)
Microsoft USB Hub and Controller Test Tool (MUTT) v2.6 (HKLM-x32\...\{3CD9D9C8-AE23-4503-A665-FB5DF9442685}) (Version: 2.0 - Microsoft)
Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM\...\{1D8E6291-B0D5-35EC-8441-6616F567A0F7}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM-x32\...\{F0C3E5D1-1ADE-321E-8167-68EF0DE699A5}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64) (HKLM\...\Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64)) (Version: 10.0.40820 - Microsoft Corporation)
Opera Stable 54.0.2952.60 (HKLM-x32\...\Opera 54.0.2952.60) (Version: 54.0.2952.60 - Opera Software)
Outils de vérification linguistique 2013 de Microsoft Office - Français (HKLM\...\{90150000-001F-040C-1000-0000000FF1CE}) (Version: 15.0.4569.1506 - Microsoft Corporation) Hidden
Popcorn Time (HKLM-x32\...\Popcorn Time_is1) (Version: 5.7.2.0 - Popcorn Time)
Realtek High Definition Audio Driver (HKLM-x32\...\{F132AF7F-7BCA-4EDE-8A7C-958108FE7DBC}) (Version: 6.0.1.6794 - Realtek Semiconductor Corp.)
Speccy (HKLM\...\Speccy) (Version: 1.31 - Piriform)
SumatraPDF (HKLM-x32\...\SumatraPDF) (Version: 3.0 - Krzysztof Kowalczyk)
Synaptics Pointing Device Driver (HKLM\...\SynTPDeinstKey) (Version: 19.4.3.38 - Synaptics Incorporated)
Taalpakket voor Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64) - NLD (HKLM\...\Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64) Language Pack - NLD) (Version: 10.0.40820 - Microsoft Corporation)
TOSHIBA PC Health Monitor (HKLM\...\{B507386D-1F61-4E55-B05B-F56ACB0086B3}) (Version: 5.02.02.6400 - Toshiba Client Solutions Co., Ltd.)
Update for Windows 10 for x64-based Systems (KB4023057) (HKLM\...\{8CFAB044-7D2E-4655-B86D-99932E988980}) (Version: 2.45.0.0 - Microsoft Corporation)
VirtualCloneDrive (HKLM-x32\...\VirtualCloneDrive) (Version: 5.4.7.0 - Elaborate Bytes)

========================= Devices: ================================


========================= Memory info: ===================================

Percentage of memory in use: 50%
Total physical RAM: 3985.8 MB
Available physical RAM: 1965.71 MB
Total Virtual: 4689.8 MB
Available Virtual: 2667.9 MB

========================= Partitions: =====================================

1 Drive c: (TI30876100C) (Fixed) (Total:279.64 GB) (Free:231.96 GB) NTFS

========================= Users: ========================================

Gebruikersaccounts voor \\SBOA

Administrator DefaultAccount defaultuser0
Gast TOSHIBA WDAGUtilityAccount
De opdracht is voltooid.

========================= Minidump Files ==================================

No minidump file found


**** End of log ****
 
@ Lange Pier
Ook u bedankt voor uw advies. Ik had hier zelf nooit uitgekomen.
Het bleek inderdaad kortsluiting in één poort te zijn. 2 palletjes waren gebogen en veroorzaakte hiermee kortsluiting waardoor de andere 2 het ook niet meer deden.
Het probleem is gelukkig verholpen.

Iedereen heel erg bedankt voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan