• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies usb stick in exfat

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien159

Gevestigd lid
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
234
Waarderingsscore
3
misschien een rare vraag
ik probeer een film te kopieren van een usb stick in nfts naar een usb stick in exfat
maar het lukt maar niet om deze dan af te spelen
weet iemand raad mee ?
 
ja de film is volledig overgezet
maar kan hem niet afspelen
 
Wat krijg je voor melding te zien?
 
denk eerder dat je de film dient te converteren in een formaat dat door de speler ondersteund word .
 
VLC player kan jou probleem misschien oplossen.
 
Heeft ook niets met NTFS of ExFat te maken, dat is alleen het bestandssyteem en nergens staat om welke extensie het gaat.
 
het eigenaardige is dat ik een film met ongeveer 700 mb wel kan afspelen
en grotere van ong 2 GB niet
ik probeer via vlc media player, blijft altijd zoeken en stopt dan en geeft geen vermelding
 
Weet je heel zeker dat de ontvangende stick exFAT is geformatteerd en niet FAT ?
 
Ik ben momenteel een 8GB stick aan het formatteren in exfat, om te kijken of ik een probleem met afspelen zal hebben; ik verwacht eigenlijk dat er geen probleem zal zijn.
Mogelijk dat wat @quandor heeft geschreven het geval is bij @lucien159.
 
Een 7,46GB grote film is naar de exfat geformatteerde USB-stick gekopieerd en zonder problemen speelt deze film in Films en tv van Windows 10.
 
ik kan de usb stick enkel formatteren naar exfat zelfs nfts lukt niet in films en tv lukt het niet al drie maal gekopieerd en bij het afspelen zegt hij dat het bestand beschadigd is
het beste zal waarschijnlijk zijn om het zo te laten
in ieder geval bedankt iedereen voor de moeite
 
Waarschijnlijk is die USB-stick beschadigd, waardoor de problemen ontstaan.
 
Lucien159 : misschien is het de moeite waard om de "Pepsiproef" te doen?
Pak een andere USB stick en doe het kunstje nogmaals. Zodoende kom je er vrij snel achter of hetgeen Abraham in bericht 13 schrijft, dé oorzaak is.
 
ja dat zal het zijn
heb geprobeert met een andere usb stick en dat lukt perfect
zal voor de vuilbak zijn
 
Ik heb al een paar keer usb sticks gehad waarmee windows schijfbeheer niets wou of kon aanvangen. Uiteindelijk was het gelukt met een ander partitiebeheerprogramma (keuze zat) en die sticks doen het nu nog altijd. Misschien een optie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan