• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB sticks vragen om te formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LievenVerstraeten

Nieuw lid
Lid geworden
4 mrt 2011
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Sinds enkele dagen vraagt mijn desktop computer (DELL dimension 3000) om mijn 2 USB sticks te mogen formateren wanneer je ze in de USB poort steekt. Heb alle USB poorten geprobeerd maar levert hetzelfde resultaat. Onder "deze computer" verschijnt wel het icoontje van de USB stick maar dan de formateervraag. Ook mijn externe harde schijf kan ik niet meer koppelen, daar verschijnt zelfs het icoontje niet meer in "deze computer". Probleem is ook niet opgelost naar power down en up.
Zowel de sticks als de externe harde schijf werken nog wel op andere computers.

Mijn USB muis + toetsenbord en mijn USB wifi stick doen het wel nog.

Ik zou graag data afhalen van mijn desktop, maar dit lukt dus nu niet meer.

Hoe kan ik dit oplossen? Wat is de oorzaak?


P.S. PC draait op Windows XP Home?

Gr,
Lieven
 
Dan is het bestands systeem incompatibel met het bestands systeem van de pc, hier kan vrij weinig aan gedaan worden. De USB stickjes moeten dus geformatteerd worden voordat ze gebruikt kunnen worden.
 
Zijn je usb-sticks en HD NTFS of FAT?
 
Sticks en HD hebben tot vorige week perfect gewerkt op deze computer. Waarom dan nu ineens niet meer?
Denk dat ze NTFS zijn. Hoe kan ik dat controleren?
 
Probeer nu eerst of de sticks het op een andere PC wel doen.

Hoe oud zijn deze sticks al?
 
Ga via Configuratiescherm naar Apparaatbeheer.

Zorg er voor dat sticks en HD via USB zijn aangesloten.

In Apparaatbeheer klik je USB open en verwijder je via rechtskliken en kiezen voor "Installatie ongedaan maken" elke USB-controller.

Start daarna Windows opnieuw op, dan zal de hele USB-sektie opnieuw genstalleerd worden en werken waarschijnlijk beide opslagapparaten ook weer.
 
Heb het geprobeerd. Voor HD is dit 1-malig gelukt, voor USB sticks geen verbetering. Echter na nogmaals PC power off power on weer juist hetzelfde probleem ook met HD.
 
Even hoor.
Net je hdd geformatterd.
Hdd was blauw, na format, roze en na ""on"",""off"" weer blauw?

Probeer het nog eens.

Heb je precies hetzelfde weer, kon je wel eens een of andere besmetting hebben.

Kan je een systeem herstel proberen en geeft dat geen oplossing , kan je naar HJT (subforum hier) gaan voor een check-up.
 
Heb zoveel mogelijk USB drivers verwijderd via config menu (tot mijn muis en toetsenbord niet meer werkte) en dan mijn PC opnieuw opgestart.
En ja hoor alles lijkt nu terug te werken.

Tx voor de hulp.
Gr,
Lieven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan