• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Usenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kieken10

Vaak hier
Lid geworden
21 nov 2008
Berichten
872
Waarderingsscore
1
Vraag over Usenet,
ik zou eens willen vragen of er leden zijn die daar abonnement hebben en hoe hun ervaringen zijn aub
vriendelijke groeten
 
Hallo , hierop wil ik graag reageren.
Nee ik gebruik geen usenet maar maar ruim een jaar geleden in zee gegaan met een newsreader met bijna dezelfde naam.
Ik las dat deze een actie had maar ik heb over de kleine lettertjes heen gelezen, aanvankelijk dacht ik dat het om een maandcontract ging maar het betrof een jaarcontract.
Na gesprekken met hun wilden ze wel het contract opheffen maar bleven voet bij stuk houden dat ik voor een jaar moest betalen.
Na enig speurwerk vond ik kantoren in Duitsland en Engeland.
Dit liep zo hoog op dat ik brieven van een Duits incassoburo kreeg en dit werd later doorgegeven aan een incassoburo in Nederland en ik kwam er niet onder uit.
Dus wees op je hoede met het aangaan van abonnementen met newesreaders.
Met een vriendelijke groet,
 
Usenet als "Net" of ben je ergens hier of in het buitenland een provider tegengekomen die zo heet?

Als je Usenet als "Net" bedoelt? Wat wil je allemaal weten?
Ik ben sinds 2010 usenetgebruiker en heb verschillende providers gehad. De provider die ik nu heb is verreweg de beste die ik gehad heb, omdat deze provider 'officieel' accountsharing toestaat en dat is een service die weinig andere usenetproviders bieden. Waarom dat accountsharing interessant is / kan zijn? Je kunt bijv. met 2, 3 of 4 familieleden die verspreid over het land wonen, 1 abonnement nemen en dan toch nog (in geval van 4 gebruikers) per persoon 10 lijnen tot je beschikking hebben.

Kijk maar even bij i-telligent : Klik

Als voorbeeld : ik heb het duurste abonnementje (de luxe unlimited). Dat kost op jaarbasis € 114,--. Stel dat je met 4 famlieleden / vrienden / kennissen dat abonnementje deelt, dan ben je per persoon per jaar ongeveer € 28,-- kwijt en da's per maand dus net iets meer dan € 2,-- pp.

Daarvoor krijg je dan : ongelimiteerde snelheid (da's wel fijn als je net zoals ik een 500/500 glasvezel verbinding hebt....), 40 (!!!) lijnen en 1200 dagen retentie.
 
Laatst bewerkt:
@quandor, Om misverstanden te voorkomen, ik bedoel geen Usenet maar die ik vond had een letter meer in de naam.
Forumtechnisch heb ik even vermeden de echte naam te noemen maar als je ergens in die naam de letter x plaatst lijkt me het niet zo moeilijk.
Ik ga er zeer zeker van uit dat dit soort dingen Usenet niet hanteert en die ander waar ik dus instonk vond ik via google en niet hier op het forum.
Mijnerzijds ook misschien een fout; kwestie van de kleine lettertjes lezen maar het zat zo ingebouwd dat er makkelijk overheen gelezen werd want het betrof een jaarcontract wat ik niet wilde.
Toen ik telefonisch contact opnam met dat kantoor in Duitsland werd ik na een hele poos wachten doorverbonden met een Engels sprekend heerschap met een duidelijk Aziatisch accent die wel bereid was om het contract stop te zetten en het gesprek beeindigde met een vrij agressief klinkend : But you have to pay!!!.
En in korte tijd later kreeg ik inderdaad een brief van een Duits incassoburo met de kosten en weer iets later werd dit doorgegeven aan een Nederlands incassoburo
Ik heb maar eieren voor mijn geld gekozen en het bedrag voldaan.
Het enige wat ik wil zeggen is dat je wel degelijk moet oppassen met wie je in zee gaat en goed moet lezen wat een zogenaamde aanbieding inhoudt.
Ook heb ik op internet diverse waarschuwingen gevonden die zich negatief uitlieten over de betreffende provider.
Ik hoop dat ik het je zo duidelijk mogelijk heb kunnen uitleggen om misverstanden te voorkomen.
Met een vriendelijke groet.
 
Eweka is een nederlandse usenetprovider. Je sluit daar geen abonnement af, maar betaalt van tevoren een x bedrag (vergelijkbaar met een prepaid telefoon) voor een bepaalde periode. Je kan dus ook op elk moment stoppen als je besluit dat het niks voor je is. Ik betaal per half jaar en dat kost mij 45 euro. Je kan er ook voor kiezen om voor een maand te betalen, maar dan betaal je uiteraard iets meer. Ook is het fijn dat je voor (ik meen 7,50) drie dagen kan betalen, kan je mooi kijken of het wat voor je is. Ook niet onbelangrijk is dat er voorzieningen zijn voor beveiligde (SSL) verbindingen zodat je anonimiteit gewaarborgd wordt en er wordt niks gelogd! In combinatie met Spotnet is het gebruik erg makkelijk en hele snelle download snelheden (afhankelijk van je abbo met je ISP natuurlijk)

Peanut
 
Ook ik ben 2 jaar lid geweest van Eweka, maar sinds ik I-telligent heb (inmiddels 2 jaar), raad ik iedereen I-telligent aan. Waarom? Zie mijn vorige bericht.
1 groot verschil met Eweka is bijv. al het abonnement sharing, wat Eweka nadrukkelijk NIET toestaat én daarnaast de ongelimiteerde snelheid die I-telligent biedt.

Doe er je voordeel mee...…...
 
Bedankt voor de tip. Ik ga even kijken of het wat is. Ben je hier ook verplicht een abonnement aan te gaan of is het vergelijkbaar met eweka (prepaid model)...

Peanut..
 
Ik zie het al.. prepaid en abonnementsvorm...

Thnkx
 
Beide is mogelijk, klik even op het linkje dat ik bericht 3 plaatste onder ("Klik")
 
Vooral ook de ongelimiteerde snelheid is bij (mijn) een glasvezelabonnement 'zalig' én daarnaast het aantal 'lijnen". Eweka biedt (uit mijn herinnering) 16 lijnen, terwijl I-telligent je er 40 biedt (duurste abonnement).
 
Klopt, ik ben me net aan het inlezen op de site van I-telligent. Ga het denk ik ook proberen... Mijn prepaid bij Eweka is nog geldig tot juni, daarna stap ik misschien wel over. Ik heb helaas niet veel kennisen met computer ervaring, laat staan dat ze weten wat "usenet" is en doet haha dus op dat vlak heb ik er niet veel aan. Weet jij toevallig ook of ze "logs" bij houden? Eweka doet dat niet...
 
Dat weet ik niet.
Als je met I-telligent 'in zee' stapt, dan zal je daar geen moment spijt van krijgen.

Houd vooral ook het abonnement sharing in gedachten. Als je met 1 of meerdere familieden / vrienden / kennissen het abonnement betaalt, dan wordt kostprijs pp. per maand / jaar, belachelijk laag.
 
Met Eweka was ik al jaren bekend, ik gebruikte het in combinatie met Grabit, nooit enige moeilijkheden gehad, ik betreur ook te zeerste mijn uitstapje naar die ander.
Maar de laatste tijd luister ik veel online naar buitenlandse zenders dus van downloaden is weinig sprake meer.
Anyway , bedankt voor de goed bedoelde tips!
 
Iedereen bedankt voor de ervaringen
ik denk te gaan voor Eweka
 
Welke voordelen heeft Ewakea in jouw optiek, t.o.v. bijv. I-telligent???
 
ik heb geen familie om e delen
 
Ja? De overige voordelen van I-telligent neem je niet mee :
1. onbeperkte snelheid
2. 40 (!!!) lijnen?
 
weet het niet
 
eventueel een pre-paid proberen, kan voor niets kwaad zeker en geen opzeg ofzo?
 
Ik heb nu een prepaid account en heb de gegevens ontvangen via mail
ik geraak daar echter niet weg mee
weet niet waar en hoe je moet inloggen
iemand die mij kan helpen aub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan