• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Van: Hetnet, naar: Ziggo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Thuis ben ik niet alleen de bazin. Maar heb rekening te houden met anderen (soms best lastig...).
Een meerderheid, heeft hier besloten om over te stappen van KPN naar Ziggo.
Zoals het geregeld wordt zal ik dan mijn: Hetnet Emailaccount verliezen.

Ik ga er vanuit dat er inplaats van: XXXXX@Hetnet.nl er ook zoiets zal zijn dan van: XXXXX@Ziggo.nl (of zoiets...).
Het gaat allemaal nog wel een, twee a drie weken duren. Dus denk ik (als het dan toch moet gebeuren aan deze kant ?), dan heb ik de tijd om alles over te zetten van mijn: Hetnet account naar een hotmailaccount.
En vandaar hoop ik dan later alles weer over te kunnen zetten naar een: XXXXX@Ziggo.nl (of zoiets dus).

Nu heb ik in een van mijn hotmailaccounts een extra map aangemaakt: Opslagnet
De grote vraag is nu: hoe kopieer ik mijn emails van XXXXX@hetnet.nl- en dus ook vanuit: XXXXX@Hetnet.nl... direct naar die: Opslagnet map... in mijn hotmailaccount ?
Of moet ik eerst alles gewoon naar mijn hotmailaccount kopieren, en kan het pas van daaruit dan in die map: Opslagnet gezet worden ?
 
Is het niet praktischer om over te stappen naar je hotmail account en die aan te houden. Dan kun je er altijd bij ook als je verhuisd van aanbieder. Het vervelende is wel, dat je nu al je instanties en kennissen een mailwijziging moet gaan doorgeven. Maar dat moet sowieso omdat je overstapt naar Ziggo.
Meestal kun je mails exporteren via je email programma.
Zie b.v. E-mail exporteren en importeren doe je zo | Apps & Software | Computer!Totaal
Wellicht dat anderen betere oplossingen hebben.
 
Een meerderheid, heeft hier besloten om over te stappen van KPN naar Ziggo.
En wat is de reden?
Paar buren hebben alles van KPN en zijn erg tevreden, anderen bij Ziggo, ik zelf ook, en ook tevreden.
 
installeer bijvoorbeeld mozilla thunderbrid (een mail programma)

stel hier hier je nieuwe hotmail account in en je oude het net account (beide als imap)
als dat is gebeurd kan je mails gewoon van de ene naar de ander map slepen
als het erg veel is doe het dan in delen

persoonlijk zou ik eens bij gmx mail kijken dat is Duits en aan de europese regelgeving gebonden in plaat van aan die van de vs
verder vergelijkbaar
 
KPN melk het koper al jaren uit in sommige stukken van Nederland is de snelheid kosten/verhouding op dit moment erg slecht bij die club.

als er kabel legt zal er waarschijnlijk niet snel glasvezel komen
 
Als er enkel ADSL en Ziggo in de plaats aanwezig is, dan is de overstap naar Ziggo vanwege het snellere internet feitelijk een logische stap, als de internetaansluiting met velen gedeeld moet worden.
 
Zelf zou ik er ook voor kiezen om over te stappen naar bijvoorbeeld Outlook (Hotmail) of Gmail bijvoorbeeld. Dan ben je niet meer afhankelijk van de aanbieder.

Als je een "langzame" ADSL van KPN hebt omdat er geen glasvezel of snellere verbinding geleverd wordt dan gaat de overstap naar Ziggo een verademing zijn.
 
Wat betreft de e-mail is wat Boertje heeft gezegd over het installeren van Mozilla Thunderbird een goede raad.

Dan wel het e-mailaccount van HetNet in Thunderbird als Pop3 instellen.
Dan worden de e-mails alle binnengehaald en in de computer opgeslagen.
 
pop3 kan maar dan staat het alleen lokaal ik denk eigenlijk dat de TS haar mail online gebruikt mischien wel op meerdere apparaten.

Met imap gaat verplaatsen minstens zo goed maar dan staat je mail wel online in je nieuwe mailbox.
waardoor zo op meerdere apparaten benaderbaar zijn
 
Dan wel het e-mailaccount van HetNet in Thunderbird als Pop3 instellen.
Je kunt ook imap instellen dat alles binnen gehaald moet worden. Pop3 is in dit geval wel eenvoudiger voor het overhalen van een en ander naar de lokale pc.
Daarna kan men het altijd nog verplaatsen naar het nieuwe imap account.
Je zou trouwens ook het gratis Mailstore Home backup programma kunnen gebruiken om alles in een doorzoekbare backup te duwen als je het niet meteen nodig hebt.

Ik zou daarbij eerder Gmail dan hotmail/outlook adviseren. Laatstgenoemde houdt de spamfolder nog maar 10 dagen (Gmail nog altijd 30 dagen) en verder kan Microsoft bijzonder vervelend doen met spamfilters waardoor je berichten van bepaalde bedrijven of sites simpelweg niet ontvangt omdat de ip's onterecht op een blacklist staan waar moeilijk vanaf te komen is.
Zelf als hosting provider nogal wat ervaringen met Microsoft op dat gebied. Gmail is wat dat betreft ook erg streng, maar daar heb je geen probleem als je servers aan alle RFC's voldoen.
 
Bij IMAP wordt er zover ik weet niks opgeslagen.
Als HetNet gesloten wordt zijn bij IMAP alle mails weg, zover ik weet; bij POP3 niet.
 
Zelf zou ik er ook voor kiezen om over te stappen naar bijvoorbeeld Outlook (Hotmail) of Gmail bijvoorbeeld. Dan ben je niet meer afhankelijk van de aanbieder.

Als je een "langzame" ADSL van KPN hebt omdat er geen glasvezel of snellere verbinding geleverd wordt dan gaat de overstap naar Ziggo een verademing zijn.
Je kunt ook imap instellen dat alles binnen gehaald moet worden. Pop3 is in dit geval wel eenvoudiger voor het overhalen van een en ander naar de lokale pc.
Daarna kan men het altijd nog verplaatsen naar het nieuwe imap account.
Je zou trouwens ook het gratis Mailstore Home backup programma kunnen gebruiken om alles in een doorzoekbare backup te duwen als je het niet meteen nodig hebt.

Ik zou daarbij eerder Gmail dan hotmail/outlook adviseren. Laatstgenoemde houdt de spamfolder nog maar 10 dagen (Gmail nog altijd 30 dagen) en verder kan Microsoft bijzonder vervelend doen met spamfilters waardoor je berichten van bepaalde bedrijven of sites simpelweg niet ontvangt omdat de ip's onterecht op een blacklist staan waar moeilijk vanaf te komen is.
Zelf als hosting provider nogal wat ervaringen met Microsoft op dat gebied. Gmail is wat dat betreft ook erg streng, maar daar heb je geen probleem als je servers aan alle RFC's voldoen.
Gmail gluurt in al je mail. Eerst niet ,nu met een meldinkje vooraf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, me net voor ("eerst n....etc" later bijgevoegd).
 
Is het niet praktischer om over te stappen naar je hotmail account en die aan te houden. Dan kun je er altijd bij ook als je verhuisd van aanbieder. Het vervelende is wel, dat je nu al je instanties en kennissen een mailwijziging moet gaan doorgeven. Maar dat moet sowieso omdat je overstapt naar Ziggo.
Meestal kun je mails exporteren via je email programma.
Zie b.v. E-mail exporteren en importeren doe je zo | Apps & Software | Computer!Totaal
Wellicht dat anderen betere oplossingen hebben.
Je kan als je op tijd weet dat je abonnement gaat kappen automatisch misschien een antwoord naar elke binnenkomende mail sturen met een melding van stopzetten huidige, vervolgen met .... puntje puntje. Met heetmeel (vrij vertaald) zat die er wel.
 
Gmail gluurt in al je mail. Eerst niet ,nu met een meldinkje vooraf.
En jij was in de veronderstelling dat Microsoft dat niet deed? ;)

Ik zeg alleen maar dat je beter Gmail dan hotmail (of soortgenoot) kunt nemen voor optimale email ontvangst.

Het liefst zou ik zeggen van neem een eigen domeinnaam en gebruik je eigen email adres van dat domein, ook nergens meer last van, alleen is niet iedereen bereid (of hebben de mogelijkheid) daar een paar centen voor neer te leggen per jaar.
 
Bij IMAP wordt er zover ik weet niks opgeslagen.
Als HetNet gesloten wordt zijn bij IMAP alle mails weg, zover ik weet; bij POP3 niet.

dat klopt maar als je de mail van je bestaande account naar de mappen van je nieuwe acount sleept wordt je mail verplaatst naar een andere server bij het gebruik van imap

kijk eens bij gmx mail daar heb je gratis een mail adres dat onder de Europese regelgeving valt.
 
GMX heb ik vroeger ook gehad maar ben daar vertrokken voor een reden, weet niet meer waarom.
Is het niet zo dat je bij GMX alleen nog maar webmail hebt? En evt. via een app op je telefoon maar niet met een gewone mail client (zoals Thunderbird) kunt werken?
 
gmx werkt prima met Thunderbird.
je moet alleen in je instellingen van gmx even aangeven dat je imap wilt gebruiken
 
Is het gratis? Dan kan je er zeker van zijn dat ze op een of andere manier in ieder geval je bewegingen waarnemen om er iets aan te verdienen.

Want gratis gaat de zon op!
 
1 vraag van de TS, nu 19 reacties maar niet van de TS dus ook geen antwoorden op de vragen.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan