• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Van iMac 2009 naar PC 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

Westmaasmaarten

Nieuw lid
Lid geworden
11 dec 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Beste allemaal,

Na 10 jaar op mijn trouwe iMac 27” (late 2009) gewerkt te hebben (laat me nooit in de steek) is deze echt aan vervanging toe. Afgelopen zomer nog een SSD (512 gb) in laten zetten, maar het wordt tijd om afscheid van mijn computer te nemen en gezien mijn portemonnee ook van Apple. Ik ben geen gamer maar werk veel met Photoshop en Lightroom. Ik fotografeer veel, maar het is niet mijn werk.

Mijn plan is om te kijken of ik een huidige Windows PC op mijn 27” mac beeldscherm kan aansluiten (zou moeten kunnen met minidisplay naar display kabel in doelbeeldschermmodus toch?). Want dat scherm is prima voor mij. En anders koop ik een los beeldscherm.

Maar dan de PC. Ik hoop er weer een aantal jaren mee te doen (10?)

Ik zag de HP ENVY desktop-pc TE01-0295nd
specs: Windows 10 Home 64 Intel® Core™ i7-9700F (8 cores), NVIDIA® GeForce® GTX 1660 Ti, 16 GB RAM - 512 GB PCIe® SSD + 1 TB SATA.

Dat leek me meer dan genoeg en dat voor €1300,- Dat ie groot is maakt me dus niets uit.

Vragen:

- Het probleem is dat er nog geen reviews van deze kast te vinden zijn. En verder weet ik niets van PC’s. Is HP een betrouwbaar merk? Of moet ik beter kijken naar Dell of Acer oid? - Ga ik hier weer tien jaar op Photoshoppen en lightroomen?
- Hoe bescherm ik me het beste tegen virussen (welk programma?).
- Zou ik de 512 SSD van de iMac er nog bij in kunnen plaatsen (net als evt op termijn nog extra RAM)?

Mijn budget is €1500,- maar ik weet nog niet zeker of ik de nieuwe pc aan mijn iMac kan koppelen. Of dat werkt, en anders moet ik dus nog een scherm kopen. Misschien een beetje veel vragen, maar dit zijn mijn gedachten.

Alle opmerkingen en suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!
 
Hallo Westmaasmaarten,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Ik zou, als ik jouw was, zonder meer ook kijken naar een LED-monitor - vanwege de realistischere kleuren die je dan krijgt.

Bij de computer schijn je een voucher te krijgen voor 1 jaar gratis Norton Internetsecurity
 
Hallo Westmaasmaarten,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Ik zou, als ik jouw was, zonder meer ook kijken naar een LED-monitor - vanwege de realistischere kleuren die je dan krijgt.

Bij de computer schijn je een voucher te krijgen voor 1 jaar gratis Norton Internetsecurity


Dank! En wat denk je van die HP computer?
 
Ik zelf tot tegenstelling van anderen ben geen echte fan van HP.
Maar op zich denk ik, dat jij voor jouzelf de juiste computer hebt gevonden.
Of je er tien jaar plezier van kan hebben, dat kan ik niet inschatten.
 
...
Ik zou, als ik jouw was, zonder meer ook kijken naar een LED-monitor - vanwege de realistischere kleuren die je dan krijgt.
....

Een LED-scherm is zeker niet goed voor fotobewerking, hiervoor kan je beter kiezen voor een IPS-scherm omdat die de echte kleuren weergeeft. Die kan je ook beter calibreren en naar je hand zetten. LED is veel te hard van kleur en de reactietijd is van ondergeschikt belang.
Maar de iMac als monitor gebruiken, tot eind 2009 ging dat nog (misschien dat je daar nog bij bent) maar vanaf 2010 zijn daar wel wat problemen rond ontstaan. Zal een kwestie van testen worden.
De SSD van iMac kan je volledig wissen en nadien hergebruiken op de pc (als backup ofzo). Het RAM geheugen ga je helaas niet kunnen meenemen.
De HP die jij voorstelt is een heel mooie (lees: goeie) voor wat jij gaat doen en is zeker eentje waar je nog ff mee verder kan. Prijs is ook correct als je'm naast zelfbouw legt. Aanrader enneh ... welkom op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan