• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van WIN8 naar WIN7

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvD

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2008
Berichten
868
Waarderingsscore
0
Ik heb allerlei problemen en niets werkt er meer op mijn laptop met WIN8.
Nu wil ik formateren en omdat ik nog een WIN 7 disk met licentie heb deze installeren.
Het is de bedoeling dat ik de laptop alleen gebruik voor Gmail post en mijn bank gegevens voor op reis.
Met de WIN7 CD krijg ik geen toegang tot WIN8 (bekend)
Hoe krijg ik mijn hard disk toch geformateerd?
 
Ik heb allerlei problemen en niets werkt er meer op mijn laptop met WIN8.
Nu wil ik formateren en omdat ik nog een WIN 7 disk met licentie heb deze installeren.
Het is de bedoeling dat ik de laptop alleen gebruik voor Gmail post en mijn bank gegevens voor op reis.
Met de WIN7 CD krijg ik geen toegang tot WIN8 (bekend)
Hoe krijg ik mijn hard disk toch geformateerd?

Je zou ook naar Windows 10 kunnen, volgens mij is dit nog gratis.
 
Een mogelijkheid is GParted (Method A). Als je een USB-stick hebt kun je deze bootable maken met Tuxboot. Zie instructie. Voor bedienen van GParted, zie hier.

59c6777193b92-Tuxboot.jpg
 
Als het goed is kan je de schijf formatteren door op te starten met de Windows 7 cd. Je kan dan tijdens de installatie alle partities verwijderen. Of alleen de gene waar je Windows op staat en de rest laten staan. Dan kan je hem opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan