• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

veel updates vandaag?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

artstudiog

pc-aholic
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
2.967
Waarderingsscore
258
Als ik vandaag windows wil bijwerken krijg ik plots heel veel updates, terwijl mijn pc wel degelijk up-to-date is. Iemand hetzelfde/ervaring??
11425
 

Bijlagen

  • updates.jpg
    updates.jpg
    204,1 KB · Weergaven: 4
Nope, maar ik heb dan ook de driverupdate van Windows uitstaan, die haal ik op als het nodig is bij de chipbakker.

Alleen een definitie update.
 
Da's handig om weten. Ik heb dit nu dan ook maar ingesteld via win+R … gpedit.msc … computerconfiguratie … beheerssjablonen … windows onderdelen ... windows update … Geen stuurprogramma's opnemen in Windows-updates: dubbelklik ... inschakelen … toepassen.
Is dit de juiste manier of doen jullie dat op een andere/makkelijkere manier?
 
Ik mis het even: waarom zou je driver-updates uitschakelen? Ik merk nooit iets bijzonders. Ik merk niet eens dat de drivers automatisch ge-update worden!
 
Je hoeft drivers niet te updaten als ze werken hooguit die voor de grafische kaart, en juist die kunnen problemen geven na het updaten door die van Windows doordat die vaak alleen de basisonderdelen bevatten en soms ook voor andere onderdelen, de audio en wifi adapter b.v.

Maare, als je er verder content mee bent.......
 
Ik heb de Nvidia driver dan maar eens ge-update vanuit Nvidia zelf. Dat was al even geleden.
 
Ik heb eerst een image gemaakt van mijn C-schijf en vervolgens al die update "geïnstalleerd". Was op nog geen minuut gebeurd dus waarschijnlijk heeft die niks echt erop gezet. Was volgens mij een Microsoft-foutje. Al mijn drivers zijn dezelfde versie als voor de image. Nu zegt ie "uw pc is bijgewerkt". Ik heb de drivers uitgeschakeld in de update (zie boven #4) en nu zal ik dan ook mijn drivers (vooral de Geforce) manueel bijwerken waar nodig. Bedankt voor de hulp!
 
Mijn pc had toen die nieuw was geen enkele mogelijkheid om de Nvidia driver voor mijn GTX-en 1080 te installeren, liep telkens vast en heb ik maar de updates uitgeschakeld. Dat heeft bijna 2 jaar geduurd. Na versie Windows 1709 bleek dit ineens opgelost. Heb het nog 1 keer tegengekomen maar nadat de oude driver verwijderd was met DDU bleek het weer te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan