• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Veel waarschuwingen en fouten in Windows Logboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerGorissen

Nieuw lid
Lid geworden
23 mei 2018
Berichten
0
Waarderingsscore
0
Hallo,

Na het opstarten van mijn PC zie ik veel waarschuwingen en fouten in mijn logboek. Ik wil weten of die ontstaan door rotzooi op mijn PC. Aan de performance merk ik niets. Enige probleem is dat ik in Outlook niet meer kan zoeken in mijn mails na de installatie van Office2016.

Logfiles FRST64 bijgevoegd.

Groet,
Roger
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    111,9 KB · Weergaven: 6
  • Addition.txt
    93,8 KB · Weergaven: 3
Waarom heb jij Java in jouw Windows?


Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programmas\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start 
CreateRestorePoint: 
 
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3762002275-3852665017-46762430-1001_Classes\CLSID\{0E270DAA-1BE6-48F2-AC49-2F4FE20456FD}\InprocServer32 -> %%systemroot%%\system32\shell32.dll => Geen bestand 
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3762002275-3852665017-46762430-1001_Classes\CLSID\{84B5A313-CD5D-4904-8BA2-AFDC81C1B309}\InprocServer32 -> C:\Users\Roger\AppData\Local\GoToMeeting\8126\G2MOutlookAddin64.dll => Geen bestand 
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestandShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand 
ContextMenuHandlers1: [UAContextMenu] -> {A9B8E64D-3F7E-4D32-8FC9-E391DEE67D75} => D:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Security Protection\PSUAShell.dll -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [UAContextMenu] -> {A9B8E64D-3F7E-4D32-8FC9-E391DEE67D75} => D:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Security Protection\PSUAShell.dll -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [UAContextMenu] -> {A9B8E64D-3F7E-4D32-8FC9-E391DEE67D75} => D:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Security Protection\PSUAShell.dll -> Geen bestand
FirewallRules: [{14ADA6B7-B293-4F26-ADC7-AA4A71D33EE5}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\pandasecuritytb\ToolbarCleaner.exe
FirewallRules: [{E8FDF30F-987D-4544-978C-CCE53C0E9F4B}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\pandasecuritytb\ToolbarCleaner.exe
FirewallRules: [{23B1FE95-531C-41E6-96ED-AFEF438459A5}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\pandasecuritytb\cleanupie.exe
FirewallRules: [{46312CFF-F756-4AF7-9A40-C14EC3F8577A}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\pandasecuritytb\cleanupie.exe
FirewallRules: [{CA8916BE-8535-4159-AB82-9C82C92FE285}] => (Allow) D:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgemca.exe
FirewallRules: [{3649BC9A-274B-4455-B11F-490711D5DE98}] => (Allow) D:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgemca.exe
FirewallRules: [{2038D1E3-50AC-474B-9AFC-6E769A6B9B1E}] => (Allow) D:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgdiagex.exe
FirewallRules: [{5FD0E8B9-956A-4902-B53D-4D06D5AE6C8A}] => (Allow) D:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgdiagex.exe
 
EmptyTemp: 
CloseProcesses: 
cmd: ipconfig /flushdns 
cmd: netsh winsock reset 
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.

Verwijder overigens FRST.txt uit jouw vorige bericht - want jouw e-mailadres staat twee maal in het log i.v.m. Adobe.
 
Zag net het advies van A54 opduiken; eventueel kom ik later wel terug op die zoekproblemen in Outlook 2016.
 
Laten we die JAVA dan ook maar meteen verwijderen. Zelf doen of heb je daar een tool voor?

Ik heb FRST64 opnieuw gedraaid met de Fixlist.txt zoals je die hebt opgegeven. Fixlog.txt is bijgevoegd.

Geef me svp aan hoe ik een bijlage uit mijn eerdere bericht kan verwijderen. Dank voor de oplettendheid tav het mailadres!
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    6,3 KB · Weergaven: 1
Ik denk dat jouw Windows inmiddels wat sneller is.
1,1 GB aan rommel is opgeruimd.


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Java verwijderen: Windowsstartknop > instellingen > configuratiescherm > zoek naar

5b05342939a7c-No.001.jpg


en zoek in die lijst naar (alle) Java. Als je die aanklikt zie je ook:

5b0534c379b46-No.002.jpg

daar op klikken. Verder zal ik het aan A54 overlaten...
 
Java verwijderen: Windowsstartknop > instellingen > configuratiescherm > zoek naar

5b05342939a7c-No.001.jpg


en zoek in die lijst naar (alle) Java. Als je die aanklikt zie je ook:

5b0534c379b46-No.002.jpg

daar op klikken. Verder zal ik het aan A54 overlaten...

Ok, dus gewoon op de standaard manier.
 
MBAM Scanlog bijgevoegd.

Tipje mijnerzijds: de namen van menu's en knoppen in de programma's wijken iets af van die jij gebruikt. Programma's ontwikkelen zich verder natuurlijk. Nu kan ik er wel mee overweg, maar anderen misschien niet zo.
 

Bijlagen

  • MBAM Scanlog.txt
    1,5 KB · Weergaven: 1
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Hoi A54,

Toevallig vanochtend al uitgevoerd, toen zonder fouten.
Zojuist nog eens laten lopen, zoals gevraagd.

SFC: Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

DISM: the restore operation completed succesfully. The operation completed succesfully.

Geen fouten dus.

Nu rebooten, dan post ik daarna de meldingen in de windows log.
 
Logboeken na opnieuw opstarten. Kan helaas geen CSV oid uploaden.
 

Bijlagen

  • Logboek Beheergebeurtenissen.txt
    6,1 KB · Weergaven: 3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan