• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Veilig verwijderen : uitwerpen interne harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolientje

Nieuw lid
Lid geworden
2 aug 2013
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Enkele dagen geleden heb ik mijn PC geformateerd. Alles werkt perfect behalve dat ik nu, als ik op het icoontje 'hardware veilig verwijderen' klik, ik steeds de melding krijg dat ik mijn harde schijven (heb er 2, ééntje voor de programma's en ééntje voor foto's en dergelijke) moet uitwerpen. Ik heb al alles afgezocht op het internet, onder andere de voorstellen van Mennoo van Schoone PC, maar niets helpt. Wat zou ik nog kunnen doen ? Alvast bedankt voor een antwoord.
 
Ja, site van Menno ken ik en wat je doorstuurde heb ik al geprobeerd. Helaas zonder resultaat.
 
Dus je hebt dit gedaan zoals heer Menno heeft geschreven??
Het probleem wordt veroorzaakt doordat de UEFI/BIOS de aansluiting op het moederbord niet als een interne aansluiting beschouwd. Door in het register aan te geven dat de betreffende aansluiting als een interne poort beschouwd moet worden, is het probleem ook op te lossen. Open hiervoor Apparaatbeheer, navigeer naar Schijfstations en vraag met een dubbelklik op de betreffende schijf de eigenschappen op. Op tabblad Algemeen wordt het Bus nummer van de betreffende aansluiting vermeld (bijvoorbeeld 2). Navigeer vervolgens met de register-editor naar de registersleutel HKLM\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ Services\ storahci\ Parameters\ Device en voeg de registerwaarde met meerdere tekenreeksen TreatAsInternalPort met het zojuist gevonden busnummer als waarde (gaat het om meerdere schijven en dus meerdere busnummers, plaats dan elk busnummer op een nieuwe regel). Schakel vervolgens de computer uit om Windows opnieuw op te kunnen starten. Deze tweak is eenvoudiger en wordt bij een herstart wel onthouden.
 
Als de pc uit staat zou je de tweede harde schijf eens los kunnen koppelen en daarna de pc opnieuw kunnen opstarten. Daarna hem uitzetten en opnieuw de harde schijf aansluiten.
 
De SATA aansluiting op het moederbord eens wisselen. Als er nog eentje vrij is dan kies je die. Nog geen verschil, de aansluiting switchen met die van de CD/DVD (als er eentje aanwezig is). En anders de truuk van Johannes1956 gebruiken.
 
Alles werkt perfect behalve dat ik nu, als ik op het icoontje 'hardware veilig verwijderen' klik
Waarom doe je dat dan?
Is helemaal niet nodig als je een externe media wil afkoppelen, gewoon eruit halen, alleen opletten dat er niets meer naar geschreven wordt of gelezen.
 
@Carolientje er is duidelijk iets mis in je systeem aangezien de optie " hardware veilig verwijderen en media uitwerpen " het bij u over een interne hdd spreekt …
hier bij me worden enkel de externe usbschijven vermeld in de optie " hardware veilig verwijderen en media uitwerpen " de 5 interne schijven waaronder dus 1 ssd worden dus niet vermeld bij de optie " hardware veilig verwijderen en media uitwerpen "

Ashampoo_Snap_maandag 16 september 2019_09h46m59s_001_.png
sluit ik vervolgens ook de usb sticks aan dan worden ook deze vermeld bij deze optie "hardware veilig verwijderen en media uitwerpen " maar de interne schijven dus niet !

Ashampoo_Snap_maandag 16 september 2019_10h07m00s_002_.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan