• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verbinding van Win7 naar Win10 laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik krijg het niet voor elkaar om van een Win7 verbinding te maken naar een Win10.
Van de Win10 heb ik verbinding naar de Win7.
Hoever ben ik met de Win7:
Als ik network aanklik in WE zie ik beide computers, deze en de Win10 in de dropdown.
Als ik de Win10 laptop aanklik krijg ik een windows welk vraagt om een password.
Dat password is al opgegeven maar ik geef het nogmaals in. Het window blijft.
Verder kom ik niet.
Als ik in network het password "change password" opnieuw opgeef, of welk willkeurig password dan ook, krijg ik de mededeling "dat op deze computer geen netwerk mogelijk is". Dat is toch onzin?? Wat is er fout of wat ontbreekt!
perloc
 
Hangen de twee pc's in hetzelfde netwerk? Heb je de twee pc's al eens een vast ip adres gegeven? Schakel op beide pc's de firewall eens uit om te kijken of het dan wel werkt. Vervolgens wel weer activeren!
 
Hoe kan dat anders (beide computers hetzelfde netwerk) als op beide computers wederzijds de computernaam in Netwerk staan? Dat moet toch het zelfde netwerk zijn! Trouwens van de 10 naar de 7 gaat zonder problemen.
Op beide computers firewall uitgeschakeld. Geen effect.
Ik heb ooit wel eens op mijn vorige XP de IP addressen ergens gezien.
Maar hoe ik die moet oproepen op de Win7 en Win10 en dan veranderen kan ik niet vinden. De win10 wil voor het minste of geringste het internet op, ook de help file (waar je trouwens geen hulp van kan verwachten). Die laptop is nieuw en heb ik nog niet op Internet gebruikt.

Ondertussen is ook een ander probleempje gerezen. Als ik de beschikbare routers aanklik zie ik vaak maar 2 routers in het rijtje. De mijne niet en geeft een rode ster in de taakbalk. Normaal staan er 10-15 waaronder mijn eigen router. Na veel vieren en vijven, en soms met een reboot zie ik pas het rijtje roures w.o. de mijne. Trouwens op dit momentzie ik er maar 2, de mijne en een andere. Ook zoiets raars. Ik kan ze wel oproepen in Netwerk, maar daar activeren lukt niet altijd.
perloc
 
In Windows 10 kan je een IP adres als volgt instellen:
rechtermuisknop op het netwerk symbool in de taakbalk (rechts onderaan)
Klik op netwerk- en internetinstellingen openen.
Klik Adapteropties wijzigen
Dubbelklik op de aangesloten netwerkadapter
Kies Eigenschappen
Dubbelklik op Internet protocol versie 4 (TCP/IPv4)
Daar kan je de gegevens invullen.

Let op: vul als ip adres een adres uit je eigen range in maar wel een die nog niet in gebruik is. de subnetmask vult vanzelf als je in dat veld klikt. De Default gateway is meestal het adres van je router. Als DNS kan je ook het adres van je router gebruiken en als alternatief de DNS van Google. 8.8.8.8
 
Ik weet dat een IP adres ui 4 x 3 cijfers bestaat. Ik weet ook dar bij verbinding met Internet automatisch een IP adres wordt gegenereerd.
1. "vul als ip adres een adres uit je eigen range in" Wat is mijn eigen range? Hoe kom ik daar achter?
2. "maar wel een die nog niet in gebruik is." Hoe kan ik weten of die al/niet in gebruik is?
3. En hoe kom ik aan het adres van mijn router?

En in het algemeen: Waarom moet dat bij mij zo moeilijk terwijl ik vroeger met de XP's en ook met een Apple weinig netwerk problemen heb gehad?
En daarbij aansluitend. moet ik altijd op deze moelilijke manier een verbinding opzetten?
En als laatste vraag: ligt dat aan Windows 7 ??
En nog een opmerking: ik heb alles in het Engels op mijn computers. Nooit anders gehad en ik heb al vanaf windows 3,1 en 3.3 met computers gewerkt.
perloc
 
Waarom moet het zo moeilijk. Ik zou zeggen doe het makkelijker! Dan heb je ook geen advies nodig.

Waarom een vast ip adres? Nu omdat je het op deze manier niet werkend krijgt. Wat is mijn IP range? Geen idee. Ik denk iets van 192.168.1.XX

Je kan dat op de volgende manier achterhalen zoek CMD en press Enter.
Typ het commando ipconfig en press Enter
Zoek dan naar IPv4 Address daar staat een adress. de eerste 3 groepen neem je letterlijk over de laatste 2 of 3 cijfers die kan je wijzigen.

In dat lijstje in CMD staat ook je default Gateway. Dat is in huisnetwerk gevallen meestal het adres van je router.

Nu nog even de situatie van een ipadres keuze.

Stel je IP range is 192.168.1.1 tot 192.168.1.253
Dan kies je bijvoorbeeld het ipadres 192.168.1.50
Hoe kom je erachter of dat adres al in gebruik is? Typ dan in cmd het commando ping 192.168.1.50 en druk op Enter.

Krijg je dan de volgende vermelding te zien: Reply from 192.168.1.50: Destination host unreachable. dan weet je dat het IP adres nog niet in gebruik is.
 
Rubensky: Ben je boos? Omdat ik heb geschreven "waarom moet het zo moeilijk"? Dat komt omdat ik er al 4 weken iedere dag tenminste een uur mee bezig ben en het nog steeds niet voor elkaar is.
Ik heb besloten om het op te geven. Voorlopig.

Ik heb een een mop gezien van een werknemer die bij zijn buro komt er daar opeens een computer ziet staan. Dus hij zegt verbaast "Wat is dát!!!"
Anwoord "een computer!"
En hij, "Een wát!? en haal dat ding van mijn buro want ik moet werken!"
Zo'n gevoel heb ik ook met die netwerk verbinding. Ik moet (niet meer maar wil) werken en niet eindeloos bezig zijn om van alles met software trachten op te lossen..
Wat Apple al in de negentiger jaren zomaar voor elkaar kreeg, gelijk probleemloos een verbinding met een WinXP (eigen ervaring!) lukt in 2018 nog steeds niet tussen 2 Windows computers. Het blijft een eindeloos gezeik.

Maar ik ben je dankbaar dat je me hebt willen helpen!
perloc
 
Abrham54: Daar heb ik het verzoek gedaan het draadje te sluiten in mijn laatste bericht. Ook daar al opgegeven.
perloc
 
Ik heb alleen de link gegeven, zodat degene die jou wil helpen nog meer info krijgt waar bij jou het probleem zit.
 
Abraham54: Welbedankt.
perloc
 
Perloc,

Ik ben zeker niet boos. Maar jij vraagt waarom zo moeilijk? Dan denk ik twee dingen 1 dit is niet moeilijk en 2 hoe wil je dan zaken uitsluiten? We moeten ergens beginnen en soms duurt dat lang. twee pc's aan elkaar verbinden zoveel problemen heb ik daar overigens nog nooit mee gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan