• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verbogen pinnetjes bij INTEL socket moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simeonov

Nieuw lid
Lid geworden
5 jan 2017
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Goedemiddag iedereen,

Een vriend van mij heeft een configuratie gemaakt en gekocht.Hij heeft de processor in de socket erin gezet voor de rest heb ik de PC gebouwt. Toen ik de knopje drukte om te starten draai alle fantjes en opeens stopt daarna na 3-4 seconden gaat weer aan en weer uit.Ook stop de fan van de voeding.Hij heeft de processor gebracht bij de winkel na 4 weken hebben ze aan hem een nieuwe processor opgestuurd.We hebben een nieuwe moederbord gekocht.Ik heb de pc gebouwd,maar weer absoluut zelfde probleem maakt geen piep singnalen niets.Ik heb de processor weggehaald van de socket en ik zie dat 2 3 pinnetjes gebogen zijn.Mijn vraag hier is is er kans dat de processor helemaal kapot is.Ik ga morgen met een andere moederbord proberen om te testen.En is er een manier deze pinnetjes weer terug recht te

PS. Ik ben een ICT'er ik studeer dat en mijn werk is ook om computers te repareren.

Met vriendelijke groet,

Simeon Simeonov
 
Ik heb jouw discussie verplaatst naar het juiste forum ervoor.
De processor kan maar op n manier in de socket gezet worden.
 
ik heb hetzelfde meegemaakt hier dat er meerdere pinnetjes gebogen waren ..
zo met het blote oog is dit niet te doen ...ik had hier een vergrootglas op voet er bij genomen ...de processor werd tevens ook vast gezet en bijgelicht ..
de hier in het totaal 8 pinnetjes werden recht gezet vermits dus het gebruik van een fijne naald en een vaste hand ...deze processor doet het nog steeds .
een vaste hand dien je zeker te hebben als ook het vergrootglas op voet daar jij verder aan computers wilt werken zou ik deze eerst aanschaffen .
 
Heel erg bedankt Abraham54.
Ik weet,maar ik probeerde dicht de doen en de pinnetjes waren gelijk gebogen. Daarom wilde ik weten is er een kans dat de procesor kapot gaat,want de processor is echt duur voor mij en vervolgens als de processor kapot is moet ik hem betalen.Daarom heb ik beetje hulp nodig.
 
Ik heb ooit wel eens een paar rijen pennetjes verbogen gehad. Processor bleef aan de koeler kleven en aan een kant in de socket haken. Heb ze toen met een pinpas weer recht gebogen. Deed het daarna weer zonder problemen. Je zult het toch moeten uitproberen. Mogelijk met een pincet, of een stevige naald?
 
Ik heb ooit wel eens een paar rijen pennetjes verbogen gehad. Processor bleef aan de koeler kleven en aan een kant in de socket haken. Heb ze toen met een pinpas weer recht gebogen. Deed het daarna weer zonder problemen. Je zult het toch moeten uitproberen. Mogelijk met een pincet, of een stevige naald?

Okey dan ga ik dit morgen op mijn werk proberen.En is er kans dat de processor kapot is?
 
Van verbogen pinnetjes alleen waarschijnlijk niet. Maar als je de processor er gedraaid in hebt gezet, weet ik het niet. Afwachten dus.
 
Goedemiddag mensen,

Voor de geboden pinnetjes ben ik schuldig zoals mij vriend zegt en ik moet voor hem de moederbord repareren.Mijn vraag nou is hoeveel gaat dit kosten en kunnen de service van Gigabyte aan mij helpen.Ik heb net aan hun een mail gestuurd en morgen ga ik ze bellen.
Heb graag advies nodig.Heelpp
 
Maak eens scherpe foto's ervan.
Wat krom is kan ook weer recht lijkt mij.

Kan mij er niets bij voorstellen, in al die jaren dat ik met die meuk aan het rommelen ben heb ik het nooit ondervonden, ook niet met de Intel voorlopers en AMD CPU's.
 
pcc.jpg

--- Update ---

Is wel kleine foto op deze site kan ik niet grote foto's plaatsen...
 
zoals ik eerder zei dien jij een holle naald te gebruiken van een middel grootte spuit 10/15ml
en via deze naald recht je de omgebogen pinnetjes ...gebruik ook een vergrootglas ... de pinnetjes die bij u omgebogen werden staan zowat in het midden en het is precisie werk om deze weer recht te krijgen zonder er nog meer te gaan beschadigen ... een vaste hand is hier vereist .

586fe785ae85f-Ashampoo_Snap_2017.01.06_19h50m42s_001_.png


--- Update ---

wie hier de schuldige is is hij /zij die deze processor er verkeerd heeft er op gezet is jouw vriend dit geweest dan kan hij niet van je eisen dat jij een nieuwe koopt ...
ben jij dit geweest (ICT'er in spe ) dan heb jij een grove fout gemaakt en ben jij hier verantwoordelijk voor ... logisch dat jij dan de kosten draagt .

--- Update ---

in je openings post spreek jij over 2-3 pinnetjes ...als ik de foto zo bezie dan denk ik eerder aan 20 pinnetjes !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan Emi

Ja dat klopt ik denk dat ik heb deze foutje gedaan,maar ik heb zoveel andere systemen gebouwd en is nooit bij mij eerder gebeurt... Ik heb een berichtje gekregen van Gigabyte ze hebben gezegd dat ze kunnen wel de gebogen pinnetjes recht op zijn plek krijgen en kost niets of als het nodig is ze kunnen de hele socket vervangen kost wat geld,maar ik dacht 100 euro of zo. Ik ben bang of de processor werkt, want hij is een intel i7 5775c ... en kost 400euro ....

--- Update ---

http://i66.tinypic.com/i6bg2p.jpg
 
je kan ze laten rechten voor 100 men zal deze daarna ook testen en meedelen of het rechten geholpen heeft ... jij kunt op voorhand met Gigabyte afspreken indien het rechten niet geholpen heeft deze 100 mee te nemen in de aankoop van een nieuwe processor.. m.a.w. betaal je dus of te wel 100 voor het rechten of te wel 400 voor een nieuwe .... denk wel dat Gigabyte hier akkoord mee gaat .
 
Ik denk dat Gigabyte gaat nieuwe processor socket erin zetten i.v.p. recht buigen.Jammer is dat ik weet niet of de processor het werkt nu.Alleen de moederbord is geen probleem .Maar als de processor ook niet werkt dan is de probleem groot...Hebben jullie ervaring met dit en zijn ook processors die na deze probleem werken?
 
zoals eerder meegedeeld had ik er een paar die moesten recht gezet worden ...en ja deze werkt nu nog steeds ..
bij u ligt het gevoeliger omdat het er meer pinnetjes zijn dan eerder vermeld door u ...
ook omdat deze dus eerder in het midden zitten is het recht zetten aanzienlijk gevoeliger omdat de kans bestaat dat je de gezonde pinnetjes ga raken ... ik heb er een slecht gevoel bij omdat het juist er zoveel zijn ...!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan