• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verborgen map in Picasa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franske440

Nieuw lid
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,
Ik heb wat foto's in de map Verborgen gezet.
Dom,maar ik ben mijn wachtwoord kwijt.
Hoe kan ik dit herstellen?

Bij voorbaat dank.
 
Welkom op het forum, Franske!

Goede les: voortaan geen afbeeldingen of mappen meer verbergen in Picasa. Echt nooit meer doen. Als je niet wilt dat bepaalde afbeeldingen of mappen zichtbaar zijn in Picasa, dan moet je die mappen gewoon niet opnemen in Picasa. Je kunt immers zelf kiezen welke mappen Picasa mag indexeren. Alleen de mappen waarvoor jij toestemming hebt gegeven zullen geïndexeerd worden door Picasa. En alleen de door Picasa geïndexeerde mappen zullen zichtbaar zijn in Picasa.

Klik in de menubalk van Picasa op Extra > Mappenbeheer.
Zoek daar de map op die je verborgen hebt. Kijk waar die map zit. Is het een submap van de map Afbeeldingen of een submap (of subsubmap) van de map Documenten? Schrijf het volledige pad naar die map op.
Ja, via Extra > Mappenbeheer krijg je ook de naam van verborgen mappen te zien.

Als je het pad naar die verborgen map hebt opgeschreven, dan mag je Picasa sluiten.
Open de Verkenner, ga naar de naam van de verborgen map en open die map.
Ik heb zojuist in Picasa een map (met een paar afbeeldingen erin) verborgen en ik heb er ook nog een wachtwoord opgezet. Daarna zag ik die verborgen map niet meer in Picasa.
Maar in Windows Verkenner kan ik die map daarna gewoon nog openen, zonder een wachtwoord in te hoeven geven. De afbeeldingen in die map kan ik gewoon bekijken. Ze zijn bij mij dus alleen verborgen als ik via Picasa kijk. Ze zijn gewoon zichtbaar wanneer ik via de Verkenner kijk.
Probeer dat eens en laat het resultaat weten.
 
Of je klikt gewoon op map zichtbaar maken, klik met de rechtermuisknop op het map symbool en kies zichtbaar maken. De map is dan weer gewoon zichtbaar.
 
Welkom op het forum, Marionn!

Je reageert op een topic dat 8 maanden oud is. Dat heeft niet zoveel zin.
Helaas klopt je instructie ook niet. Franske440 had geschreven dat ze de verborgen mappen met een wachtwoord had beveiligd in Picasa. En dat wachtwoord was ze vergeten.
In mijn eerdere reactie gaf ik aan hoe ze toch nog bij de foto's in die map kon komen.

Jouw reactie klopt niet, Marionn.
Je krijgt de verborgen mappen in Picasa alleen te zien, wanneer je kiest voor de platte mapweergave. Dan staan de verborgen mappen helemaal onderaan.
Als je die verborgen mappen met een wachtwoord hebt beveiligd, dan zie je het volgende wanneer je met de rechtermuisknop daarop klikt:

5d9dd4720814b-Ashampoo_Snap_2019.10.09_14h30m55s_002_.png


En wanneer je met de linkermuisknop op Verborgen mappen klikt, dan zie je het volgende:
5d9dd4a30a934-Ashampoo_Snap_2019.10.09_14h25m26s_001_.png

Er wordt dus om het wachtwoord gevraagd, en dat is Franske overkomen.

De werkwijze van Marionn lukt alleen wanneer de verborgen mappen niet met een wachtwoord zijn beveiligd.

Meer informatie over het verbergen van losse foto's of mappen met foto's in Picasa kun je hier vinden: Verbergen of verwijderen in Picasa
 
Of je klikt gewoon op map zichtbaar maken, klik met de rechtermuisknop op het map symbool en kies zichtbaar maken. De map is dan weer gewoon zichtbaar.

Het is niet wenselijk om te reageren op een topic waar al 2 weken geen bericht meer is geplaatst.
Ik zal daar dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan