• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verborgen netwerk..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Sinds enige tijd zie ik in de lijst met netwerken een "verborgen netwerk" staan.
Enig idee wat dit kan zijn?

verborgen-netwerk.jpg
 
Het gaat in dit geval om Windows 8.1 en dit netwerk is nooit eerder verschenen.
En nee, ik heb geen hotspot.
Kan het het modem zijn?
 
Het Verborgen netwerk geeft een zeer sterk signaal (5 streepjes), even sterk als van jouw TP-Link.

Als je klant van Ziggo bent, dan heb je automatisch ook een Wifispot. Ik weet niet of dat het Verborgen netwerk kan zijn.
Overigens maak je zelf nooit verbinding met je eigen Wifispot: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/uitleg/

In principe kan ‘Verborgen netwerk’ ook het netwerk van de buren zijn. Je kunt immers het SSID zelf wijzigen naar een willekeurige naam.
 
Lijkt me stug dat ik iets van de buren opvang. Deze wonen op ruime afstand.
Ik blijf het vreemd vinden.
 
Een hotspot is duidelijk te herkennen want dan krijg je de naam te zien van je provider zoals in mijn geval , telenet hotspot . Een hotspot is ook een onbeveiligd netwerk .
ik denk eerder dat het om de draadloze wifi adaptar gaat .
 
Ook een hotspot kan je een eigen naam geven. Dus duidelijk te herkennen voor mensen die de naam niet kennen dat hoeft helemaal niet.

Ik zou met dit netwerk gewoon even kijken of je hem blijft zien of dat hij straks weer even snel is verdwenen als hij is gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan