• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Verkeerde taal in Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Geachte forumleden,
Wat betreft Firefox (en Internet Explorer??) woon ik in het verkeerde land.
De voertaal is hier Portugees. Dat spreek ik dagelijks met mijn vrouw.
Maar voor de computers heb ik alles in het Engels en voor Internet wil ik dat ook!
Als ik een site zoek zijn de URLS' vergeven van het Portugees en is bijna geen Engelse titel te selecteren!
HOE KRIJG IN FIREFOX ZOVER DAT HIJ ALLES IN HET ENGELS WEERGEEFT!!
MVG perloc
 
Met VPN?
Gebruik bijvoorbeeld de Browsec VPN add-on, schakel die in en kies United States of United Kingdom.
 
Als ik een site zoek zijn de URLS' vergeven van het Portugees
Ben ik nu fout, de taal van je browser heeft toch niets te maken met zoekresultaten.
 
Hm, nieuw voor mij, ik wist niet dat je de taal van google kon kiezen als ik google.com invulde werd het automatisch google.be.
 
Hm, nieuw voor mij, ik wist niet dat je de taal van google kon kiezen als ik google.com invulde werd het automatisch google.be

Je kunt dit aangeven via de instellingen-bij opstarten-een specifieke pagina of reeks pagina`s openen-www.google.com invullen.
 
Ik gebruik een add-on die een tabblad opent met de door mij gekozen links. (te vergelijken met hoe Orackle opent).
je kunt dit aangeven via de instellingen-bij opstarten-een specifieke pagina of reeks pagina`s openen-www.google.com invullen.
Idd, nu valt de €.
 
Je kunt zelf een hoop instelling in Chrome, maar niet iedereen weet dat.
 
In welke taal zijn je Firefox menu's ?

Google heeft mogelijke taalinstellingen. Klik rechtsonder helemaal in de hoek op 'Instellingen', en daar kan je regio-instellingen wijzigen, en links bovenin ook talen.
 
Niet duidelijk genoeg geweest!
Ik scheef "Maar voor de computers heb ik alles in het Engels en voor Internet wil ik dat ook!" Dus even verschil maken tussen mijn browser (=Engels) en de internetsites (=merendeel in het Portugees!!) Dus alles op mijn computer is in het Engfels en daar valt ook Firefox onder.
Alleen als ik een Internet zoekfunksie invul krijg ik een lijst met sites waarvan het merendeel in het Portugees is.
In firefox bij "Options" zou je de "Language" moeten kunnen instellen. Die staat op Engels (Us) en v naar beneden aanklikken laat geen andere keus!!
Maar kennelijk is die bedoeld voor de browser en niet als zeef voor de site talen. Dusse.......
perloc
 
Je vertelt niet welke zoekmachine, IE en FF zijn alleen browsers.
Voor Google, is al vertelt maar toch.
 
Niet duidelijk genoeg geweest!
Ik scheef "Maar voor de computers heb ik alles in het Engels en voor Internet wil ik dat ook!" Dus even verschil maken tussen mijn browser (=Engels) en de internetsites (=merendeel in het Portugees!!) Dus alles op mijn computer is in het Engfels en daar valt ook Firefox onder.
Alleen als ik een Internet zoekfunksie invul krijg ik een lijst met sites waarvan het merendeel in het Portugees is.
Nee, je gaat denk ik een stap te ver:
'Internet' bestaat niet in alle talen. Een pagina wordt in één taal geschreven (en soms een paar), niet in 200 talen.
Wanneer je (in Google resultaten) een pagina vertaald wil hebben dan is er een linkje achter een URL met 'Vertaal deze pagina', verder zijn ze/we zover ik weet nog niet.

Wanneer jij met Engelse termen zoekt, krijg je meer Engelstalige sites, simpel. Wanneer jij Portugese termen gebruikt, dan meer Portugees resultaat.

Als ik een product zoek en ik wil snel resultaat met zoveel mogelijk Nederlandse sites, truuk ik de boel wel eens door het woord 'prijs' er bij te typen.

Die link van Lange Pier:
"Je kunt de taal van de zoekmachine-interface (bijvoorbeeld de zoekknop en andere elementen) op elk gewenst moment wijzigen. Dit heeft alleen invloed op de gebruikersinterface, niet op de resultaten die je zoekmachine weergeeft. Als je in plaats daarvan de weergegeven resultaten wilt beperken tot een specifieke taal, voeg je een taalbeperking toe".

Stel je zo'n taalbeperking in voor de Portugese taal dan zal je de resultaten uit Portugal gewoon niet zien, tenzij ze door de sitemakers in het Engels geschreven zijn.
 
Lange Pier: oei, weer wat bijgeleerd! Dus een browser is geen zoekmachine zoals ik altijd heb gedacht. Ik heb me nooit verdiept in browsers maar gewoon de algemene mening gevolgd dat FireFox een goed programma (lees voor mij: zoekmachine) was. Dus ik zou echt niet weten welke zoekmachine bij mij in gebruik is. In ieder geval geen Google Chrome, want die heb ik nooit geïnstalleerd.
Ik zie nu dat het Google is. Ik begrijp uit je antwoord dat ik ook in Google niets kan instellen aan de taal van het sites lijstje.

erikdenhouter: - Je tweede alinea "Internet bestaat niet....? snap ik niet. Ik heb het niet over alle talen gehad, alleen over Engels en Portugees. En de sites die worden geopend bestaan in mindere mate uit Engels en meer uit Portugees.
- Ik ben bekend met het linkje achter een URL voor vertalen. Dat is eerstens niet nodig voor mij, omdat ik Portugees redelijk goed beheers (Engels beter, grotere woordenschat) sn verder dat Portugees niet of nauwelijks iets aan de Engelstalige URLS toevoegt. Portugees in makkelijk voor alleen Portugees sprekende mensen.
- Verder lezend: ik zoek altijd met Engelse termen. Toch komt er meer Portugees tevoorschijn.
- En dat je PRIJS toevoegt aan Nederlandse termen gaat niet op voor PRICE voor Engelse termen. Of wel?
- En die taalbeperking wil ik best invoeren!
Hoe doe je dat? Moet ik Google.com daarvoor apart openen?
Dank voor je uitgebreide antwoord/
perloc
 
erikdenhouter: - Je tweede alinea "Internet bestaat niet....? snap ik niet. Ik heb het niet over alle talen gehad, alleen over Engels en Portugees. En de sites die worden geopend bestaan in mindere mate uit Engels en meer uit Portugees.
Maar er zijn honderden talen op de wereld, je snapt toch dat niet elke pagina (200 talen) al vertaald is in elke andere taal (200 talen). Dat jij er 'maar' met twee bezig bent is niet relevant.

Zoekmachine instellen in Firefox:
* open het menu 'Extra - Opties'.
* (Als je geen menubalk ziet, rechtsklik je helemaal rechts naast je tabs en zet je de Menubalk aan)
* Kies aan de linkerkant voor 'Zoeken'.
* Stel je standaard zoekmachine in.

( ! Zelf heb ik geen zoekmachine zichtbaar op mijn balk in Firefox, ik heb mijn Homepagina gezet op:
Code:
https://www.google.nl/webhp?complete=0
Dat doe je in Firefox in menu 'Extra - Opties - Startpagina' )

Er schijnen overigens wel meer problemen te zijn met ongewenste taalresultaten, ook wanneer alles staat zoals het moet, dus geduld, misschien moeten we een noot kraken voordat je het hebt. De volgende methode klinkt in mijn beleving tegennatuurlijk, maar zo heb ik hem bij Google (met succes) uitgelegd gezien.

Als je Google hebt ingesteld als zoekmachine:
* type eerst in je adresbalk van je browser de regionale Google pagina, en dat is voor jou:
Code:
https://www.google.pt/
* op die Google pagina aangekomen open je 'Instellingen - Zoekinstellingen' (Soms rechts-onderaan, soms onder het veld voor de zoektermen)
* op de eerste pagina ('Zoekresultaten') zie je 'Regio instellingen'. Kies daar 'Portugal', en niet 'Huidige regio'. Sla het op.
* Klik nu links boven op 'Talen'.
* Zet beide taalkeuzes (Producten en Zoekresultaten) op Engels. Bij Zoekresultaten kan je meerdere talen kiezen. En nu opslaan.

Ik hoor graag of dit gewerkt heeft.
 
Dag erikdenhouter,

Je blijft het maar hebben over 200 talen en ik heb het over 2 talen.

Verder wil je me Google van Portugal laten openen! Waaom? Ik woon in Mozambique. Waarom zou ik dat moeten doen? Als ik de browser Firefox open staat er "Search with Google or enter adres".
Ik heb helemaal geen behoefte om de Google van Portugal te openen. Zelfs als ik Google.com open (ik type nooit HTTP(S)//Google.com, dat http gedoe vult ie zelf wel in) krijg ik in eerste instantie de tekst in de zoekfuntie in het Portugees!! How about that! Je kunt rechts-onder Engels aantikken en dan staat ut in het Engels.
Met die "Instellingen" zal je settings bedoelen. Niet?
En verder ga ik nog even niet.

Ik zal zelf een oplossing zien te vinden.
Anyway, bedankt voor je hulp.
perloc
P.s. Volgens mij, met een korte test heb ik het al gevonden!
- Rechts onder "Settings" in de Google.com pagina:
- Kies "Search settings"
- Kies "United Kingdom"
- Sluit af met "Save"
En klaar!
 
Verder wil je me Google van Portugal laten openen! Waaom? Ik woon in Mozambique. Waarom zou ik dat moeten doen? Als ik de browser Firefox open staat er "Search with Google or enter adres".
Ik heb helemaal geen behoefte om de Google van Portugal te openen.
Duizend maal excuses, en aanvaard ongezien mijn buiging . . . 👾

Begrijp je dat jij het over Portugees hebt ? Portugal leek mij aannemelijk, maar als het Mozambique is dan heb je een ander adres nodig. Je kan gewoon google.com gebruiken, maar ik las nou net dat er niet altijd correct wordt doorverwezen naar de regionale service adressen, vandaar, om problemen te voorkomen, liever de regionale service pagina van Google geadviseerd. Alleen is die voor Mozambique mij niet bekend.

En dat van die 200 talen, daar heb ik genoeg over gezegd, dat lukt mij niet duidelijker.

Dat 'Instellingen' bij jou 'Settings' is lijkt mij voor de hand liggen wanneer je Engels als taal hebt ingesteld.

Nu heb je toch nog zelf een oplossing gevonden... En klaar !

P.S.
de Mozambique service pagina is google.co.mz
 
Laatst bewerkt:
Morgen erikdenhouter,

Ik wil van geen excuses horen Absoluut niet nodig!!
We moeten alleen maar even elkaar goed begrijpen en we zijn nu toch zover? En jouw berichten hebben me heel goed geholpen.
Ik ken natuurlijk de service pagina van Mozambique zoals veel amderen.
Het voornaamste is dat het voor de bakker is!
Welbedankt.
En kan worden gesloten.
perloc
 
Doel dus bereikt, en ik wens je surfplezier met Google 🚤
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan