• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verkenner probleem in Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

ha.giesen

Nieuw lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Na het opstarten van Windows 8 gaat de machine direct naar het (oude) bureaublad en geeft de boodschap zoals hieronder weergegeven.
Als ik OK druk gaat de boodschap gewoon weg en alles lijkt goed te werken.
Alleen als ik rechtstreeks vanuit email berichtjes wil printen krijg ik scriptfouten en kan ik het printen wel vergeten.

Wie weet of deze zaken met elkaar verband houden en weet misschien iemand hoe ik de foutboodschap van de EXPLORER (Verkenner) weg krijg?
Iemand waardevolle suggesties voor mij?

Hemmie

----------------------------------------------------------- De linker driehoekjes zijn geel met een zwart uitroepteken erin.
| /\ explorer.exe X |
| --------------------------------------------------- | Toevoegen van een bijlage lukt mij niet, kennelijk heb ik daar geen machtiging voor.
| | /\ | |
| | / \ | |
| --------------------------------------------------- |
| OK |
-----------------------------------------------------------
 
printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint van je schijfbeheer door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .

Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.
 
Bedankt voor de reactie. Echter ik begrijp niet wat je bedoelt met een screenprint maken van je SCHIJFBEHEER.
Met het knipprogramma heb ik de boodschap "uitgeknipt" vanaf het bureaublad. Daarna opgeslagen als JPG, als BMP en als GIF.
Alleen de GIF komt onder de toegestane 19 kb.

Graag jouw reactie.

521341d5b7792-Foutscherm_Verkenner.gif


Ik hoop dat dit gelukt is.

Hemmie
 
vergeet de vermelding betreffende "schijfbeheer " vergat dit te verwijderen ....

---------- Bericht toegevoegd op 12:21 ---------- Vorige bericht was op 12:20 ----------

stond er ook gn foutmelding of een code vermeld ..
 
Nee, verder helemaal niets. Ik kan ook alleen maar op OK drukken.
 
ok ..
om dit te herstellen zijn er verschillende mogelijkheden ..
je kan opteren om de windows volledig te herstellen ....met behoud van bestanden ...
of je kan gewoon via gebruikers account beheer een nieuwe account aanmaken met administrators rechten ...( meld jij je dan af om met deze nieuwe account terug aan te melden dan zal de explorer.exe ook gewoon terug werken ) aan u de keuze !
 
Bedankt voor de reactie.
Ik heb gekozen voor een nieuw account aanmaken. Inderdaad is dan het probleem opgelost. Gevolg is wel dat ik diverse andere programma's opnieuw moet installeren, zoals bv. Office 2010.

Hemmie
 
dit wist ik dus zelf niet en dacht dat je gewoon het andere account kon benaderen ...zal dit in het vervolg ook vermelden ...
zelf had ik eerder optie 1 genomen dus een herstel van Windows met behoud van bestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan