• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verkoopprijs 2e hands game pc

PC verkopen of niet?


  • Totaal aantal stemmers
    2
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomer

Bekend gezicht
Lid geworden
10 aug 2012
Berichten
117
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb mijn pc anderhalf jaar geleden, met hulp van het nationaal computer forum in elkaar gezet. Dit zijn de onderdelen waaruit mijn computer bestaat:

  • Case: CoolerMaster HAF 922 (custom airbrush matrix paint, 2x 200mm fans met blauwe LEDjes)
  • Moederboard: Een MSI B75-P45 lga1150 mini ATX
  • CPU: i7-3770
  • CPU koeler: CoolerMaster 412S (dubbele CoolerMaster Sickleflow met blauwe LEDjes)
  • RAM: Corsair Vengeance 8gb 1600mhz
  • GPU: MSI GTX660ti PE/OC
  • Power Supply: OCZ ModxStream Pro 500 watt
  • SSD: M4 crucial 64gb
  • HDD: WD Green 1tb

Ik ben van plan om een tweede pc te maken voor bij mijn vader, vanwege mijn budget vraag ik mij af wat ik het best zou kunnen doen. Zou het slim zijn om mijn huidige pc of onderdelen ervan te verkopen en voor hoeveel zou ik dat dan kunnen verkopen? Zodat ik mijn budget kan halveren en twee identieke pc's kan bouwen. Of zou het verkopen van mijn huidige pc te weinig opleveren om het waard te zijn hem te verkopen?

Ik werk zelf bij de mycom en kan dus met korting componenten aanschaffen. Aangezien ram geheugen flink in prijs is gestegen, sinds ik mijn pc het gebouwd, zou ik het liefst de computer zonder ram verkopen.

Kortom, wat zou het mij opleveren als ik mijn huidige systeem zou verkopen en is er iemand genteresseerd?

Groeten,

Tomer
 
Hallo iedereen,

Ik heb mijn pc anderhalf jaar geleden, met hulp van het nationaal computer forum in elkaar gezet. Dit zijn de onderdelen waaruit mijn computer bestaat:

  • Case: CoolerMaster HAF 922 (custom airbrush matrix paint, 2x 200mm fans met blauwe LEDjes)
  • Moederboard: Een MSI B75-P45 lga1150 mini ATX
  • CPU: i7-3770
  • CPU koeler: CoolerMaster 412S (dubbele CoolerMaster Sickleflow met blauwe LEDjes)
  • RAM: Corsair Vengeance 8gb 1600mhz
  • GPU: MSI GTX660ti PE/OC
  • Power Supply: OCZ ModxStream Pro 500 watt
  • SSD: M4 crucial 64gb
  • HDD: WD Green 1tb

Ik ben van plan om een tweede pc te maken voor bij mijn vader, vanwege mijn budget vraag ik mij af wat ik het best zou kunnen doen. Zou het slim zijn om mijn huidige pc of onderdelen ervan te verkopen en voor hoeveel zou ik dat dan kunnen verkopen? Zodat ik mijn budget kan halveren en twee identieke pc's kan bouwen. Of zou het verkopen van mijn huidige pc te weinig opleveren om het waard te zijn hem te verkopen?

Ik werk zelf bij de mycom en kan dus met korting componenten aanschaffen. Aangezien ram geheugen flink in prijs is gestegen, sinds ik mijn pc het gebouwd, zou ik het liefst de computer zonder ram verkopen.

Kortom, wat zou het mij opleveren als ik mijn huidige systeem zou verkopen en is er iemand genteresseerd?

Groeten,

Tomer

Het is opzich een goede pc, maar natuurlijk niet meer al te nieuw. Ik schat dat mensen er zo'n 400.- voor wiolen neerleggen. De ene keer wat meer dan de ander, je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou de ssd eruit halen, daar geven mensen geen geld voor, maybe 20 tot 30 euro meer maar dat is het niet waard. Met 2e hands game pc's moet je geluk hebben om een of andere gek te vinden die niet al te veel weet van pc's

Conclusie mensen betalen 300-600 voor dit systeem.
 
Okee, hartelijk bedankt voor de reactie!
 
Hallo Tomer :)

Heb je topic even verplaatst naar ervaringen/meningen ivm prijsbepaling.

Zoals SjizzleBizzle al zegt kom ook ik uit op een tweedehandswaarde rond 500 euro. Beetje jammer om hem hiervoor weg te doen als hij nog goed draait. Misschien heeft je vader minder hoge eisen en kan je aan inkoopprijs al een mooie pc voor hem kopen voor 250 euro oid.

Onderdelen verouderen snel, processor en moederbord zijn alweer verouderd ten opzichte van nieuwe generatie Intel speelgoed. Dat maakt dat de waarde ervan als tweedehands materiaal snel zakt. Desondanks heb je nog wel behoorlijke prestaties die in nieuw waarde een stuk duurder zijn dan dat je er tweedehands ooit voor zal krijgen. Ik zou hier dus zeker twee keer over nadenken voor de stap te zetten.

Groetjes,

Dave
 
Bedankt voor het verplaatsen, ik had duidelijker moeten zijn dat het een pc voor mij is, voor bij mijn vader. Verder heb je helemaal gelijk en denk ik dat ik mijn systeem zo hou en een tweede pc ernaast ga aanschaffen. Ik ben op het moment aan het berekenen hoeveel het mij ongeveer gaat kosten. Bedankt voor je advies!

---------- Bericht toegevoegd op 01:08 ---------- Vorige bericht was op 00:53 ----------

Ik kom uit op zo'n 1000, dan heb ik een i5 4670 op een msi gaming atx bord met een gtx 770 en 8 gb vengeance ram en een aardige case, dat zou betekenen dat ik 900 zou moeten betalen na mn personeelskorting.

Maar dan ben ik er nog niet, ik heb geen muis, geen toetsenbord en geen scherm.

Ik heb op mijn huidige pc een razer ouroboros, een logitech g15 en een 47 inch full hd tv. Als ik dat wil evenaren ben ik weer flink wat geld kwijt.

Ik ga er nog eens goed over nadenken, ik ben alleen in het weekend bij mijn vader en ik zou sowieso het oude systeem daar neerzetten, maar is het het waard om zo veel geld te investeren voor alleen de zondagen..

Nee ik denk dat ik er uit ben, ik zie er vanaf. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan