• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Verrassing! Windows Defender is de beste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Waar de antivirusmakers de laatste jaren zeker ongerust over waren, blijkt nu uit de nieuwste test van AVTEST.ORG gemaakt in mei en juni en is net gepubliceerd.

Windows Defender scoort als de beste gratis beveiligingssoftware, alleen F-Secure, Kaspersky en Norton zijn net zo goed als Windows Defender.
Alle anderen scoren lager.

Een en ander is verrassend.
 
Een mooie stap voorwaarts vind ik het. Ingebouwde software van Microsoft die zo goed scoort. Een extra reden om geen losse pakketten meer in je Windows te installeren.
 
Windows defender doet het bij mij ook prima, maar ik heb 1 opmerking t.a.v. Windows defender Scheduled scan.
Soms is die goed en soms krijg ik de code (0x2) te zien. Via Task scheduler-biblitheek enz. enz.
Ik scan dan maar periodiek handmatig.
Wat betekend die code 0x2 precies?
 
Kijk hier eens naar het heeft te maken met de Scheduled Scan task. Het schema wat de computer zelf gebruikt voor de scans en de handmatige scan.
 
Rubensky als ik dat doe dan gaat het een tijdje goed en na een poosje krijg ik weer 0x2 te zien.
Ik heb diverse fora bezocht en het schijnt vaker voor te komen. Maar ja handmatig scannen is ook geen probleem toch.
 
Waarom zou je überhaupt willen scannen, je hebt al een real-time bescherming.
 
Lange Pier, ik dacht dat dat zo hoorde periodiek scannen. Voor de rest heb ik er geen verstand van.
Ik dacht altijd dat virusscanners periodiek een scan uitvoeren. Als je zegt dat dat niet hoeft, dan heb er vrede mee.
 
Het handmatig scannen is in principe niet nodig. Windows regelt dit allemaal automatisch voor je.
 
Ik heb beide W-Defender en F-Secure..denk er nu toch hard over om AVG te verwijderen.
Heeft iemand de juiste link voor AVG verwijder tool ?
BVD.
Pred..
Edit:
Ik gebruikt ziggo safe online tool op me Mac book dat is F-Secure met daarbij 20 licenties en kom er nu achter bij het installeren op mijn Windows Desktop dat ze AVG meteen aangeven als zijnde niet compatibele en verwijderen AVG voor mij.
Dat is ook mooi maar denk dat er wel resten AVG overblijven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb beide W-Defender en F-Secure..denk er nu toch hard over om AVG te verwijderen.
Zou het echt helpen een paar AV's?
Niet dus en is schromelijk overdreven.

Lees er 3 waarvan Windows Defender niet werkt.

Windows Defender, wordt Microsoft Defender zoals dat al in Enterprise zit, kan het helemaal alleen af.
 
Mss alleen al wat meer snelheid..en kijkt het gewoon even aan..
Eerder langzamer, wat heeft het met snelheid te maken, dingen werken elkaar eerder tegen.

En ik lees Windows defender, das 1, F-Secure, das 2 en dan heb je het over verwijderen van AVG, das 3.
1e werkt niet als er een andere in gebruik is, miss alleen de FW, 2 en 3 zijn overbodig.
 
Dat klopt lange Pier daarom is er nu een van de 3 weg ..
 
Dan heb je er nog één te gaan. Één AV is echt voldoende.
 
Kwestie van welk lijstje ?



 
Lijstje van een niet gesponserde test website.

Wat krijg je er nu voor om die websites met alleen betaalde Anti Virus tools te promoten?
 
Drie links die ergens hun gegevens vandaan halen en een eigen interpretatie er aan geven!


 
Teveel om op te noemen.

Over een ding zijn alle testsuites het al jaren en jaren eens : Bitdefender scoort al jaren en jaren in de top 3.

Hetgeen misschien de oorzaak is dat een momentopname leuk is, maar dat hetgeen testsuites jaar in, jaar uit als goed tot zeer goed uitroepen wellicht meerwaarde heeft?

Uiteindelijk vissen al die bedrijven in hetzelfde viswatertje.
 
Laatst bewerkt:
MM:rolleyes: sterke argumenten "het feit blijft wel dat teveel virusscanners samen een conflict kunnen bezorgen
wat ik zelf heb kunnen ondervinden.
Ik heb alle virusscanners verwijderd, en mijn systeem draait weer als een zonnetje
 
Wat krijg je er nu voor om die websites met alleen betaalde Anti Virus tools te promoten?
Dat zou ik ook wel eens willen weten wat voor bedragen daarin omgaan.
Zal wel te maken hebben met hoeveel bezoekers er op die web site zitten waar je hem promoot, lijkt mij het meest logische, maar dan wat voor bedragen hebben we het dan over als je 1 mlj mensen bereikt of 200.000 noem maar wat gaat mss wel net zo als met you tube ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan