• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verschil in GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gavrilo

Gevestigd lid
Lid geworden
16 jul 2014
Berichten
234
Waarderingsscore
0
Beste leden

Ik heb iets gedownload van het internet met slechte gevolgen.
Er zat een Trojan bitcoin miner in, gelukkig gedetecteerd met Malwarebytes en ik denk dat het nu wel terug in orde is.
Tevens ook een probleem met een registry key die ik moest invoeren maar waardoor mijn pc bij het opstarten enkel zwart scherm met cmd.exe gaf. Dit heb ik gelukkig ook kunnen oplossen met invoeren van explorer.exe en een aantal zaken in regedit aan te passen. Maar sowieso niet voor herhaling vatbaar.

Echter viel het ook op dat het geïnfecteerde programma wat ik gedownload heb volgens Bittorrent slechts 22,9 GB groot was. Echter na het installeren gaf Treesize de grootte aan als zijnde 30,9 GB. Ook volgens mijn internet provider heb ik dus 30,9 ipv 22,9 GB gedownload. Nu is mijn vraag of dit een reden voor zorg is of dat ik zo mag laten.
Het programma werkt nu overigens naar behoren.


Bedankt bij voorbaat!
 
Hallo,

Jij denkt dat er misschien iets is mee gekomen?
Het zou kunnen dat Bittorrent het niet goed heeft.
Of dat er misschien iets is geüpdatet.

Maar je zou voor de zekerheid ook nog de volgende scans laten lopen.

Kies hier aan de linker kant voor gratis scannen.

Kies hier aan de linker kant voor gratis downloaden.
 
1) heb je enig idee hoe verschrikkelijk VEEL 30 GB is ? Zou je willen misschien vertellen om welk programma het gaat ?
2) Wat laat je Treesize meten ? De programmamap in 'Program Files' ? Want een gedownload programma is altijd nog gecomprimeerd, en na uitpakken/installatie een stuk groter.

Ik zelf zou een Backup of Herstelpunt terug zetten, of anders serieus herinstallatie overwegen.
 
Ik heb een programma op mijn PC gehad, welke in staat was om de hele nachtelijke hemel in beeld te brengen. Bijna alle zichtbare sterren, alle planeten met hun banen, en het kon je exact vertellen op elk punt op aarde welke planeet of ster waar op elk moment stond. En het kon 'live' de sterrenhemel updaten, bewegen dus.
Minder dan 500 kB groot was dat standalone programma.
30 GB is 60.000 maal zo veel . . .

Dat programma is mijn maatstaf geworden voor het inschatten van de grootte van een programma.
 
Als de TS dit wil, laat hij dan maar een seintje geven!
 
Ja ik vermoed nu dat Gavrilo een komma verkeerd heeft over genomen, en dat het om een programma van 30 MB gaat, niet GB.

Gavrilo, inderdaad laten checken dit.
 
Och, misschien heeft Gavrilo een pc game gedownload. Die kunnen fors in omvang zijn:

5e380c21064a9-Ashampoo_Snap_2020.02.03_13h01m45s_003_.png


Bron: What is the biggest video game ever in terms of file size? - Quora
 
Excuses, I stand corrected . . . : unamused: Programma kan ook spel zijn.

Die games zijn dus ook niet meer te checken op feitelijke inhoud. Nu zo blij geen gamer te zijn . . .
 
Ja klopt het is een game. Need for Speed. Een racing game.
Het lijkt nu wel goed te gaan enkel kan ik dat niet met 100 % zekerheid zeggen.
Wat moet ik hiervoor ondernemen?
 
Je kunt eens met de scans uit bericht 2 beginnen.
Mochten die iets vinden dan kan Abraham jou verder helpen, om de boel op te schonen.
 
Kijk ook eens in: "Programma en onderdelen" Daar wordt ook aangegeven hoe groot een programma is. Bovendien kun je op installatiedatum sorteren. Mss dat dat ook nog iets oplevert.
 
Beste leden

Ik heb beide programma's laten lopen, AdwCleaner gaf geen fouten. Ook Eset scanner gaf enkel 2 foutmeldingen ivm Avast.

Dus dat lijkt me wel in orde. Maar ik heb nu dit gezien

Is dit verbruik van data normaal;
05/02 - 00:2424:0077,30 MB2,36 GBVast internet
04/02 - 00:2424:0082,82 MB2,54 GBVast internet
03/02 - 00:2424:00100,27 MB3,02 GBVast internet
02/02 - 00:2424:00180,61 MB4,33 GBVast internet
01/02 - 04:2420:001,52 GB29,96 GBVast internet

Die 29,96 is van het betreffende spel.
 
Mss dat het mogelijk is dat een file zo wordt ingesteld, dat het illegale deel niet door Bittorent getoond wordt.
Kun je niet op een andere locatie ontdekken hoe groot dat programma eigenlijk is? Zelf zie ik hier en daar getallen van 17 of 20 GB. Die 22 GB voor het originele spel lijken me dus wel te kloppen. De rest van de file lijkt me "toegift" en met 7 GB kun je veel extra's binnenhalen.
7 GB voor alleen Cryptominer lijkt me aan de grote kant maar mss is er veel overhead nodig om een grote variatie aan pc"s te kunnen besmetten.
 
Volgens Programma's is het slechts 1,17 MB groot...
 
Ik heb een programma op mijn PC gehad, welke in staat was om de hele nachtelijke hemel in beeld te brengen. Bijna alle zichtbare sterren, alle planeten met hun banen, en het kon je exact vertellen op elk punt op aarde welke planeet of ster waar op elk moment stond. En het kon 'live' de sterrenhemel updaten, bewegen dus.
Minder dan 500 kB groot was dat standalone programma.
30 GB is 60.000 maal zo veel . . .

Dat programma is mijn maatstaf geworden voor het inschatten van de grootte van een programma.

Hallo Northern Sky?
 
Nee, Skyglobe.

Voor de omschrijving uit 1993 zie het tekstbestand.
Het is (helaas) een 16 bit programma.
 

Bijlagen

  • Skyglobe_vendor.TXT
    4,6 KB · Weergaven: 2
in die games zitten vaak hele stukken 4k video van vrijwel realistische beelden
dat vreet ruimte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan