• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Verschrikkelijke video's in Yahoo! Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.492
Waarderingsscore
154
Na wekenlange dwangmeldingen van Yahoo! zit ik nu toch vast aan de “nieuwe versie”. Deze nieuwe versie blijkt de oude ergernis van Amerikaanse video’s in elke map die leeg gemaakt is, weer van stal te hebben gehaald.

Vroeger kon je die blokkeren met een scriptregel in de Adblocker. Nu gaat dat niet meer.

Ik heb één instructie op het web gevonden, maar ik begrijp er heel weinig van.

Is hier misschien iemand die mij op weg kan helpen, want deze video’s zijn voor mij echt onaanvaardbaar.

De instructie staat hier.
 
Zou ik Yahoo mail gebruiken, dan werd het zwaai,zwaai, byebye.
Ik zie dit als een volkomen inbreuk op privacy.

Om elke video weer te blokkeren, maar dan met uBlock Origin, dat lijkt mij monniken werk.
want dat zal per video moeten.

uBlock Origin kan je als add-on in de stores van Mozilla en Chrome vinden.

Na installatie vind jij via rechtsklik op zo'n video in het menu de mogelijkheden via uBlock Origin.
 
Hallo Abraham,

uBlock Origin had ik al, maar ‘Element blokkeren’ via contextmenu werkt bijvoorbeeld niet.

Als alternatieven ben ik al bezig geweest met Thunderbird en met GMX webmail, maar beide opties hebben tot nu toe veel hindernissen opgeroepen.

Als pragmatische oplossing zie ik eigenlijk alleen: altijd minimaal 1 e-mail in elke map laten staan.

Overigens:

In de instructie wordt gesproken over het blokkeren van 3rd-party <iframe>’s en als dat lukt geldt het volgens mij voor alle video’s.

Mijn probleem is dat ik weinig begrijp van uBlock Origin. Laatst had ik even Vivaldi en daar zag je bij elke knop wat de betekenis was (door middel van stofzuigen). Mijn huidige browsers doen dat allemaal niet.
 
GMail kan natuurlijk ook, maar mijn voorkeur heeft het op non-actief stellen van deze video’s.

Dit laatste bracht mij tot dit forum
 
Welke browser gebruik jij nu?
Want in Firefox - mijn standaardbrowser zit uBlock in het rechter menu.
 
Bij mijn huidige browser Waterfox zit uBlock Origin eveneens in het rechter menu.

Echter: “Element blokkeren” heeft geen effect. De video lijkt wel te stoppen, maar verdwijnt niet.
 
Het ging mij om de instructie die ik niet begrijp.

In de commentaren staan nogal wat bedankjes van mensen bij wie het blijkbaar wèl gelukt is.
 
Uiteindelijk toch maar naar Outlook gegaan.

Alles vanuit Yahoo! komt daar gewoon binnen.

Geleidelijk overschakelen dus. Handig!
 
Uiteindelijk toch maar naar Outlook gegaan.
Alles vanuit Yahoo! komt daar gewoon binnen.
Geleidelijk overschakelen dus. Handig!

Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen.
Gelukkig krijg je bij Outlook geen video`s, anders was die hier ook wel weg geweest :)
 
Het enige dat beter gaat bij Yahoo! is het verplaatsen van berichten naar andere mappen, iets wat ik dagelijks volop doe.

Bij Yahoo! gaat dat met sneltoetsen (D+een cijfer), terwijl “Verplaatsen” bij Outlook zeer onhandig gaat. Altijd weer zoeken waar het staat. Ik probeer er aan te wennen.

Ook aanvinken van berichten gaat niet echt gemakkelijk in Outlook.

Maar ze laten de gebruiker verder wel met rust. :)
 
Het is maar wat je zelf belangrijk vind, iets meer werk of steeds vervelende video`s. ;)
 
Toevoeging:

Nu ik de “afbeeldingen van de afzenders” heb uitgeschakeld, gaat het aanvinken van berichten iets gemakkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, het gaat de goede kant op :)
 
Hallo Aarie25,

De knop ‘Verplaatsen naar‘ zou direct naast ‘Verwijderen’ moeten staan, en ’Verplaatsen’ alleen (zonder ’naar’) zou genoeg zijn.

‘Archiveren’, ‘Opruimen’ en ‘Categorieën’ moeten gewoon helemaal weg.

Ook zou er directe toegang moeten zijn tot 'Sorteren", dus niet via de omweg 'Filter'.

(Ik kreeg de indruk dat jijzelf ook bij Outlook zit).
 
Laatst bewerkt:
Hallo Leon,

Klopt ik gebruik ook Outlook.
Je kunt binnen Outlook de mappen zelf bepalen en aanpassen.
Als je rechts boven op het tandwieltje klikt en dan op alle Outlook instellingen.
Hopelijk kun je het daar meer naar wens aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan