• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vervanger voor oud moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberke

Gevestigd lid
Lid geworden
15 nov 2013
Berichten
455
Waarderingsscore
1
Hallo,
Ik heb hier een oudere desktop staan waarvan het moederbord versleten is.
De behuizing, voeding, scherm en al de rest is nog in goede conditie.
Het moederbord is Gigabyte 81915p.
Nu ben ik al wat op zoek geweest om in diezelfde behuizing een ander moederbord met andere CPU te plaatsen.
Maar ik krijg niets gevonden. Waarschijnlijk is mijn zoekmethode niet al te best.
Weet hier soms iemand raad mee?
Noot: Het is niet héél dringend want dit zal dienen om te experimenteren.
 
Versleten?
Verouderen of gewoon stuk ok maar slijten?

En je krijgt geen bios beeps als je helemaal kaal opstart?
Dus alles eruit en eraf, alleen de cpu met zijn koeler, de systeemspeaker en voeding uiteraard.

Tis een mobo met een 775 socket voor Pentium CPU's met een FSB van 800MHz.

GA-8I915P Duo (rev. 1.x) | Motherboard | GIGABYTE
 
Ik krijg inderdaad geen beeps bij het opstarten ervan.
De temperatuur van het moederbord is ook behoorlijk hoog.
Daarom wil ik in de plaats een nieuw, maar het zou moeten werken met de andere hardware.
 
Ikke niet snappe, geen bios beeps bij opstarten? eentje dient er te zijn als het bord normaal opstart en je verteld dat het bord heet word, ding start op en wordt heet maar doet het verder niet en wat wordt er heet?
Systeemspeaker is wel aangesloten?

Bij een ander bord ligt het eraan welk geheugen er nu in zit, kijk in de QVL lijst van het gekozen moederbord of die erin staat, hopelijk DDR2, het Gigabyte mobo kan DDR1 of 2 hebben.
 
Temp van CPU is wat hoog, stock koeler vermoed ik en wat kun je er nu aan vernielen?
De boel wel stofvrij?

Spul is sterk verouderd, die oude Pentium dingen staan vaak bij een kringloopwinkel voor een paar euro.
 
Laat maar.
Bedankt voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan