• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vervelende fps drops tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trainsim87

Nieuw lid
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Beste

Ik speel vaak het spel Train Sim World op mijn gaming pc, maar ik heb vaak last van FPS drops en haperende beelden, weet iemand hoe ik dit probleem misschien kan verhelpen ?

dit zijn mijn systeem eigenschappen :

Geforce 1070 Ti 8gb
AMD Ryzen 2600x watergekoeld met corsair h100i
MSI X470 gaming moederbord
16 gb ram geheugen
Norton Internet Security als antivirus proggrama
 
Hallo,

Heeft jou Geforce de laatste drivers geïnstalleerd?
Zo niet installeer dan eens de automatische driver update tool.
 
FPS drops kan inderdaad heel goed aan een verouderde driver liggen. Misschien ook nog kijken via de nVidia Control panel of TrainSimWorld start met je videokaart en niet je interne videokaart.

TrainSimWorld is een gave game overigens!!
 
met zo'n pc zou je daar totaal geen last van moeten hebben! Tenzij er natuurlijk HEEL veel meuk op de pc staat. :)
 
Een interne videokaart heb ik niet, ik heb net gekeken en ook op de achtergrond draait er niks bijzonder, enkel Norton antivirus kan dit misschien de oorzaak zijn. De videokaart heeft de recente drivers. Ik heb een screen toegevoegd wat er allemaal opstart
11190
 
Vink die onedrive eens uit en reboot, die synchroniseert regelmatig.
En wat gebeurt er dan?

Je kunt ook eens kijken met processmonitor of er iets bij zit die veel recourses opsoepeert.
 
Ik heb even onedrive uitgeschakeld het gaat als iets beter, maar niet helemaal, bij de proccessen staat er niks abnormaal. Is mijn proccesor in principe zwaar genoeg want er wordt een ryzen 1700 aangeraden als proccesor
 
De FPS drops, is dat alleen bij TrainSimWorld of heb je dat bij andere games ook?
 
Bij andere games ervaar ik ook fps drops
 
Op het moment dat je aan eht gamen bent, gebruik je dan tegelijkertijd Fraps of een soortelijke video opname tool? Dat kan namelijk ook voor erg veel FPS drop zorgen.
 
Ik gebruik geen opname tool. Gewoon standaard speel ik een game
 
Scan eens met Malwarebytes en Adwcleaner.

Zet eens de weblink van Speccy hier neer, wel de weblink en geen screenshots o.i.d, zie m'n sig.
 
Ik heb net speccy geïnstalleerd en de processor gaf 99 graden aan, andere software toonde dat de processor 32 graden was. Maar heb ondertussen ook een blauw scherm gehad een bsod na het installeren van amd overdrive om de CPU temperatuur op te zoeken correct, ga morgen de pc is formatteren, kan het zijn dat er iets aan mijn moederbord scheelt ?
 
Laatst bewerkt:
Zet anders eens de weblink van Speccy hier, zoals Lange Pier vroeg.
Wat voor foutcode gaf de bsod?
Ook nog gescand met Malwarebytes en Adwcleaner?
 
Ik ga straks een clean installatie is doen, dan weet ik jullie te zeggen of de problemen zijn opgelost.
 
Ik ben benieuwd of het probleem dan weg is. We wachten het af.
 
Het probleem is al wat minder, af en toe zijn er nog fps drops, maar ik heb even een link van speccy hieronder gepost ziet dat er allemaal goed uit, de temperatuur van de cpu klopt al niet deze is in HWmonitor +- zo rond de 40 graden
Speccy resultaat
 
Zou Bullgard deïnstalleren en OneDrive niet mee op laten starten en uit de scheduler halen om mee te beginnen, Windows Defender kan het ook doen en gebruikt weinig resouces en OneDrive synchroniseert vaak wat niet nodig is.
Hoe gaat het dan na een reboot?

Ook Steam is niet lekker bezig, overigens maar die game wordt via Steam gespeeld?
 
Ik heb Bullguard verwijderd en onedrive uitgeschakeld alvast, het spelletje staat helaas op steam
Hierbij alvast een nieuw log van speccy log speccy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan