• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Vervolg, dunne letters in Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Toch nog even op terugkomen!!
Ik heb nu Internet geopend met Internet Explorer van Windows in plaats van Firefox.
Daarin zijn de letters dikker! en naar het schijnt ook met een ander Font. Wel zijn de letters nog behoorlijk klein. Dat alles bij een zoektocht en opening van een Internet URL.
Ik ga het verschil niet uitzoeken: ik heb wel wat anders te doen, maar het blijft me intrigeren!
Nu, in deze editor kan ik de grootte (en dus dikte van de letters) aanpassen.
Dus het ziet ernaar uit dat op deze laptop Firefox degene is die de letters zo dun maakt. En ook dat Fairefox bepaald welk font en letter-dikte wordt gebruikt!
How about that!
Doe er uw voordeel mee (en uw achterdeel met VIM)!
perloc
 
Ik kan geen verschil ontdekken met deze pagina in Firefox of Internet Explorer.

Ik denkl dat jouw Firefox in die Windows een probleem heeft, dat kan ook door een add-on komen.
 
Nee, dat had ik ook geenzins kunnen verwachten! Hoogstwaarschijnlijk heb je niet een Lenovo Ideapad 100S waarop je dit hebt bekeken. Het zou aan Firefox kunnen liggen. Die zal ik eens verwijderen (deleten), opnieuw downloaden en dan kijken.
Ik kom terug als dat is gebeurd.
perloc
 
Firefox gedownload en geïnstalleerd.
Maar het valt me nu pas op dat alles met die heel dunne lettertjes wordt gepresenteerd , ook in Windows Explorer b.v. Ik gebruik deze laptop nog heel weinig, vandaar!
Onnodig te zeggen dat het geen verschil maakt met de vorige Firefox? Het is default voor deze computer. Als voorbeeld: zie attachment.
perloc
 

Bijlagen

  • screenshot.png
    screenshot.png
    6,2 KB · Weergaven: 6
P.s, na verzending even gekeken naar de screenshot en, surprice!, paint heeft er dikkere letters van gemaakt!! Dus dan maar een foto. Foto gemaakt, maar ook die vervormd het beeld: Ik denk dat dat verband houdt met de pixel grootte.
Alleen wat je met je eigen ogen ziet is juist.
perloc
 
Hier dan een schreenshot zoals de lleters in werkelijkheid zijn te zien!!
(Als die tenminste niet vervormd, dus anders overkomt!)
MVG perloc
 

Bijlagen

  • screenshot.png
    screenshot.png
    11,1 KB · Weergaven: 5
Jij had alle letter instellingen van Emi al geprobeerd toch?
Want als alle browsers kleinere/dunnere letters geeft ligt het aan jou Windows of jou laptop.
Heb jij jou laptop helemaal up to date? Daarmee bedoel ik de drivers van de maker van de laptop zelf.
 
Aarie25: Dit is zo vanaf de dag dat ik deze laptop (in dec/jan 17/18) heb gekocht.
Het heeft dus niets met updaten te maken. Ik geloof dat er een keer een update is gemaakt, maar ik gebruik deze laptop voornamelijk voor Internet, omdat mjn andere laptop een defect Hardware Wlan/BT blokje heeft. Ik werk 99% van de tijd op mijn andere laptop.
Ik mag aannemen dat de drivers van een nieuwe laptop in orde zijn, toch?
perloc
 
Beste Perloc, je bent feitelijk een vastgeroeste Windows 7 gebruiker geworden en nu moet je weer wennen aan Windows 10.

Je hebt in het originele startmenu links onder een tandwieltje als koppeling = Opties.
In Opties kies je dan Beeldscherm enz.

Daar kan je een heleboel veranderen in de instellingen.
 
Abraham54: De vastgeroeste Win7 gebruiker. Ik heb mijn computer om te gebruiken, dus waar ik mee bezig ben, daar aan verder te werken. Ik ben niet geïnteresseerd in al die Windows versies die in de loop vanaf 1995 zijn verschenen. Windows XP was voor mijn doel ideaal. Stabiel, ik kon veel meer instellen dan met latere windows, een voortreffelijke zoekfunctie en bepaalde MS-DOS programma's die ik nodig heb werkte zonder meer. In Win 7 (helaas) heb ik voor de zoekfunctie als vervanger FileSearchEx gevonden en voor de enkele MS_Dos programma (dBaseIV) heb ik Virtual WinXP moeten installeren. Ik heb tenminste 5 Windows vervangers van dBaseIV geprobeerd, de een na de ander voldeed niet omdat een bepaalde functie niet aanwezig was. Verder waren ze allemaal té ingewikkeld.
Ik heb de de pagina's van dat tandwieltje al verschillende keren doorgespit. Wat betreft het scherm, want daar gaat het hier om, is er maar zeer weinig in te stellen. Al helemaal geen font en size.
Ik heb geen ander font nodig, Ook de grootte van de karakers is prima. Alleen moeten die wat dikker zijn. Dat is het enige wat ik wil. Wel kun je uitzoomen tot 125%, maar dat is veel te lastig, want er verdwijnt een heleboel tekst van je scherm. Dusse.......
Maar bedankt voor de tip. Dat gaat ook met rechts in het scherm klikken en Display settings selecteren. Zal nog eens goed kijken of er iets bij is wat voldoet.
perloc
 
Ik mag aannemen dat de drivers van een nieuwe laptop in orde zijn, toch?

Soms moet je zelf even kijken, vaak door middel van een tooltje van de maker van de laptop of hij helemaal is bijgewerkt. Ik heb een Asus en die heeft een handig tool, die kijkt of hij helemaal is bijgewerkt. Welk merk en type laptop heb jij gekocht?
 
Een heel eenvoudige en goedkope: 199 Euro
Lenovo ideapad 100S
Maar dacht je werkelijk dat met updaten van drivers het probleem van de dunne letters wordt opgelost?
Ik weet het antwoord al: gewoon doen en kijken!
Zal "kijken" of ik het "doen"
perloc
 
Maar dacht je werkelijk dat met updaten van drivers het probleem van de dunne letters wordt opgelost?
Ik weet het antwoord al: gewoon doen en kijken!

Maar aangezien de Windows instellingen niet werken voor jou.
Het zou kunnen dat het aan de driver voor het toetsenbord ligt.
Maar ik zal nooit gelijk roepen dat je het gewoon moet doen hoor :)

Maar kun jij in apparaat beheer eens kijken welke versie jij nu gebruikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan