• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

verwijderen van eset virus programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

huub54

Nieuw lid
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb een maand geleden het virus programma van eset gedownload, (proefversie voor 1 maand),
nl. Eset Smart Security 9. Nu wil ik het van mijn laptop verwijderen maar dit lukt mij helaas niet.
Ik krijg steeds een melding van " u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient
door Builtin\administrators gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map aan te brengen.
Wat houd dit in en hoe kan ik dit programma wel verwijderen. Ik heb wel gezien dat als ik het verwijderen wil,
dat bij het woord verwijderen een schildje staat. Ik gebruik windows 10.
 
Het lijkt erop dat je zelf via de Verkenner de map Eset wilt verwijderen uit C:\Program files.
Dat is niet de bedoeling.
Windows 10 is jouw besturingssysteem. Volg deze handleiding: http://support.eset.com/kb5547/
 
Hallo, ik heb de beschreven handleiding gevolgd, maar bij punt drie staat wijzigen in goed grijs, maar verwijderen staat in dof grijs.
Als ik deze verwijderen knop aanklik gebeurt er helaas niets. In mijn vraag had ik ook vermeld dat er een schildje bij eset stond en dat ik gemachtigd
moet worden door " Builtin\administators. Ik weet niet wat dit betekend.
Nog bedankt voor je reactie.
 
Ik begrijp wat je bedoelt.
Wanneer ik op dezelfde manier naar mijn antivirusprogramma (360 Total Security) ga, dan zie ik dit:

5686652b4db1d-360_verwijderen.JPG


De knop Verwijderen is bij mij aanklikbaar; de knop Wijzigen doet niets, want er valt niets te wijzigen.
Bij jou is het juist omgekeerd. De knop Verwijderen heeft bij jou lichtgrijze letters.

Je krijgt de melding dat je gemachtigd moet zijn door de built-in administrator.
Als ik me niet vergis heeft de built-in administrator nog wat meer rechten dan een gewone administrator.
Omdat ik daar te weinig van af weet, zal ik dit topic verplaatsen naar het forumonderdeel Beveiliging en vragen of Abraham54 ernaar wil kijken.

Ik heb wel alvast een vraag voor jou:
Klik op Start > Instellingen > Accounts
Onder de gebruikersnaam waarmee je nu bent ingelogd, hoort "Administrator" te staan. Is dat ook zo?

56866817a1e03-account_admin.png
 
Ik weet niet of mijn reactie goed is aangekomen, maar het antwoord op je vraag is dat er inderdaad administrator staat
 
administrator rechten

Hallo,

ik heb een probleem met het verwijderen van een programma. Het is het
antivirus programma van Eset Smart Security 9.
Om dit programma te verwijderen krijg ik de volgende melding nl :

U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.
U dient door Builtin\administators gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

Ik wil echter deze map verwijderen en geen wijzigingen aanbrengen.
Hoe kan ik gemachtigd worden? Ik gebruik windows 10 en ben niet zo'n expert op het gebied van de pc.:busted:
 
Huub, ik heb je 2 vragen samengevoegd.

Lees nogmaals post #5 in dit topic van Abraham54. Heb jij het Eset-removaltool al gedownload en uitgevoerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan