• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Video in Windows 10 supertraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luvene

Junior lid
Lid geworden
14 nov 2013
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik heb vorige week een schone installatie gedaan van Windows 10 op een SSD met 8Gb aan RAM. De PC start erg snel op en veel zaken gaan gewoon snel, alleen de bewegende beelden via YouTube of TV kijken.... Een drama. Ook wanneer ik gewoon in Chrome naar beneden scroll om een webpagina te bekijken gaat dat al niet vloeiend. Zelfs bij het typen van tekst valt het me op dat elke letter of cijfer niet direct verschijnt. Wat is hier nu aan de hand? Dacht eerst dat ik in de BIOS PCIExpress moest zetten in plaats van gewoon PCI maar dat maakt allemaal niets uit.

Het zou ook nog kunnen komen omdat ik de Drivers van het moederbord nog niet heb geïnstalleerd maar gewoon de gevonden drivers van Windows tijdens het installeren gebruik? Zou dat ook kunnen?

Ik heb gisteren ook Acronis 2018 geïnstalleerd, kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. Ik heb nu spijt dat ik niet direct vorige week toen ik Windows10 installeerde heb gekeken naar bewegende beelden.

Wie kan mij hiermee helpen alstublieft.

Groet,
Johan
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
 
Die Nvidia driver ga ik proberen hoewel de driver die ik nu heb niet echt oud is. Mogelijk staat er iets verkeerd in hardware versnelling want hij is zo traag.........................Die Audio driver heeft dezelfde link.... is dat wel goed? Wat bedoel je bij Chip op Manueel? Heb je het over de chip drivers van het moederbord? Vraag me wel af of dat goed gaat want er zijn geen W10 drivers voor, enkel W7...Ik pak dan wel de 64-bits. Ik beperk me nu eerst even tot de driver van de grafische kaart. Graag lees ik je reactie wat betreft de andere puntjes.
 
De nieuwste Nvidia driver gedownload en geïnstalleerd maar helaas geen verbetering.......

Ik heb nu zojuist de hardwareversnelling welke default aanstond in Chrome uitgezet en het is bijna voor 100% OK maar in Windows7 was het nog net ff beter. Misschien helpen die Chip drivers voor het moederbord ook nog wat maar ben ik huiverig voor omdat het geen Windows10 drivers zijn. Die zijn er niet.... Nog iets....In de BIOS heb ik 2 mogelijkheden wat betreft PCI. PCI en PCIExpress. Waar moet ik de BIOS op zetten?
 
Laatst bewerkt:
Je kan van de moederbordsyte de Intel Chipsetdriver voor Windows 7 downloaden en met adminrechten installeren!

Ik heb zelf een Dell precision M6400 uit 2009 en die is uitgebracht voor Windows Vista.
De hoogste driverklasse voor die machine is Windows 7.
De machine is niet geclassificeerd voor Windows 10 door Dell - maar Windows 10 draait soepel op die machine - mede dankzij de chipsetdriver voor Windows 7.
 
Dank. Nu alleen nog alsjeblieft wat het verschil is tussen PCI en PCI Express en wat voor mij geldt wat ik in de BIOS moet aangeven.
 
PCI is oud en PCI-e oftewel PCI-expres is de moderne standaard.

Maar waarom dien je dat in het bios in te geven?
De grafische kaart zal op de snelste PCI-e aansluiting zitten.
 
Ik heb in de BIOS 2 mogelijkheden om of PCI dan wel PCIExpress in te geven. Nu heb ik het idee dat wanneer ik gewoon PCI zet (daar stond het op) dat de PC dan minder performance geeft omdat mijn videokaart ook PCIExpress is ....... . Dus denk ik dat het op PCIExpress gezet moet worden. Of maakt het niet uit?
 
Je zegt de problemen met bewegende beelden in Chrome te hebben. Heb je de problemen ook als je Internet Explorer, Edge of Firefox gebruikt?
 
Ik heb nu zojuist de hardwareversnelling welke default aanstond in Chrome uitgezet en het is bijna voor 100% OK maar in Windows7 was het nog net ff beter.

Je schrijft bijna 100% dus nog niet helemaal. Daarom dacht ik eens vragen of je dat al geprobeerd hebt. Dan kunnen we kijken of we die 100% wel kunnen halen.
 
Je schrijft bijna 100% dus nog niet helemaal. Daarom dacht ik eens vragen of je dat al geprobeerd hebt. Dan kunnen we kijken of we die 100% wel kunnen halen.
Ja, je hebt gelijk. Sorry. Het beeld is gewoon goed, alleen de kleuren kunnen wat beter maar dat kan ik waarschijnlijk beter regelen met de instellingen van nVidia zelf. Ga ik nog wel uitproberen, Het enige dat ik nog wil weten is of ik PCI of PCIExpress moet zetten in een instelling in de BIOS. Het zal denk ik PCIExpress moeten zijn maar denk zelf dat het voor de performance van mijn PC weinig zal uitmaken.
 
Die kleuren en dergelijke zou ook wel eens met de driver te maken kunnen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan