• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Video kaart kapot ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardilez99

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
602
Waarderingsscore
2
Hallo allemaal,

Ik heb na het rebooten geen beeld meer. Helemaal zwart en er staat dat er geen signaal is en dat ik kabel moet controleren. Dit heb ik al uitgebreid gedaan. Beide HDMI aansluitingen geprobeerd met meerdere kabels. Kabels die op mijn andere pc wel beeld geven.

Mijn eerste vraag: Kan een video kaart na een reboot kapot gaan ? Bijvoorbeeld door een virus ?
Het gaat om een Nvidea GeForce GTX 1060 3Gb
 
Welke Windows draait er op die computer? En zit er een onboard videogeheugen op je moederbord? Heb je wel beeld als je daar een scherm op aansluit?
 
Merk en type van de kaart?
GPU is van nVidia, that's all.

Beide HDMI? geen DVI op de monitor? indien wel, die al geprobeerd?

PC al helemaal van de spanning gehad?
Geen bios beeps?

Rest van de hardware? merk en type mobo o.a.
 
ASUS PC
Intel Core i7-7700
DDR4 16G
NVIDIA GeForce GTX1060 3GB
HDD 1TB
SSD 256GB

Ik zie onder de GTX aansluiting nog een DVI aansluiting maar ik heb momenteel geen DVI kabel en volgens mij heeft mijn samsung TV die aansluiting ook niet. Mijn PC zit gekoppeld aan Samsung smart LED TV

Ik heb windows 10 op die pc draaien pre-installed PC gewoon kant en klaar bij MediaMarkt gehaald. Was 3 jaar geleden de snelste en nieuwste i7 processor.
 
Maar geen van jullie heeft mijn vraag beantwoord :

Kan een videokaart na reboot kapot gaan door een virus !!!???
 
Nee

Maar een videokaart kan natuurlijk defect raken. En als dat gebeurd is dat op een totaal random moment.

Heb je de mogelijkheid om de videokaart in een andere computer te proberen? En heeft deze pc een on-board video aansluiting die je kan proberen als je de grafische kaart er uit haalt?
 
Ik heb nog een Acer TC603 met :
CPU Intel Core i7 - 4770
1 TB HD
10GB DDR3
NVIDIA GEFORE GT 640 - 4GB

maar ik weet dus niet in hoeverre deze NVIDIA GEFORCE qua aansluiting verschilt van de 1060-3GB
 
Kan je ook het type moederbord nog even vermelden?
 
maar ik weet dus niet in hoeverre deze NVIDIA GEFORCE qua aansluiting verschilt van de 1060-3GB
Beide hebben dezelfde aansluiting op het moederbord. Je kan ze dus uitwisselen.

Alleen heeft de 1060 wel nog een extra stroomvoorziening. Dus je moet dan ook de voeding mee wisselen om te testen.

Geen idee hoe kundig je bent met hardware...
 
ok tot nu toe allemaal bedankt voor jullie reacties
ik ben niet kundig maar een kameraad van me woont maar 150 meter van me vandaan dus dat komt helemaal goed

Jullie horen nog wel van me
nogmaals bedankt allemaal
 
volgens mij hoeft hij helemaal niet voeding om te wisselen krijg je niet bij een gtx 1060 net zoals bij gtx 960 molex>6pin PCIe kabel er gewoon bij in de doos?

bespaart hoop werk vooral als je kabel management hebt gedaan met tie rips ofso
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan