• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Video knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Is er ook Gratis software, zonder watermerk (Freemake), waar je video's mee kunt knippen ?
Ik heb Free Video Editor al gedownload en gebruikt, maar daarmee lukt het dus niet !
Met Freemake ging dat vroeger prima en eenvoudig, maar toen kwamen ze met het watermerk.
Oke, van uit hun optiek ergens te begrijpen, maar ik heb zo'n functie van video knippen maar een heel enkele keer nodig, dus zoek ik daar een gratis programma voor, die ook echt werkt.
Het programma hoeft voor mij ook echt helemaal niets anders te kunnen dan de video te knippen, zodat ik uit een video dat stukje kan bewaren wat ik wil.
 
Hallo Abraham54
Laat ik beginnen te stellen: Dank voor je meedenken (Nu- en vroeger eerder ook al !)
Maarrrr, helaas het werkt allemaal niet.

Ik heb diverse programma's (ook n.a.v. je link), geprobeerd.
Bij: 'Free Video Cutter', krijg ik: 'Thread Secured' en melding van: 'NSIS:Relevant-I[PUP]- en daarna krijg ik hem niet aan de praat.
Bij: Wondershare Filmora, pakt ie geen AVI Files en werkt het verder ook niet.
Bij: Gihosoft Video Cutter werkt het allemaal ook niet.
Bij: Media Cope, zelfde als bij 'Free Video Cutter' (Thread enz.). Krijg hem dus ook niet aan de praat.
Dan: 'Video Edit Master'. Moet uitgepakt worden met winzip. Maar wordt niet uitgepakt.
Ook: 'Weene Free Video Cutter', werkt niet. Evenals: 'VSDC Video Editor. En ik probeerde al meer Programma's dan die ik nu noemde..
Freemake nog maar eens gedownload en gebruikt. En deze werkt op alle fronten gewoon Perfect. Prima en makkelijk ook. Maar ja. Je krijgt het watermerk van Freemake in beeld. En dat is dus niet de bedoeling.

Met de oude, dus: de oude... versie van Moviemaker (2012) werkte het in Windows XP ook perfect ! Maar ja, die is niet bruikbaar meer op PC's met Windows 8.1 en Windows 10 (Moviemaker 6 werkt daar ook niet op).

Eigenlijk toch best vreemd dat er op het hele World Wide Internet geen programma te vinden is dat een video zonder problemen en watermerken en zo, gratis knippen kan.
 
Hoi,

Om wat voor video's gaat het? MP4 of AVI of andere? Met AVIDemux of VirtualDub kan je op een eenvoudige manier in AVI video's knippen.Met bijvoorbeeld MP4box kan je weer makkelijk MP4's knippen en ook samenvoegen. En bedoel je met knippen een videobestand in tweeën knippen of net als met moviemaker bepaalde scenes uit een video knippen (wezenlijk verschil!)?

Groetjes,

Peanut
 
Hallo peanut.
Stel je een filmpje van 10 minuten voor....
Ergens in het midden zit een scene die ik wil hebben, van ± 2 minuten...
Wat daarvoor zit moet weggeknipt worden, en alles wat daarna zit.
Primair gaat het om AVI-Video's, maar als dat... echt een noodgeval wordt, kan ik het met een programma desnoods weer omzetten naar MP4 or whatelse...

Natuurlijk zullen er programma's bestaan die doen wat ik wil, maar gevonden heb ik ze nog niet.
Freemake doet het super- en precies zoals ik het wil. Maar ja, dat watermerk dan hé...
Ik kom door omstandigheden vandaag nog niet aan het uitproberen van AVIDemux- en Virtual Dub (de laatste heb ik vroeger al eens geprobeerd, en toen werkte het, bij mij althans, niet).
Maar ik hou je (jullie) op de hoogte.
Dank voor het meedenken.
 
Soms wordt de WinX HD Video Converter aangeboden als weggeefprogramma. Let daar op, want dat is het perfecte programma.

Toen ik het genoemde programma even niet had, heb ik wel eens deze gebruikt.
 
de WinX HD Video Converter is nog steeds op te halen als een giveaway voor 7 dagen ...
klik op Lizenz holen in deze link ...pak het gezipt bestand uit en lees de bijgesloten tekst bestand ...registeren doe je met een geldig email adres !
*gebruik geen fake email adres want dan lukt het registreren niet …
.
heb deze eerst zelf opgehaald en verkreeg een geregistreerde versie ..

***@ de Medewerkers indien ik hier in overtreding ben gelieve deze post dan te verwijderen … nochtans is deze gewoon via techno360 te vinden ..
 
WinX HD Video Converter gedownload en gebruikt. Je kunt begintijd en de tijd waarop je af wilt breken aangeven. Maar knippen is er dan, wat je ook probeert en aanklikt... niet bij.
Dat helpt dus ook niet.
De enige twee programma's die het konden... waren Windows Moviemaker 2012, maar die werkt dus, net als de 6-versie niet meer op win 8.1 en 10. Freemake doet het (nogmaals) Perfect ! Alleen houd je daar dus dat watermerk.
Toch (ik herhaal het nog maar eens): toch vreemd dat er dus geen enkel programma lijkt te bestaan die dit (gratis) kan.
 
In een eerder bericht had ik het al over avidemux... dat al geprobeerd?

Peanut
 
peanut...
Ik heb 'em al gedownload en geïnstalleerd.
Kom er door prive omstandigheden pas na woensdag aan toe om hem uit te proberen.
Ik hou je (jullie) op de hoogte.
Dank voor het meedenken
 
WinX HD Video Converter gedownload en gebruikt. Je kunt begintijd en de tijd waarop je af wilt breken aangeven. Maar knippen is er dan, wat je ook probeert en aanklikt... niet bij.

Waar slaat dit nu op? Natuurlijk is knippen er wel degelijk bij. Ik heb al heel vaak geknipt. U weet blijkbaar niet hoe het gaat.
 
Leono.
Handleiding er al bij gehad. Maar bij mij althans... werkte het niet.
Maar ik sta uiteraard altijd open voor uw advies... van hoe en wat...

peanut.
Avidemux werkt op zich, maar in welke modus ik het bestand ook opsla... (720- 1080HD - or Whatelse... ?). De video wordt en blijft verkleint weergegeven worden op het TVScherm. Nu ja, ehhh: groot genoeg om het te bekijken daarop..., dat wel, maar een dikke zwarte rand er omheen, is eigenlijk toch niet de bedoeling.
 
Hallo Naaldhak,

Zeg eens wat u geprobeerd heeft. Dan kan ik daar op inspringen. Ik heb nooit een handleiding gezien, maar wel vrolijk er op los geknipt.
 
Leono.
Ik heb het programma alweer verwijdert van mijn harde schijf (Omdat ie het bij mij althans dus niet deed).
Ik zou hem trouwens weer kunnen downloaden en opnieuw installeren...
Ik ken alle symbooltjes (Links) dus nu ff niet meer uit m'n hoofd, maar het ging ongeveer... als volgt en zoals ik al eerder beschreef: Ik stelde een begin- en eindtijd in. Oke. En dan moet er ergens 'iets' zijn, waarmee je dat geselecteerde stukje weg kunt knippen. (Op o n g e v e e r r r r een wijze zoals bij: Freemake en Avidemux... Nuja, mag ook op een andere wijze). Maar niets werkte.
Dus als jij me hier kunt beschrijven hoe het volgens jou dan wel moet werken ? Dan graag !
 
1. Haal video binnen
2. Kies output-map
3. Kies gewenst video-type. (Eén type wordt „aanbevolen“)
4. Klik op het schaartje
5. Kies „Trimmen“ (rechts)
6. Vink aan „Trimmen activeren“
7. Starttijd en eindtijd instellen
8. Kies Fertig/Ready
9. Tenslotte RUN!

Wat je krijgt is het fragment tussen de twee gekozen tijdstippen.

Een kind kan de was doen!

Mijn vermoeden is: u vergat punt 6.
 
Leono.
Nou, ik deed het volgens een soort van: 'handleiding' (makkelijk te vinden op Internet).
Het zal dan wel niet helemaal zo gegaan zijn als u zegt.
Ik zal het nogeens proberen (Met uw: 'handleiding'), en dan eens kijken wat ie doet.
Weet niet of ik dit deze week nog red, maar probeer u (jullie) op de hoogte te houden.
Alvast mijn dank voor meedenken.
 
Zeer goed, Emi. U heeft talent.

Ik had niet gedacht dat je zoiets zomaar naar YouTube kunt uploaden.

Geen wonder dat je steeds hoort dat er per minuut zoveel wordt ge-upload.
 
@Naaldhak,

Voorheen had ik door upgrade ook een Freemake Video Converter 4.1.10 met watermerk op mijn computer.
Inmiddels heb ik gelukkig weer een goed werkende Freemake Video Converter (versie 3.1.2.0) op mijn computer.
Het kan dus wel.
Waar ik versie 3.1.2.0 heb gedownload weet ik niet meer.
Bovendien heb ik deze versie denk ik al in 2012 gedownload .

Mocht hiervoor belangstelling zijn dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groeten,

sattaz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan