• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Videokaart defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeltjo

Vaak hier
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
783
Waarderingsscore
0
Hoi,
Een tijdje terug heb ik een schone installatie van Win10 gedaan. Sinds die tijd heb ik het idee dat mijn videokaart (GTX 760) niet meer goed werkt. Ik krijg gekleurde strepen over het scherm, het scherm begin te flikkeren of blijft gewoon zwart. Af en toe start mijn pc dan opnieuw op, waarna het scherm laad tot het bureaublad en vervolgens weer uitvalt. Soms krijg ik de melding. ‘’het lijkt erop dat windows 10 niet goed geïnstalleerd is’’. Wanneer ik de videokaart selecteer die in het moederbord zit, heb ik nergens problemen mee. Ik heb mijn videokaart(gtx-760) al voorzien van de nieuwste drivers maar zonder resultaat. Ik heb op het forum gezocht naar mogelijke oplossingen maar kon niet echt iets vinden vandaar een nieuw topic.

Groet,
Jeltjo
 
Hoi Lange pier,

Ik heb de oudere driver geinstalleerd. Ik begreep alleen niet goed wat ik bij dit onderdeel moest doen: Go to Windows Update and install package KB3073930 while checking the “prevent the problematic driver or update from reinstalling automatically the next time Windows Updates are installed” box.

Verder heb ik het automatisch update uigezet. In de uitleg staat beschreven; Once you click on No, let me choose what to do (#1) there are three other options to set. Option #2 continues to download and install the best driver software from Windows Update. Option #3 prevents the automatic install of driver software from Windows Update and option #4 toggles the ability for Windows Update to download hardware related apps and other info from Windows Update.

Echter krijg ik deze opties niet wanneer ik nee selecteer.

Ondanks bovenstaande blijft het probleem bestaan.
 
Aan het einde van die link blijkt de kaart defect!
 
Oke, wanneer ik het programma geinstalleerd heb, maakt deze een herstelpunt aan maar vervolgens gebeurd er niets. Ik denk zelf ook dat het gedaan is met mijn videokaart. Zodra ik maar enige prestatie van de kaart vraagt(gamen enz.), begint deze te haperen/uit te vallen. Of zijn er nog andere redenen waarom dit gebeurd met deze kaart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan