• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

videokaart met kuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie44nl

Gevestigd lid
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
344
Waarderingsscore
7
Hallo allemaal.
Ik heb laatst, na het overlijden van mijn ssd, alles (progs + windows 8.1) opnieuw op de pc geinstalleerd op een nieuwe ssd.
Sindsdien krijg ik met geen mogelijkheid de drivers voor mijn videokaart (sapphire radeon HD7770 1GB) geinstalleerd.
Af en toe werd mijn beeld tijdens installatie v.d. driver zwart en daarna startte zelfs windows (8.1) niet meer op. Eerder nooit problemen gehad en nu elke keer ellende, maar het begint wel elke keer met een wegvallend beeld.
Gelukkig heb ik altijd een image bij de hand, maar die blijf ik zo elke keer weer terug zetten en daar word ik ook weer flauw van.
Het automatische detectieprogramma van AMD geeft zelfs aan dat er geen radeon-product in de pc zit!!
Nu vertrouw ik mijn videokaart niet meer, door al dat gedoe en elke keer met een beeld, dat op de gekste momenten zwart wordt en dan is ook windows vernaggeld, zodat die niet meer opstart. Heb ik gelijk en is de videokaart rijp voor exit?
 
Heb je de driver al eens handmatig gedownload, zo nodig uitgepakt, en toen geïnstalleerd?

Eventueel kan je proberen of correcte installatie in de Veilige Modus wel wil lukken.
 
Ik heb ondertussen ook al een andere videokaart er in gezet. Precies hetzelfde drama.
De driver installeert en het beeld wordt blauw met wat horizontale dunne strepen er op. Daarna kan ik windows niet meer opstarten, die is dan ook gelijk vernaggeld. Het eneige dat ik krij is een melding:
kernel security ckeck failure. Nu weer een image terggezet( voor de 6e keer!) en het spul draait nu weer. Maar nog steeds niet de drivers geinstalleerd. Gek word je er van!
 
Zet de Speccy WEBLINK hier eens neer, zie m'n sig.
 
Hoe bedoel je met zet de speccy weblink neer?? die snap ik niet
 
Het is mogelijk dat dit probleem veroorzaakt wordt door een loszittende kabelaansluiting aan de monitor (scherm), of aan de computertoren. Ik heb dit namelijk reeds herhaaldelijk vastgesteld bij mij, onder andere vandaag. Ik had horizontale strepen op mijn beeld, ik controleerde het slotje van de (blauwe) stekker (VGA-kabel) aan de achter/onderzijde van mijn monitor, en ik stelde vast dat de twee zeskant blokschroefjes van dit slotje los zaten. Ik heb deze blokschroefjes goed vastgedraaid, de VGA-stekker eveneens stevig ingeplugd en vastgedraaid, en na opnieuw opstarten waren mijn strepen helemaal verdwenen.
(Bij eerdere ervaringen met die strepen volstond het opnieuw stevig inpluggen en vastdraaien van de kabelstekker, zonder het slotje te moeten vastzetten).

Vanzelfsprekend is dit geen 'universele' oplossing voor horizontale strepen of horizontale kleurbanden op het beeldscherm - onder andere omdat ik een redelijk oud LCD-beeldscherm heb (LG - Flatron W2243S - 11 jaar oud) met een oude (analoge) VGA-kabel, dus geen digitale DVI- of HDMI-kabel. Maar alle (loszittende) slotjes, kabelaansluitingen en (pinnetjes van) kabelstekkers grondig controleren kost niets, en kan iedereen zelf doen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Jan, het is niet wenselijk om te reageren op een oud topic uit 2019. Normaal hanteren wij 2 weken als er geen berichten meer zijn geplaatst.

Ik zal dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan