• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

discoverrr

Junior lid
Lid geworden
7 jul 2011
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Hallo!
Ik zit midden in een zoektocht naar een nieuwe laptop. Hierop wil ik de Sims goed kunnen spelen.
De systeemeisen snap ik, alleen heb ik totaal geen verstand van videokaarten. Wat toch ook wel erg belangrijk is.

In de aanbevolen specificaties staat; NVIDIA GTX 650 of beter.
Nu heb ik een aantal laptops op het oog met de volgende videokaarten;
- Intel Graphics HD 620
- NVIDIA GeForce 940MX

Kan iemand mij vertellen of dit goed gaat werken? Het liefst speel ik met hoge instellingen.
Of anders welke videokaarten beter zijn dan de NVIDIA GTX 650.
 
Budget?
En je noemt ze nu met verouderde graka's....
 
De nieuwere nVidia serie begint met een GTX1050 maar die zitten niet in notebooks voor dat budget.
Tweakers
Parameters kun je zelf aanpassen, ook ze vergelijken kan daar.
Een SSD met ernaast een harde schijf lijkt mij wel handig en uiteraard een recente videokaart.
Zelf samenstellen kan ook.
BTO Laptop samenstellen in Nederland Belgie | Clevo importeur
Bedankt voor je hulp en suggesties.

Hoe zit het met deze laptop; Medion Erazer P7643-i5-256
Videokaart; NVIDIA GeForce GTX 950

Dit zou moeten werken dan, of niet? Als de aanbevolen videokaart NVIDIA GTX 650 of beter moet zijn.
 
Bedankt voor je hulp en suggesties.

Hoe zit het met deze laptop; Medion Erazer P7643-i5-256
Videokaart; NVIDIA GeForce GTX 950

Dit zou moeten werken dan, of niet? Als de aanbevolen videokaart NVIDIA GTX 650 of beter moet zijn.

Technisch gezien moet dit werken op de laptop heb je dan de GTX 950m. Deze staat ongeveer gelijk aan de GTX 750 voor desktops. Ik zelf heb in mijn laptop de 960m zitten en die staat ook ongeveer gelijk aan dat.

The sims (neem aan The sims 4) is grafisch niet zo´n zwaar spel, wel vreet het spel veel cpu. Daarom zou ik zeker ook zorgen dat de laptop een i5 of hoger erin heeft zitten. Dus ik denk met de laptop die je gedeeld hebt hier redelijk goed zit voor de Sims 4.

Persoonlijk, door ervaringen met Medion in het verleden ben ik geen fan van Medion. Maar dit is aan jou om te beslissen. In het verleden heb ik en leden van mijn familie Medion gehad (omdat het wat goedkoper is) en het is een leuk merk voor even, ze gingen geen van allen lang mee. Maargoed misschien hebben wij wel pech gehad.

Zoals ik al zei heb ik nu een laptop met een 960m. Een Lenovo Y50. En daar heb ik tot op heden nog geen klachten over.
 
Technisch gezien moet dit werken op de laptop heb je dan de GTX 950m. Deze staat ongeveer gelijk aan de GTX 750 voor desktops. Ik zelf heb in mijn laptop de 960m zitten en die staat ook ongeveer gelijk aan dat.

The sims (neem aan The sims 4) is grafisch niet zo´n zwaar spel, wel vreet het spel veel cpu. Daarom zou ik zeker ook zorgen dat de laptop een i5 of hoger erin heeft zitten. Dus ik denk met de laptop die je gedeeld hebt hier redelijk goed zit voor de Sims 4.

Persoonlijk, door ervaringen met Medion in het verleden ben ik geen fan van Medion. Maar dit is aan jou om te beslissen. In het verleden heb ik en leden van mijn familie Medion gehad (omdat het wat goedkoper is) en het is een leuk merk voor even, ze gingen geen van allen lang mee. Maargoed misschien hebben wij wel pech gehad.

Zoals ik al zei heb ik nu een laptop met een 960m. Een Lenovo Y50. En daar heb ik tot op heden nog geen klachten over.
Bedankt voor je reactie.

Wij hebben een positieve ervaring met een desktop van Medion. Deze gaat bij ons al een stuk langer mee in vergelijking met andere merken. Maar dit kan ook puur toeval zijn natuurlijk.

Een i5 of hoger stond al zeker op het lijstje met eisen. Ook minimaal 8GB RAM.

Is er misschien ergens een lijst van videokaarten die dan vergelijkbaar zijn met oudere modellen?
 
Helaas niet echt een specifieke website die desktop videokaarten met laptop videokaarten vergelijkt. Wel kan je het vaak vinden als je: nvidia geforce gtx 950m compared to desktop equivalent intypt op Google. Al heb ik aardig wat moeite met het vinden van een gelijkwaardige kaart. Met de 960m werkt dat wel en daar geven de meeste de 750 aan.

Misschien zal je met een 950m dan er net onder vallen.

Wat je wel kan doen is de kaarten vergelijken op:
Nvidia GeForce GTX 950M 2GB compare Nvidia GeForce GTX 750 Ti GPU

Dit geeft een kleine indicatie in welke beter is. Niet altijd even betrouwbaar hoor. Maar het is het kijken waard.

Mijn laptop heeft een i7 met 16gb ram en een 960 erin.
Mijn vaste PC heeft een AMD FX6300 met 8gb ram en een 1060 erin. En op sommige vlakken speelt mijn laptop games beter dan mijn vaste PC. Met name spellen die een hoge CPU verbruik hebben.

Ik merk het met name met The Division en Ghost Recon Wildlands. Helaas zijn de graphics lager dan op mijn vaste PC. Maar de FPS is hoger en heeft minder last van stotteren.

Dus als het binnen je budget valt zou ik proberen een 960 of zelfs iets hoger erin te krijgen. Zo niet, dan denk ik dat je alsnog goed zit met een 950.
 
Goed zit voor spellen als de sims, misschien voor veeleisende spellen en recent uitgebrachte spellen zal het met een 950 moeilijker worden.
 
Helaas niet echt een specifieke website die desktop videokaarten met laptop videokaarten vergelijkt. Wel kan je het vaak vinden als je: nvidia geforce gtx 950m compared to desktop equivalent intypt op Google. Al heb ik aardig wat moeite met het vinden van een gelijkwaardige kaart. Met de 960m werkt dat wel en daar geven de meeste de 750 aan.

Misschien zal je met een 950m dan er net onder vallen.

Wat je wel kan doen is de kaarten vergelijken op:
Nvidia GeForce GTX 950M 2GB compare Nvidia GeForce GTX 750 Ti GPU

Dit geeft een kleine indicatie in welke beter is. Niet altijd even betrouwbaar hoor. Maar het is het kijken waard.

Mijn laptop heeft een i7 met 16gb ram en een 960 erin.
Mijn vaste PC heeft een AMD FX6300 met 8gb ram en een 1060 erin. En op sommige vlakken speelt mijn laptop games beter dan mijn vaste PC. Met name spellen die een hoge CPU verbruik hebben.

Ik merk het met name met The Division en Ghost Recon Wildlands. Helaas zijn de graphics lager dan op mijn vaste PC. Maar de FPS is hoger en heeft minder last van stotteren.

Dus als het binnen je budget valt zou ik proberen een 960 of zelfs iets hoger erin te krijgen. Zo niet, dan denk ik dat je alsnog goed zit met een 950.
Super, hier heb ik echt iets aan!

Voor iets meer kan ik dus beter deze laptop nemen; Medion Erazer P6689-i5-256 met een NVIDIA GeForce GTX 1050 erin?
 
Super, hier heb ik echt iets aan!

Voor iets meer kan ik dus beter deze laptop nemen; Medion Erazer P6689-i5-256 met een NVIDIA GeForce GTX 1050 erin?

Geen probleem :) Ik had hetzelfde probleem toen ik zocht naar een nieuwe laptop. En voor mijn videokaart in mijn vaste PC heb ik denk ik 3 maanden research gedaan voordat ik eindelijk wist welke ik zou nemen.

Als je 100 euro er meer voor wilt en kunt betalen, zou ik dit zeker doen. Dan weet je zeker dat je voor nu en in de toekomst goed zit. Ik weet niet welke desktop videokaart ongeveer gelijk staat aan de 1050. Wat ik wel weet is dat ze de M achter de naam hebben weggehaald, en de laptop versie 1050 ongeveer 20% trager is dan de desktop versie. Maar dit is uiteraard te verwachten.

Met de 1050 zal je een hele grote voorsprong hebben op de 950m.
 
En met die Medion Erazer P6689 heb je gelijk een quad-core processor van de 8ste (nieuwste) generatie. Ikzelf, noch mijn omgeving, ooit problemen gehad met Medion. PC/Laptop gaat lang mee en Medion wordt sinds jaren ook al verdeeld in de meeste computerstores (niet meer exclusief in Aldi) en dat wil toch ook al iets zeggen over de kwaliteit. Wat erin zit is meestal krek hetzelfde als in A-merk-computers alleen zonder dat duurdere etiketje. Ik zou niet twijfelen ...
 
En met die Medion Erazer P6689 heb je gelijk een quad-core processor van de 8ste (nieuwste) generatie. Ikzelf, noch mijn omgeving, ooit problemen gehad met Medion. PC/Laptop gaat lang mee en Medion wordt sinds jaren ook al verdeeld in de meeste computerstores (niet meer exclusief in Aldi) en dat wil toch ook al iets zeggen over de kwaliteit. Wat erin zit is meestal krek hetzelfde als in A-merk-computers alleen zonder dat duurdere etiketje. Ik zou niet twijfelen ...

Daarom iedereen heeft verschillende ervaringen. Toen wij Medion gebruikte was het nog toen het exclusief bij de Aldi in de schappen lag. En het is al een aantal jaren terug dus toen was de technologie misschien nog niet zo ver qua laptops. Maargoed misschien voor mij in de toekomst is Medion weer het proberen waard ;)

@discoverrr Ik zou graag je ervaring met je laptop willen weten, dus wanneer je kans hebt, kan je dan je ervaring delen met mij/ons?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan