• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Virus autorun ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
In ander draadje al m'n problemen al besproken met low level format. Uiteindelijk leidde al dat gedoe ertoe dat ik op mijn 1e PC met windows 10 een programma moest downloaden om daarop verwijderde backupgegevens terug te halen. Dat terughalen lukte gedeeltelijk, maar vanaf dat moment krijg ik bij het opstarten van mijn windows 10 PC:

"Verdacht bestand gedecteerd
Autorun.exe kan schadelijk zijn voor uw computer"
En na Avast scan:
"Dreiging kan niet worden verwijderd
Autorun.exe is hardnekkig".

Het al malware bestrijding (MBAM) erop losgelaten. Vond wel wat, en verwijderd ook, maar de melding blijft terugkomen.
Ook Avastscans doen de melding niet verdwijnen.

Ben inmiddels dus uren verder ('t is dat ik nog vakantie heb...). Bij opstarten is Avast scan ook een hele lange tijd in een soort Dosmodus bezig, maar probleem niet opgelost.
Na mijn recente ervaring met Low level format, spreekt mij dat dus nu niet meer zo aan om dat los te laten op mijn opstartschijf.
En dan komt dus de vraag: wat is er nog aan te doen ?
 
We gaan kijken:

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Hallo Abraham54.
Kan er pas aan het eind van de middag mee beginnen.
Hou je op de hoogte dan
En alvast bedankt voor je medewerking !
 
Nog even...
De Windows 10 is mijn tweede PC. Zit ik niet heel erg vaak achter, m'n partner meer.
Ik ben er dus nog niet aan toegekomen.
Wilde je dat toch even zeggen.
Het kan ook wel morgen of overmorgen worden.
Maar het is wel zo dat ik met jou tips, links en advies aan de slag ga (moet ook wel !).
Ik kan echter niet de hele dag met de PC bezig, want er ligt hier meer werk.
Ik hoop op je begrip, en ik vind jullie fantastisch. Dat kan ik jullie wel zeggen.
Je verneemt het wel van mij, als ik de stappen doorlopen heb.
 
We zijn niet met een wedstrijd bezig - dat is de ene kant van het verhaal.
De andere kant is, is werkelijk een virus actief, dan is dat niet bevorderlijk voor het werken met die PC en sowieso is Internetbankieren uit voorzorg daardoor niet te doen.
 
Het heeft even geduurd (sorry). We hebben de pc na laten kijken. Door een hierin "gespecialeerd figuur", van een zaak waar we af en toe wel eens komen. Er bleek na uitvoerige controle, toch niets aan de hand met de PC op zich.
Het had te maken met het ICT-PC-Internet 'gedoe', systeem', op het werk van m'n vrouw, die daarmee ook thuis wilde werken. Dààr op haar werk zaten de problemen. Die leken zich te bevinden op onze PC. Maar dat was dus niet zo.
OP haar werk (meer mensen bleken er achteraf last van te hebben...), hebben ze er daar een extern bureau voor ingehuurd, die de zaken daar opgelost zou hebben inmiddels.
Dank voor het geduld (nogmaals: sorry) en het meedenken hier.
 
Dank voor het terugmelden.
Ik zal deze discussie sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan