• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Virus detektie

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo,
in mijn huidige windows 7 pro PC heb ik norton internet security, maleware bites en winsysclean pro, ik heb echter het plan opgevat om ofwel een bij-de tijdse windows 10 PC aan te schaffen (als de financien het toelaten) ofwel mijn huidige PC te upgraden naar windows 10, mijn vraag is heb ik dan nog externe beveiligingen zoals norton e.a nodig?
groet,
catmen
 
Hoi Catmen, Windows Defender in Window 10 is zeer goed, maar als jij op Norton wil vertrouwen, dan staat je niets in de weg hoor.

En je kan je legale Windows 7 naar Windows 10 upgraden.

Wel raad ik dan een bepaalde voorbereiding in Windows 7 noodzakelijk.

De laatste tijd heb ik weer upgrades gezien waarin zelfs nog de GWX-controle zit en taken veroorzaakt in Windows 10 (slordig).
 
Windows Defender volstaat als virusbeveiliging, deze zit al in W10.
In het verleden was deze niet best, maar miv W10 is hij helemaal ok dus hoef je niet Norton te kopen (wat trouwens erg veel invloed op de prestaties van je pc heeft)
Mvg Ron
 
@Ron01
Echt?Ik merk er niets van op mijn pc, met of zonder, mijn pc word er echt niet trager van. Ik heb het uitgeprobeerd maar mijn pc word er niet sneller door. Het is wel geen budget pc maar mijn laptops worden er ook niet trager door niettegenstaande die veel lichter zijn dan mijn desktop.
 
Als jij tevreden over Norton ben, is dat toch ok? Het is iig niet mijn eerste keuze, maar dat is puur een persoonlijke mening.
 
Als jij tevreden over Norton ben, is dat toch ok? Het is iig niet mijn eerste keuze, maar dat is puur een persoonlijke mening.

Zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren.
Ik gebruik al jaren Bitdefender, maar er zijn hier ook mensen die het onnodig vinden om te betalen voor een anti virus, omdat de gratis ook het zelfde doen. Wat natuurlijk niet zo is.
Ik denk at iedereen gewoon moet gebruiken wat voor hem/haar het beste werkt.
 
Bitdefender is prima, en ook daar is een gratis versie van.
 
Klopt, alleen de betaalde versie heeft zoveel meer opties
Als je eenmaal een licentie hebt gekocht, kun je heel goedkoop een nieuwe krijgen.
De laatste keer had ik voor 42 euro een nieuwe 3 jarige licentie.
 
Ik begrijp niet echt waar al de loftrompetten over Microsoft Defender vandaan komen. Voorbeeldje : Bitdefender beste, Windows Defender veel vals alarm bij test | GratisSoftware.nl

Daarmee niet bewerende dat Microsofts AV slecht is, maar er zijn meerdere betere.

Stukje uit de tekst van bovenstaand linkje:

Windows Defender, dat de perfecte beschermingsscore van 100% haalde, deed het wat vals positieven betreft het slechtste: maar liefst 23 keer sloeg Microsofts ingebouwde anti-virus bescherming in Windows 10 vals alarm. Dat is jammer, want verder doet Windows Defender het de laatste tijd uitstekend.
 
@Abraham54, jammer dat je je bericht (nummer 10 in dit draadje) hebt verwijderd. Nu snappen meelezers wellicht de 'context' van het e.e.a. niet meer.

Jouw bericht, dat je inmiddels dus hebt verwijderd, was :

@quandor, heeft gratissoftware.nl ook hun bron vermeld?

Waarop mijn antwoord luidde :

Ja, in de eerste regel van het bericht. (Uit je vraag begrijp ik dat je het linkje niet hebt bekeken)
De test is net 3 maanden 'oud'.

Het is m.i. eigenlijk allemaal vrij simpel:
Daar 99,99999% van ons niet zelf in staat is virusscanners te testen, papegaaien we allemaal websites na. De AV's (of dat nu de Oostenrijkse of haar tweelingzusje uit Duitsland betreft) hebben die kennis en vaardigheden wel, naast puur commerciële sites die 'beweren' de kennis te hebben, maar daar moeten we wellicht wat minder waarde aan toekennen.

Daarom begrijp ik alle loftrompetten die over Windows Defender worden geblazen niet echt. Het gaat wellicht om de nuance(s) en nu net die nuances zijn voor mij reden om Windows Defender niet op mijn Sinterklaaslijstje te zetten (bij wijze van spreken).

En de website "gratis software" benoemt als bron :

Real-World Protection Tests | Test Method | AV-Comparatives

zijnde een site waarnaar jij regelmatig verwijst, waarmee het cirkeltje wellicht perfect rond is?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is eigenlijk geïnspireerd door het feit dat je voor een virus detector in mijn geval internet security moet betalen en wanneer er een degelijk alternatief zit in het stuursysteem( in dit geval windows 10 ) moet je geen extra kosten maken, aan mijn boom in de tuin groeien noten en geen Euro's.
Groeten,
catmen
 
Mooie tuin!
 
Mijn vraag is eigenlijk geïnspireerd door het feit dat je voor een virus detector in mijn geval internet security moet betalen en wanneer er een degelijk alternatief zit in het stuursysteem( in dit geval windows 10 ) moet je geen extra kosten maken, aan mijn boom in de tuin groeien noten en geen Euro's.
Groeten,
catmen
Windows defender is prima hoor, ding doet gewoon zijn werk en neemt weinig recourses in beslag.
De virus definities zijn up-to-date.
Bij nieuwere virussen lopen alle av's achter.
 
Helemaal mee eens. Daarom is het misschien handig om de beste gratis scanner te zoeken en Windows Defender behoort volgens de 'deskundigen' niet tot de top 3.
 
Wanneer ik later dit jaar weer naar Windows 10 Professional of mogelijk zelfs Windows 10 Enterprise ga, dan doe ik het zoals Emi het nu doet.
Windows Defender aan de ene kant en de betaalde versie van MBAM erbij.

Ik denk dan dat je daarmee optimaal beveiligd bent en MBAM kost wel wat, maar dat valt mee.
 
Waarom 75% bescherming, daar waar je richting de 90% kunt gaan?

Daarnaast : waarom heb je bericht 10 verwijderd? (heb nog steeds geen reactie / bericht daarover gelezen)
 
Daarnaast : waarom heb je bericht 10 verwijderd? (heb nog steeds geen reactie / bericht daarover gelezen)

Ik zie jou bericht gewoon staan.
 
Nee, Abraham heeft zijn bericht verwijderd (zie vetgedrukte in bericht 10)
 
Oké dan snap ik het :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan