• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Virus in messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anneken

Junior lid
Lid geworden
1 sep 2016
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Hoe verwijder ik het vervelende virus die mijn man via messenger heeft binnen gehaald vandaag? De Anti virus herkent het niet? De laptop kan ieder moment crashen.
 
Als de laptop op crashen staat - kan dat ook andere oorzaken hebben.

Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo.exe

Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.zip
    2,9 MB · Weergaven: 2
best dat je de facebook Messenger links laat liggen want deze blijft dus gegevens doorsturen ook al gebruik je deze dus niet ….kijk eens naar de mogelijke alternatief.. zie link !
 
Skype ondersteunt Facebook en vice versa niet meer.....
 
Doe je nog hetgeen waartoe ik opdracht heb gegeven om te onderzoeken?
 
Abraham, ik heb diskinfo gedaan en de gezondheidstoestand is "GOED" laat maar weten of je nog andere info nodig hebt, alles staat in blauwe kleur
 
Dan kunnen we de HD in ieder geval uitsluiten als probleem maker.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Speccy meldt dat de temperatuur van de grafische kaart 511 graden celsius is.

Dat is natuurlijk wel opmerkelijk en wordt vermoedelijk veroorzaakt door een probleem met het moederbord.

Ik denk dat notebook in de reparatie moet.
Vooraleer je dat gaat doen, alle persoonlijke data naar een externe HD kopiëren en daarna in de laptop verwijderen.
 
511 graden, hoe kan dat?
 
Zoals ik al schreef in mijn vorige bericht - ik vermoed een probleem met het moederbord!
 
Speccy zit er wel vaker naast bij het uitlezen van temperaturen. Google maar eens op: speccy reads wrong temperature
Hier slechts 1 voorbeeld: https://forum.piriform.com/topic/49257-incorrect-motherboard-temp/
Speccy las daar als temperatuur voor het moederbord 115 graden Celsius, terwijl in het BIOS en met HWiNFO een temperatuur van slechts 30 graden Celsius werd gelezen.

Speccy is een hulpmiddel, maar je kunt er niet 100 procent op vertrouwen. Zo heb ik een pc waarin 2 slots voor werkgeheugen zitten, terwijl Speccy 3 van die slots detecteert. Speccy zat fout.
 
best dat je de facebook Messenger links laat liggen want deze blijft dus gegevens doorsturen ook al gebruik je deze dus niet ….kijk eens naar de mogelijke alternatief.. zie link !

Facebook messenger is een mobiele app voor mobieltjes waarmee je berichten kan verzenden naar iedere FB gebruiker .Maar wanneer je een laptop of desktop gebruikt zijn het chatberichten .
En wat valt hiertegen te doen ? Je Facebook profiel op de juiste wijze beveiligen . Criminelen stoppen een virus in een video zetten dat online . Het virus is eigenlijk een worm , van zodra je de video opent hecht de worm zich vast aan je FB contacten en zonder je het zelf weet besmet jij dus ook je FB contacten met de worm .
 
Abraham wat moet ik met die Hwinfo.com doen?
 
Swaken, Mijn man heeft dat geopend omdat hij erin getagd was....te laat dus....
 
HW Info installeren en opstarten om te kijken wat HW INFO rapprteert over de temps in de laptop.
 
Abraham, ik heb HW info laten draaien, maar hoe krijg ik dat rapport hier in? Ik zie in ieder geval niets van hoge temperaturen, maar wie ben ik....
 
Ik heb ondertussen een volledige verse installatie gedaan, het gaat beter maar niet zoals het geweest is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan