• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Virus via messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee met skype wordt hier niet gewerkt, noch mijn man noch ik...de messenger die mijn man gebruikte op de twee laptops is van facebook, is daar dan een beter alternatief voor?
 
Ik neem het advies mee, alvast bedankt voor alle hulp, ik heb een nieuwe topic gestart voor de andere laptop.
 
Is het probleem in deze laptop nu overigens verholpen?
 
Ja hoor, draait als een liertje en geeft geen meldingen meer.
 
Voordat de we de gebruikte tools gaan opruimen, graag eerst nog het volgende doen:

download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Results of screen317's Security Check version 1.014 --- 12/23/15
x64 (UAC is enabled)
Internet Explorer 11
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Windows Firewall Enabled!
Windows Defender
ESET Internet Security
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
MVPS Hosts File
Google Chrome (66.0.3359.181)
Google Chrome (SetupMetrics...)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
ESET NOD32 Antivirus egui.exe
ESET NOD32 Antivirus ekrn.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbamtray.exe
Windows Defender MSASCuiL.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: %
````````````````````End of Log``````````````````````
 
In het Farbar log werd al aangegeven dat de Firewall van Eset is uitgeschakeld ten faveure van de Windows Firewall - heb jij dat zelf gedaan?
 
Nee want ik ken daar niets van...
 
Bij deze gedaan en firewall Eset aangezet.
 
De windows firewall staat inderdaad uit
 
Mooi zo en goed gedaan.

We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

gHIvRKWR.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.

Maak daarna desgewenst een nieuw herstelpunt aan.
Overigens zal Windows normaal gesproken dit na de herstart ook gedaan hebben.
 
Bij deze gedaan Abraham, hartelijk dank om deze laptop van gespuis te redden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan