• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malinka

Junior lid
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Sinds een paar dagen is m'n computer erg langzaam.
Het opstarten duurde wel 30-45 minuten. Ik heb een systeemherstel gedaan en nu is het opstarten wel sneller maar hierna loopt die nog steeds erg vaak vast.
Ik wilde een volledige scan van Avast doen en na een uur stond deze nog steeds op 0%.
Ook krijg ik foutmeldingen als ik Windows updates wil uitvoeren.
Ik heb m'n logjes bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    42,3 KB · Weergaven: 22
  • FRST.txt
    43,6 KB · Weergaven: 21
Plotselinge traagheid kan ook wijzen op een defecte harddisk. Dus backups maken en daarna de schijf testen.
 
Het kan ook de zwakke processor in jouw computer zijn die overbelast is.

We gaan daarom nu eerst de technische kant van jouw computer bekijken.


Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.



    • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    • Bevestig dat eerste dus.
    • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Ging mij voornamelijk om de backups. Want áls de schijf het probleem is, kan ie elk moment de geest geven. Elke keer opspinnen kan de laatste keer zijn.
 
Het is een erg low end systeem wat jij hebt.
Duidelijk is, dat er een stofprobleem heerst - het moederbord is 79 graden heet, niet goed dus.
Zo te zien is er geen probleem met de harddisks - alleen over de SAMSUMG HD is niks bekend, omdat SMART niet werkt.

Waarom heb jij de Windows Firewall uitgeschakeld - nu kan in principe alles en iedereen in jouw computer komen.

N.B. Controleer of de Windows firewall is gedeactiveerd!
Daarvoor ga je naar Start\Uitvoeren en de opdracht luidt: services.msc.
Klik op de knop OK.
N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.

In het venster Services scroll je naar Windows Firewall.
Dubbelklikk op die vermelding, bij "Opstarttype" zet je de instelling op "Automatisch".

Klik nu eerst op de knop Toepassen; vervolgens klik je op de knop Starten, wacht even en klik uiteindelijk op OK.


Begin met het verwijderen van de antieke Java onderdelen in jouw Windows via Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen

Java 7 Update 21
JavaFX 2.1.1


Heb je beide Java onderdelen verwijderd, dan dien je aansluitend jouw computer opnieuw op te starten, dit om Windows te ontdoen van de Java instellingen.


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Ik was vergeten m'n Firewall weer in te schakelen nadat ik Farbar had gebruikt.

De Java updates heb ik inmiddels verwijderd.

Ik zal morgen de boel even goed stofzuigen!

Hier is m'n MBAM Scanlog:

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 15-06-17
Scantijd: 21:02
Logbestand: MBAM Scanlog.txt
Beheerder: Ja

-Software-informatie-
Versie: 3.1.2.1733
Versie componenten: 1.0.141
Update pakketversie: 1.0.2159
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: Malinka-PC\Malinka

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 385496
Dreigingen herkend: 44
Dreigingen in quarantaine: 43
Verstreken tijd: 53 min, 46 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 6
PUP.Optional.Incredibar, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\CLASSES\APPID\{608D3067-77E8-463D-9084-908966806826}, In quarantaine, [7345], [169779],1.0.2159
PUP.Optional.Incredibar, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\WOW6432NODE\APPID\{608D3067-77E8-463D-9084-908966806826}, In quarantaine, [7345], [169779],1.0.2159
PUP.Optional.Incredibar, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\APPID\{608D3067-77E8-463D-9084-908966806826}, In quarantaine, [7345], [169779],1.0.2159
PUP.Optional.Incredibar, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\GOOGLE\CHROME\EXTENSIONS\dlnembnfbcpjnepmfjmngjenhhajpdfd, In quarantaine, [7345], [239476],1.0.2159
PUP.Optional.InstallCore, HKU\S-1-5-21-2747069608-3317980162-3100872123-1000\SOFTWARE\InstallCore, In quarantaine, [3], [239563],1.0.2159
PUP.Optional.WebAssistant, HKLM\SOFTWARE\GOOGLE\CHROME\EXTENSIONS\dlnembnfbcpjnepmfjmngjenhhajpdfd, In quarantaine, [4381], [185843],1.0.2159

Registerwaarde: 6
PUP.Optional.FilesFrog, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\SDP\SHELL\OPEN\COMMAND|, Verwijdering mislukt, [1650], [258347],1.0.2159
PUP.Optional.WebAssistant, HKLM\SOFTWARE\MOZILLA\FIREFOX\EXTENSIONS|{336D0C35-8A85-403A-B9D2-65C292C39087}, In quarantaine, [4381], [244759],1.0.2159
PUP.Optional.WebAssistant, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MOZILLA\FIREFOX\EXTENSIONS|{336D0C35-8A85-403A-B9D2-65C292C39087}, In quarantaine, [4381], [244759],1.0.2159
PUP.Optional.WebAssistant, HKLM\SOFTWARE\GOOGLE\CHROME\EXTENSIONS\dlnembnfbcpjnepmfjmngjenhhajpdfd|PATH, In quarantaine, [4381], [185843],1.0.2159
PUP.Optional.WebAssistant, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\GOOGLE\CHROME\EXTENSIONS\dlnembnfbcpjnepmfjmngjenhhajpdfd|PATH, In quarantaine, [4381], [185843],1.0.2159
PUP.Optional.MobileGenie, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\RUN|MOBILEGENI DAEMON, In quarantaine, [2184], [344722],1.0.2159

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 13
Adware.MoboGenie, C:\PROGRAM FILES (X86)\Mobogenie, In quarantaine, [1218], [350428],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\Download, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\backup, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\device, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\driver, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\Data, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\USERS\MALINKA\APPDATA\LOCAL\Mobogenie, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie\Download\Picture, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie\Download\Music, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie\Download\Video, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie\Download\Apk, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie\Download, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\USERS\WANGZHISONG\APPDATA\LOCAL\Mobogenie, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159

Bestand: 19
Adware.MoboGenie, C:\Program Files (x86)\Mobogenie\AndroidClient.apk, In quarantaine, [1218], [350428],1.0.2159
Adware.MoboGenie, C:\Program Files (x86)\Mobogenie\mobogenie.apk, In quarantaine, [1218], [350428],1.0.2159
Adware.MoboGenie, C:\Program Files (x86)\Mobogenie\ok.htm, In quarantaine, [1218], [350428],1.0.2159
PUP.Optional.InstallCore, C:\USERS\MALINKA\DOWNLOADS\FLVPLAYERSETUP.EXE, In quarantaine, [3], [301074],1.0.2159
PUP.Optional.BundleInstaller.PHP, C:\USERS\MALINKA\DOWNLOADS\INSTALLER_ITUNES (2).EXE, In quarantaine, [7875], [85977],1.0.2159
PUP.Optional.InstallCore, C:\USERS\MALINKA\DOWNLOADS\CNET2_RUMMISETUPDL_EXE.EXE, In quarantaine, [3], [81109],1.0.2159
PUP.Optional.InstallCore, C:\USERS\MALINKA\DOWNLOADS\FLVPLAYERSETUP (1).EXE, In quarantaine, [3], [301074],1.0.2159
PUP.Optional.Somoto, C:\USERS\MALINKA\DOWNLOADS\VLCVIDEOCONVERTERSETUP.EXE, In quarantaine, [370], [297618],1.0.2159
PUP.Optional.OpenCandy, C:\USERS\MALINKA\DOWNLOADS\ZYLOM-INSTALLER_ATLANTISQUEST_NL.EXE, In quarantaine, [528], [297667],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\Data\mobogenie_u_user_dl.mg, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\client.time, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\DayAdded, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\failed.devices, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\mobo.uuid, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MoboGenie, C:\Users\Malinka\AppData\Local\Mobogenie\Source.mu, In quarantaine, [899], [322690],1.0.2159
PUP.Optional.MindSpark, C:\USERS\MALINKA\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\LOCAL STORAGE\http_howtosimplified.dl.tb.ask.com_0.localstorage, In quarantaine, [276], [240306],1.0.2159
PUP.Optional.MindSpark, C:\USERS\MALINKA\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\LOCAL STORAGE\http_howtosimplified.dl.tb.ask.com_0.localstorage-journal, In quarantaine, [276], [240306],1.0.2159
PUP.Optional.MindSpark, C:\USERS\MALINKA\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\LOCAL STORAGE\http_howtosimplified.dl.myway.com_0.localstorage, In quarantaine, [276], [240305],1.0.2159
PUP.Optional.MindSpark, C:\USERS\MALINKA\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\LOCAL STORAGE\http_howtosimplified.dl.myway.com_0.localstorage-journal, In quarantaine, [276], [240305],1.0.2159

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
De volgende opdracht: graag de twee logs in één keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap •1•
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap •2•
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner – Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Junkware Removal Tool (JRT) by Malwarebytes
Version: 8.1.3 (04.10.2017)
Operating System: Windows 7 Home Premium x64
Ran by Malinka (Administrator) on vr 16-06-2017 at 18:12:16,54
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




File System: 0




Registry: 0





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scan was completed on vr 16-06-2017 at 18:32:45,87
End of JRT log
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


# AdwCleaner v6.047 - Logbestand aangemaakt 16/06/2017 op 18:45:48
# Bijgewerkt op 19/05/2017 door Malwarebytes
# Database : 2017-06-16.2 [Server]
# Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
# Gebruikersnaam : Malinka - MALINKA-PC
# Gestart vanuit : C:\Users\Malinka\Desktop\adwcleaner_6.047.exe
# Mode: Verwijderen
# Ondersteuning : https://www.malwarebytes.com/support



***** [ Services ] *****



***** [ Mappen ] *****

[-] Map verwijderd: C:\Users\Malinka\AppData\Local\Hola
[-] Map verwijderd: C:\Users\Malinka\AppData\Roaming\Hola
[-] Map verwijderd: C:\Users\Malinka\Documents\Mobogenie
[-] Map verwijderd: C:\Program Files\Hola


***** [ Bestanden ] *****

[-] Bestand verwijderd: C:\Users\Malinka\daemonprocess.txt


***** [ DLL ] *****



***** [ WMI ] *****



***** [ Snelkoppelingen ] *****



***** [ Geplande Taken ] *****



***** [ Register ] *****

[-] Sleutel verwijderd: HKU\S-1-5-21-2747069608-3317980162-3100872123-1000\Software\ImInstaller
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: HKCU\Software\ImInstaller
[-] Sleutel verwijderd: HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\InternetRegistry\REGISTRY\USER\S-1-5-18\Software\Web Assistant
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\FlvPlayer
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Web Assistant
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{EE171732-BEB4-4576-887D-CB62727F01CA}
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\ImInstaller
[-] Sleutel verwijderd: [x64] HKLM\SOFTWARE\Web Assistant
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\ask.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\azlyrics.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\fromdoctopdf.dl.tb.ask.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\izito.nl
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\sailboatdata.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\softonic.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\www.azlyrics.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\ask.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\azlyrics.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\fromdoctopdf.dl.tb.ask.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\izito.nl
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\sailboatdata.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\softonic.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\DOMStorage\www.azlyrics.com


***** [ Browsers ] *****

[-] [C:\Users\Malinka\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web data] [Search Provider] Verwijderd: windows-live-mail.nl.softonic.com


*************************

:: "Tracing" sleutels verwijderd
:: Winsock instellingen gereset

*************************

C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [3496 bytes] - [16/06/2017 18:45:48]
C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [3776 bytes] - [16/06/2017 18:43:15]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [3642 bytes] ##########
 
Vertel nu eerst hoe het inmiddels gaat met jouw computer.
 
Het gaat goed Abraham54, af en toe nog flink aan het ratelen maar hij loopt niet meer echt vast!!
Stof heb ik nog niet verwijderd, nog nooit gedaan dus ik ben erg benieuwd wat ik aantref.

Het is een flinke opluchting voor me dat het geen virus is geweest.
Ik wil je ontzettend bedanken voor je tijd en moeite om mij te helpen!!
 
Ik weet niet of jouw stofzuiger ook kan blazen (dus de slang op de blaasopening zetten).

Maar als jouw stofzuiger dat kan. maak dan de computer open en blaas hem dan buiten uit - want binnen wil je zoiets echt niet doen.
 
We hebben een spuitbus met lucht, die gaan we buiten gebruiken. Bedankt voor de tip!
 
De stof verwijderen was geen overbodige luxe!
Na een paar keer opnieuw opstarten zie ik nog 1 probleem, waardoor het opstarten vertraagt.
Windows Defender heb ik uitgeschakeld, deze geeft waarschijnlijk de melding dat ik de computer moet scannen. Nu staat onderaan de melding dat Defender is ingeschakeld.
http://wikisend.com/download/486920/Avast.jpg

Inschakelen en weer uitschakelen lukt niet omdat ik dan bij groepsbeheer moet zijn.

Avast geeft de melding dat 1 schild is uitgeschakeld, het gaat om het gedragsschild. Deze schakel ik in, maar na een (paar keer) herstart(en) krijg ik weer de melding dat deze is uitgeschakeld.

Kun je hier nog iets mee, of moet ik het gewoon elke keer even handmatig aanvinken?
URL]
 
Windows Defender deactiveren
Daarvoor ga je naar "Start\Uitvoeren" en de opdracht luidt: services.msc.
Klik op de knop OK.
N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.

In het venster Services scrol je naar Windows Defender.
Dubbelklik op die vermelding, bij "Opstarttype" zet je de instelling op "Gedeactiveerd".

Klik nu eerst op de knop Toepassen; vervolgens klik je op de knop Stoppen, wacht even en klik uiteindelijk op OK.
Daarna mag je het venster Services weer sluiten.
 
Ik had 'm al op 'uitgeschakeld' staan. 'Stoppen' kan ik daaronder niet aanklikken (het staat er wel maar niet klikbaar).
Als ik 'm eerst op handmatig zet en dat toepas en start èn daarna weer kies voor 'uitgeschakeld' en dat toepas kan ik ook niet op 'stoppen' klikken.
 
Op gedeactiveerd zetten; Toepassen en OK.
Na een opnieuw opstarten is Windows Defender dan compleet inactief.
 
Helaas, hij staat nog steeds in het onderhoudscentrum, onder beveiliging, helemaal onderaan op ingeschakeld. Het icoontje is trouwens wel grijs.
Precies als m'n screenshot in de post hiervoor. Terwijl die gewoon na het opstarten nog uitgeschakeld staat bij services.
 
Vreemde zaak, in mijn Windows 7 heb ik deze rudimentaire spywarescanner op de beschreven wijze gedeactiveerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan