• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Virusscanner voor Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ticon65

Groentje
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
119
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Graag jullie advies over een goede virusscanner voor Windows 10.

Bitdefender begint een beetje te veel kapsones te krijgen en laat zich maar lastig naar mijn wensen instellen.
Een volledige scan duurt op mijn systeem ruim twee uur waardoor ik deze ook echt moet gaan inplannen. Automatisch scannen gebruik ik liever niet omdat ik onregelmatig van mijn PC gebruik maak en zo'n scan dus vaak even niet uitkomt.
Bij een aangepaste scan (een directory) is Win-10 in verhouding maar kort bezig. Het vervelende hiervan is echter dat het systeem melding blijft maken van eerder (maandje terug) gevonden én verwijderde Trojans. Wanneer je op details klikt krijg je hier geen verdere informatie over (datum van verwijderen etc.). Ook wil het systeem maar al te graag een 'sample' indienen, iets dat ik liever zelf wil bepalen.

Misschien is het allemaal met één muisklik naar mijn wensen in te stellen maar ik heb in het verleden scanners gehad die minder actie en gegraaf vereisten om zich optimaal en naar wens in te laten stellen.

Dank voor jullie reacties!

Ticon65
 
Ik begrijp je geloof ik niet helemaal. Ik heb Bitdefender thuis op 3 machines draaien en daarnaast op 6 machines / tablets / telefoons van mijn kinderen. (Ik beb het multidevice abonnement voor 3 jaar voor 10 apparaten en toevallig vorige maand mijn aflopende abonnement met 3 jaar verlengd).

Ik herken echt niets van wat je schrijft. Een volledige scan van al mijn harddisks, inclusief een permanent aan mijn machine hangende externe hdd, duurt ongeveer 20 minuten. (Dat zijn 2 interne hdd's van 512 Gb per stuk en een 2 Tb externe hdd, e.e.a. voor ongeveer 65% 'gevuld' met bestanden) Ik vermoed derhalve dat het aan de processor van jouw systeem ligt dat het e.e.a. zo lang duurt. Er zijn vanzelfsprekend meerdere zeer goede scanners, maar Bitdefender draait al jaren mee in de Top 2 (!!!) en is gedurende meerdere jaren zelfs de nummer 1 geweest. Als het trage scannen aan de processor van je systeem te wijten is, dan maakt het geen tierelier uit of je een ander 'merk' scanner neemt, sterker nog, Bitdefender is één van de minst systeembronnen belastende scanners.

Gevonden bedreigingen en / of 'echte' malware / virussen, kun je in één van de schermpjes van Bitdefender verwijderen nadat ze 'behandeld' / verwijderd / onschadelijk zijn gemaakt.

Heb je al eens overwogen de Nederlandstalige handleiding te downloaden?

Heb je de 'centrale' (inloggen middels je Bitdefenderaccount) van Bitdefender al eens bezocht?

Als mensen mij vragen om topscanners, dan noem ik Bitdefender en Kaspersky en de rest volgt (imho) op 'discrete' afstand..............
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier draait Bitdefender ook al jaren zonder problemen.
Ook de instellingen staan zoals ik dat wil en zijn makkelijk aan te passen.
Dit kost weinig moeite, maar kan wel nodig zijn, omdat bijvoorbeeld ransomware standaard uitstaat.
Je kunt de meldingen via het belletje/klokje verwijderen.
Dat het scannen meer dan 2 uur duurt is normaal, dit komt door alle bestanden, maar je kunt gewoon door werken en internetten.
 
@Ticon65, bekijk 'voor de grap' ook even dit linkje en zie dat Bitdefender keer op keer de beste of op 1 na de beste is. In de tekstkaders kun je soort tests, testjaren etc. etc. selecteren : klik

En ja, (tevens reagerend op het berichtje van aarie 25) in mijn systeem zit een i7 processor en daarnaast 32 Gig Ram. Ik weet dus niet (Ticon65) wat voor processor in jouw machine zit.
 
Kan eens of het beter wordt door Bitdefender te repareren.
Windows knop + R- Typ dan appwiz.cpl in en dan enter- ga dan naar Bitdefender en klik op uninstalleren- kies dan voor repareren- wacht tot het klaar is.
 
@aarie25 , ook hier Mbam premium draaiend.

Mbam doet over de volledige systeemscan ongeveer 10 tot minuten langer dan Bitdefender.
 
Bitdefender doet er bij mij 2 tot 2,5 uur over, maar dat vindt ik geen probleem. (volledige scan)
Malwarebytes ongeveer 5 tot 8 minuten.
 
@aarie25 : weet je zeker dat je in Mbam de aangepaste systeemscan, m.a.w. je hele systeem laat scannen?

En voor hen die op zoek zijn naar een andere virusscanner :

dat Bitdefender abonnementje voor 10 apparaten voor 3 jaar, kostte mij slechts € 129,--.
Dat mogen, telefoons, Androïd, Macs, tablets, laptops, desktops whatever zijn en ze mogen ook in verschillende huizen (IP adressen) staan. Je kunt je abonnementje dus delen met kinderen / familie / vrienden.

Reken misschien even mee : per jaar voor 10 apparaten dus € 43,--.
Per apparaat per jaar € 4,30. Welke scanner (m.u.v. de gratis scanners natuurlijk) is goedkoper........?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb laatst voor 3 jaar verlengt voor 42 euro, je moet dan niet op de mail in gaan van Bitdefender,
maar via hun site op verlengen klikken, scheelt een hoop geld ;)
 
Zo heb ik idd. verlengd (via de Centrale / verlengen middels mijn Bitdefenderaccount)

Voor hoeveel machines (die € 42,--) ?
 
Als ik via de account doe bij bitdefender ( centrale ) nu.
Nu 44,99 voor 1 jaar en 3 apparaten.
 
Als ik via de account doe bij bitdefender ( centrale ) nu.
Nu 44,99 voor 1 jaar en 3 apparaten.
Oef, da's duur in verhouding tot wat ik voor 10 apparaten voor 3 jaar mag afdragen............. :D
 
Ja vergeleken die bij u,ja dan is dit duur.
 
Idd. want jij betaalt per apparaat € 15,-- en dat is (afgerond) zo'n 3,5 zoveel dan dat ik moest betalen.
Vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op, want in de commercie is altijd zo dat wanneer je 'volumes' afneemt, het e.e.a. in verhouding voordeliger is.
 
Maar ff terug komen op de start vraag.

Ik gebruik na al tevredenheid Bitdefender Security 2017 en geen problemen mee.
 
Ja, idd. da's precies wat ik (we?) Ticon65 duidelijk proberen te maken.
 
@quandor:

Dank je voor je reactie. Misschien heb ik me te vaag uitgedrukt dus daarom de volgende toelichting.

Om te beginnen zie ik ook dat Bitdefender (Bd) veelvuldig als beste uit tests komt. Maar mijn melding gaat meer over gebruikers (on)gemak dan efficientie.
Ik heb overigens wél gevonden wat je al adviseerde, namelijk de mogelijkheid om gevonden, verwijderde bestanden terug te vinden in de 'geschiedenis'. Ik had deze mogelijkheid blijkbaar uitgezet. Daarvoor dank.

Waar ik Bd vervelend vind worden is het gele waarschuwings-driehoekje in de menubalk.
Er word weergegeven dat het systeem kwetsbaar is wanneer je een verdacht bestand niet naar MS wil laten verzenden. Ik hoop dat je nu wel herkent waar ik het over heb.
Vervolgens scant Bd jou hele systeem binnen 20-minuten, dat vind ik alleen maar goed om te horen. Je zal vast een snellere Pc dan ik hebben. Die van mij doet er (zonder mijn 1-GB externe drive). gewoon ruim twee uur over.

Ik heb nooit overwogen om de handleiding van Bd te lezen simpelweg omdat ik (persoonlijk) vind dat software gebruikersvriendelijk en voor iedereen makkelijk toegankelijk moet zijn. Ik heb intussen wel even gezocht naar de mogelijkheid om Bd te laten scannen op bepaalde tijden, maar dit niet gevonden.
'Malwarebytes' gunt me nog geen kop koffie om in te schenken want die is binnen 7 a 8 minuten klaar met een scan.
Waar het mij om ging / gaat is er simpel voor te kunnen zorgen dat Bd geen "waarschuwingen" meer laat zien over kwetsbaarheden wanneer hiervan geen sprake is. Tevens zou het fijn zijn wanneer ik de scan-tijden zelf kan instellen.

@aarie: De notificaties na het voltooien van een scan of andere activiteit heb ik ook maar weer aangezet. Ik hoop alleen dat ik niet elke twee uur melding ga krijgen van een update, geplande scan of dat ik de oven in de keuken heb aan laten staan (hoewel?)

Mochten jullie tips hebben bij de vragen die ik nog open heb staan dan natuurlijk weer mijn dank.
Ik zal Bd gewoon blijven gebruiken omdat hij idd een van de betere is.

Groetjes en alvast een goed weekend.

Ticon65
 
Zo heb ik idd. verlengd (via de Centrale / verlengen middels mijn Bitdefenderaccount)

Voor hoeveel machines (die € 42,--) ?

Dit is voor 1 apparaat, maar normaal kost het 104,99 per 3 jaar. Scheelt dus een hoop geld.
 
@quandor:
Waar ik Bd vervelend vind worden is het gele waarschuwings-driehoekje in de menubalk.
Er word weergegeven dat het systeem kwetsbaar is wanneer je een verdacht bestand niet naar MS wil laten verzenden. Ik hoop dat je nu wel herkent waar ik het over heb.
Vervolgens scant Bd jou hele systeem binnen 20-minuten, dat vind ik alleen maar goed om te horen. Je zal vast een snellere Pc dan ik hebben. Die van mij doet er (zonder mijn 1-GB externe drive). gewoon ruim twee uur over.
Ticon65

Ik krijg nooit gele driehoekjes in beeld, heb jij niet toevallig de nieuwste Windows creators versie erop staan?
Die heeft dat namelijk wel. Want nu heb je Windows defender centrum (wit schildje)
Die kun je openen door er met de rechter muis knop erop te klikken.
Daar kun je dan zien wat de gele driehoekjes betekenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan