• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vlekken in beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Had deze monitor nog staan op zolder, maar heb er een raar fenomeen in, bij witte achtergrond zie ik een lichtgrijze schijn in het midden van het scherm vanaf bovenaan, net of er een vloeistof is langsgelopen, beeldscherm langs buiten al gereinigd met speciaal product ervoor, zie er ook niks aan de buitenkant, kan dit iets vanbinnen zijn die er zou kunnen langs gelopen zijn?
Is een Philips 247E3LH monitor.
Weet iemand hoe ik dit toestel moet openmaken om de binnenzijde eens af te kuisen of kan dit niet?
in de printsreen is dit niet te zien, zal eens een foto nemen van het scherm en deze plaatsen.
5a4b9036a0b09-beeld.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het moet vragen hoe die open moet zou ik er niet aan beginnen.:)
Heb je een plectrum?

Vergelijkbaar?
 
Hier een afbeelding ervan.
5a4b94abdbca1-beeld.jpg
 
Zie nu hoe die open moet maar blijkbaar kun je niet het scherm zelf demonteren.
 
Een schermafbeelding werkt natuurlijk niet, zal een foto moeten zijn.
En alles kan open, tis tenslotte ook in elkaar gezet.
Al kalibreren via de monitor zelf geprobeerd indien die optie er is?
 
Ben nu bezig op mijn andere computer, in bijlage een foto waarop dit duidelijk te zien is.
Afbeelding staat ondersteboven, maar nu duidelijk zichtbaar.
5a4bb66e7913e-philips.jpg
 
Zal wel een polycarbonaat afdekplaat voorzitten waar wat achter is gekomen.
 
Is een led scherm, zal wel niet hetzelfde zijn als op het filmpje hierboven en zal wel een risico aanzitten om hem open te maken denk ik, maar is wel irritant als je bezig bent in Excel of Word.
Dat is altijd het probleem bij het openmaken, alles zit in elkaar geklikt om niet meer open te maken, nieuwe verkopen is de bedoeling.
 
zou het geen condens zijn dat daar vast zit ..je zegt immers zelf dat deze op de zolder stond ....zet het scherm eens geurende 24 uur bij een warmte bron .. of houd er van op een afstand er een hete luchtblazer voor ..mogelijk dat het wegtrekt ..
 
Zal het eens proberen, maar is een geïsoleerde zolder, maar zal hem eens een weekje in een verwarmde kamer zetten.
 
4 h voor de verwarming geplaatst, geen effect, zal hem eens proberen te openen, en zien of ik daar iets zie.
 
Namaak glassex een keer gebruikt? sommige laten een residu achter, miss. is dat de oorzaak?
 
Niks te zien aan het scherm langs de buitenzijde, enkel speciaal reiniger voor tv en computerschermen gebruikt,
 
Kan tussen de bezel zijn gekomen en dan tussen polarisatieplaat en afdekplaat, dat bedoelde ik.
 
Zal hem morgen eens proberen te demonteren.
 
Gedemonteerd vandaag, plastiek omhulsel verwijderen ging nogal moeilijk, rand lichtjes verwarmd en dan open gekregen zonder brokken te maken.
Daarna metalen frame opengemaakt zoals op filmpje, achterkant scherm en witte reflecterende plaat zagen er smetteloos uit, heb deze toch eens gereinigd met scherm reiniger.
Terug gemonteerd, is niks veranderd, lichte grijze schijn blijft erin.
Heb dit scherm niet gekocht, weet niet wat er vroeger mee gebeurt is, is er iets langs de buitenkant op gemorst geweest die dit veroorzaakt, als het scherm uit staat zie je nochtans niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan