• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Leuk PC voor thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijkie69

Vaak hier
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
572
Waarderingsscore
0
Ik ben toe aan een nieuwe computer voor thuis, de oude heeft na bijna 10 jaar de beste tijd gehad. Ik heb wat zitten zoeken maar heb er weinig verstand van. Ik gebruik de pc voor internetten, youtube, tv kijken en voor office, dus de snelste pc heb ik niet nodig. En heb er nu een ssd inzitten van 256 GB en daar gebruik ik ongeveer 80 GB van, dus die hoeft niet groter. Het belangrijkste is dat hij een beetje snel is, en lekker stil.

De Silverstone Temijn T J08-E behuizing en de dvd-speler wil ik gewoon weer gebruiken.
Ik kan eventueel de Samsung 850 Evo 250GB SSD nog gebruiken, deze is nog geen 2 jaar oud.

Moederbord had ik zelf in gedachte om voor de Asus Prime B450M-A te gaan.

Processor denk ik aan de AMD Ryzen 3 2200G of de AMD Ryzen 3 3200G, prijs verschil is klein en de 3200 heeft betere testresultaten.

Het werk geheugen weet ik niet wat beter is, 1 x 8 GB of 2 x 4 GB. Ik wil wel voor DDR4 3000 MHz gaan.

De SSD is dan de vraag gebruik ik de gene die ik heb, of ga ik voor een M.2 2280.

Bij de voeding denk ik zelf aan 400 of 450 Watt, maar moet je dan voor 80 plus Bronze of Gold gaan bij een computer die niet zwaar belast wordt.

En het moederbord, processor en werkgeheugen wil ik laten assembleren bij Azerty, dan voeren ze ook gelijk een bios update uit als het nodig is.

En qua bedrag wat ik uit wil gegeven denk ik aan € 300,00 max.

Hopelijk kunnen jullie helpen samen stellen, dat ik weer jaren voor uit kan.
 
Geef eens de weblink van Speccy, zie m'n sig, geen screenshot o.i.d.

Vaak zijn de wat oudere PC's niet echt langzaam t.o.v. de huidige.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan