• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Voeding (laten) vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ticon65

Groentje
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
119
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Een van onze Pc's gaf gisteren een vage melding over een overbelaste voeding. Een screenshot heb ik niet kunnen maken maar via google wel een soortgelijke melding gevonden (zie bijlage).

Op het moment van de melding was er alleen standaard apparatuur aangesloten, een muis, printer, webcam, internetkabel en twee monitoren. Er werden op dat moment dus geen extra USB-poorten gebruikt.

Ik zit erover te denken een zwaardere voeding te plaatsen of de behuizing te vervangen met uiteraard een zwaardere voeding. De Pc voldoet nog redelijk aan de eisen en wordt alleen gebruikt voor de administratie. Er zit een I7 processor in en 2 harddisks.

Jullie tips zijn uiteraard welkom waarvoor alvast dank.
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_001.jpg
    ScreenHunter_001.jpg
    31,7 KB · Weergaven: 14
Je USB poort is overbelast en heeft niets met een overbelasting van de voeding te maken maar door wat eraan die USB poort hangt, wat hangt eraan?
Dingen kunnen 500mA leveren per poort maar als er meerdere aan een hub (de interne) zitten die worden belast kan dat ook die melding geven.

Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig en wat is het merk, type en wattage van die voeding?
 
Hoi LP,

Het gaat om een HP Pavilion Elite HPE : https://tweakers.net/pricewatch/276783/hp-pavilion-elite-hpe-520nl-(lf956ea)/specificaties/

Ik heb niet kunnen ontdekken wat het wattage van de voeding is.
Op het moment van de melding was er alleen standaard apparatuur aangesloten, een muis, printer, webcam, internetkabel en twee monitoren. Er werden op dat moment dus geen extra USB-poorten gebruikt.

Mocht dit onvoldoende info zijn stuur ik later alsnog de info waar je om vroeg (Pc is nu in gebruik).
 
De Pc wordt binnenkort nagekeken en defecte onderdelen worden vervangen.

Dank voor het meedenken ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan